قصه‌ به‌روز «روز بلوا» با نماهای سینمایی

منبع: برترین ها

135

1400/9/3

07:32


بابک حمیدیان، داریوش ارجمند و لیلا زارع چه عملکردی در سریال بهروز شعیبی دارند؟

روزنامه خراسان: دوشنبه‌شب قسمت اول مینی سریال «روز بلوا» ساخته بهروز شعیبی در پلتفرم نماوا منتشر شد. پیش از این ،نسخه سینمایی فیلم در سی‌وهشتمین جشنواره فجر رونمایی شده بود و اکنون سازندگان سریال تصمیم به انتشار فیلم در قالب مینی سریال گرفتند. طبق گفته شعیبی، اکران نشدن فیلم به دلیل شیوع کرونا، تدوین دوباره نسخه سینمایی و طولانی شدن آن دلایل این تصمیم بوده‌اند.

قصه‌ به‌روز «روز بلوا» با نماهای سینمایی

شروع خوب با قصه مفاسد اقتصادی

قصه سریال «روز بلوا» با باز شدن پای یک شخصیت روحانی معتمد یعنی «عماد بدیعی» به یک ماجرای فساد مالی بزرگ شروع می‌شود و آبروی روحانی به خطر می‌افتد. سپس شاهد تلاش «عماد» برای به دست آوردن آبرویش خواهیم بود. سریال ابتدا روحانی و خانواده او را به عنوان افراد خیر و آبرومند به مخاطب معرفی می‌کند و با تصویری که از آن‌ها ارائه می‌دهد، کاراکترها را به خوبی به مخاطب می‌شناساند.

شروع ملتهب قصه نیز می‌تواند تماشاگر را با سریال درگیر کند. یکی از امتیازات «روز بلوا» قصه به‌روز و ملموس آن است. مفاسد اقتصادی، فساد مالی موسسات مالی اعتباری و موضوعاتی از این دست، مسائلی‌اند که خبرهای مربوط به آن‌ها را بارها شنیده‌ایم و پرداختن «روز بلوا» به آن اتفاق خوبی است. ناگفته نماند در نسخه سینمایی، درباره یک سری از جزئیات مسئله فساد مالی که در فیلم مطرح می‌شود و شیوه حل مسئله، ابهاماتی برای مخاطب باقی می‌ماند؛ ابهاماتی که شاید با تبدیل به سریال برطرف شده باشد.

سریالی با نماهای سینمایی

قسمت اول سریال با ریتم خوب و مناسبی پیش می‌رود. می‌توان گفت بخش‌هایی که برای تبدیل نسخه فیلم به مینی سریال به آن اضافه شده، «روز بلوا» را از ریتم نینداخته است و مخاطب را با قصه همراه می‌کند. مینی‌سریال «روز بلوا» ابتدا فیلم سینمایی بوده و مطابق استانداردهای سینما ساخته شده، بنابراین طبیعتا زیبایی بعضی از نماهای آن روی پرده سینما جلوه بهتری دارد، اما تماشای نماهای آن برای مخاطبانی نیز که این اثر را اکنون در تلویزیون یا رایانه می‌بینند، لذت‌بخش خواهد بود.

بابک حمیدیان در «روز بلوا» نقش «عماد بدیعی» را ایفا کرده و با چهره متفاوتی در فیلم دیده می‌شود. حمیدیان در این نقش ویژه ،بازی بدی نداشته اما بازی او غافلگیرکننده هم نیست و نمی‌تواند جزو بهترین بازی‌های کارنامه حمیدیان در کارنامه او ماندگار شود. بازی بابک حمیدیان ، توجه داوران جشنواره فجر را هم جلب نکرد و او در میان نامزدهای بهترین بازیگر نقش اول مرد غایب بود. داریوش ارجمند نیز با کاراکتر «حاج آقا امیری» نقش متفاوتی را ایفا کرده، اما نسبت به آن چه تا به حال از او دیده‌ایم ،بازی متفاوتی نداشته است. لیلا زارع انتخاب مناسبی برای نقش «راحله» همسر «عماد» بوده و بازی خوبی در فیلم داشته است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو