زلزله مجسمه داوود میکل آنژ را تهدید می‌کند

منبع: فوت و فن

125

1400/9/3

09:19


زلزله مجسمه داوود میکل آنژ را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر فرهنگ ایتالیا "داریو فرانسسچینی"، اعلام کرده است که دولت "برای ضد زلزله کردن" مجسمه داوود اثر میکل آنژ (۱۵۰۱-۱۵۰۴) ۲۰۰هزار یورو سرمایه گذاری خواهد کرد. این مجسمه از سال ۱۸۷۳ در گالری دل آکادمیا dell'Accademia)) در فلورانس قرار دارد. "آنجلو تارتوفری"، مدیر گالری دل آکادمیا گفت: "پلت فرم لازم باید برای استفاده در طول سال آماده باشد." بالاخره روز شنبه گذشته، ساخت آن پس از ۲۵۰ زمین لرزه کوچک، که منطقه فلورانس را در هفته گذشته تکان داد اعلام شد.

دربهار گذشته، کارشناسان متوجه شدند که مجسمه مرمری میکل آنژ به دلیل شکستگی کوچکی در مچ پا در معرض خطر سقوط قرار گرفته است. گالری دل آکادمیا تعداد بازدید کنندگان را محدود کرد و سپس دستور داد برای به حداقل رساندن لرزش، یک پلت فرم خاص ساخته شود. و در نهایت زلزله‌های اخیر باعث انجام "این پروژه فوری شد". فرانسسچنی در بیانیه‌ای گفت: "شاهکاری مانند مجسمه داوود نباید در معرض هر گونه خطری باشد".

در پایان هفته گذشته در روز جمعه، دو زمین لرزه در مقیاس ۳٫۸ و ۴٫۱ ریشتر این منطقه را تکان داد. در این زمین لرزه‌ها هیچ کس مجروح نشد و آتش نشانان تنها آسیب جزئی از ساختمان‌ها که مرکز آن، در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر فلورانس بود، را گزارش کردند. در آوریل ۲۰۰۹، یک زلزله در مقیاس ۶٫۳ ریشتری شهر لاکویلا، واقع در ۱۰۰ کیلومتری شمال شرق رم را تکان داد و ۳۰۹ نفر را به قتل رساند. طبق آمار این بزرگترین فاجعه زلزله درایتالیا در سال‌های اخیر بوده است. بعد از این واقعه این منطقه چند هفته توسط پس لرزه تکان داده می‌شد.

یاسمن فراهانی فرد
 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو