فیلم‌های فانتزی همانند فیلم‌های Lord of The Rings – بخش سوم

فیلم‌های فانتزی همانند فیلم‌های Lord of The Rings – بخش سوم


منبع: فوت و فن

95

1400/9/3

09:19


فیلم‌های فانتزی همانند فیلم‌های Lord of The Rings – بخش سوم

فیلم‌های ارباب حلقه‌ها (Lord of The Rings) از جمله برترین سه‌گانه‌های تاریخ سینما به شمار می‌روند و مطمئنا، هر کسی، حداقل یکبار این فیلم‌ها را تماشا کرده است.

در ادامه فیلم‌های فانتزی همانند فیلم‌های ارباب حلقه‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.


فیلم‌های فانتزی همانند فیلم‌های Lord of The Rings – بخش اول

فیلم‌های فانتزی همانند فیلم‌های Lord of The Rings – بخش دوم


فیلم وارکرفت (Warcraft)

Warcraft

Warcraft

اورک‌ها، اکثریت ارتش سائورون را در فیلم‌های ارباب حلقه‌ها تشکیل می‌دهند. اورک‌ها را می‌توان به تعداد بسیار زیاد در فیلم و دنیای وارکرفت مشاهده کرد. فیلم وارکرفت، بر اساس یک مجموعه بازی ویدیویی به همین نام است. این فیلم داستان دنیای جادویی آزروث را بازگو می‌کند که در آستانه یک جنگ بزرگ قرار دارد. شهروندان و تمدن‌های این دنیای جادویی با گونه‌ای از مهاجمان وحشتناک مواجه شده‌اند. جنگجویان اورک، دنیای در حال مرگ خود را ترک کرده‌اند و به دنیای دیگری آمدند تا آن را استثمار کنند. درگاهی میان این دو جهان باز می‌شود که امکان عبور اورک‌ها را فراهم می‌آورد. از هر دو سمت، دو قهرمان در مسیر برخورد با یکدیگر قرار می‌گیرند که مطمئنا، سرنوشت خانواده، مردم و خانه‌شان را رقم خواهد زد. در این فیلم، انسان‌ها با اورک‌ها همکاری می‌کنند، موضوعی که در فیلم‌های ارباب حلقه‌ها دیده نشده است. مطمئنا، طرفداران از دیدن این فیلم لذت خواهند برد.

فیلم مهر هفتم (The Seventh Seal)

The Seventh Seal

The Seventh Seal

فیلم مهر هفتم، اثری فانتزی، تاریخی و کلاسیک است. این فیلم یکی از برترین فیلم‌های تاریخ سینماها شناخته می‌‎شود. فیلم مهر هفتم توسط اینگمار برگمن (Ingmar Bergman)، نوشته و کارگردانی شده است. این فیلم داستان یک شوالیه قرون وسطایی را بازگو می‌کند که در دوران مرگ سیاه زندگی کرده است و مجبور می‌شود تا با شخصیت مرگ، شطرنج بازی کند. مرگ آمده تا جان این شوالیه را بگیرد. بخش بسیاری از تصویرگری فیلم، از هنر قرون وسطایی نشات گرفته است و بنابراین، نیم نگاهی به بحران وجودی در درون داستان فیلم وجود دارد، چیزی که در کاراکترهای فرودو و آراگورن در فیلم‌های ارباب حلقه‌ها طنین انداز شده است.

فیلم ماجراهای شگفت‌انگیز آدل بلان سک (The Extraordinary Adventures of Adèle Blanc-Sec)

The Extraordinary Adventures of Adèle Blanc-Sec

The Extraordinary Adventures of Adèle Blanc-Sec

فیلم ماجراهای شگفت‌انگیز آدل بلان سک، فیلمی ماجراجویی و فانتزی است. این فیلم اقتباسی آزاد از مجموعه کتاب کمیکی به همین نام نوشته ژاک تاردی (Jacques Tardi) است. سفر شگفت‌انگیز و پر از هیجان آدل، نمایانگر ترکیبی لذت‌بخش و عجیب از فیلم‌های ارباب حلقه‌ها با فیلم‌های ایندیانا جونز (Indiana Jones) است. این فیلم، عناصر مختلفی از ژانر علمی – تخیلی را با ژانر فانتزی و اسرارآمیز ترکیب کرده است. اتفاقات این فیلم در اوایل دهه ۱۹۰۰ میلادی رخ می‌دهد که در آن، آدل یک نویسنده و خبرنگار است. این فیلم، دنیایی از مومیایی‌ها، پتروسارها و اهرام را به تصویر می‌کشد. فیلم ماجراهای شگفت‌انگیز آدل بلان سک، با واکنش بسیار مثبتی از سوی منتقدان و بینندگان روبه‌رو شده بود. این فیلم، اقتباسی وفادار به منبع اصلی بوده است.

فیلم سولومون کین (Solomon Kane)

Solomon Kane

Solomon Kane

فیلم سولومون کین، فیلمی اکشن و ماجراجویی محصول سال ۲۰۰۹ میلادی است. این فیلم بر اساس کاراکتری به همین نام از یک مجله بوده است. این کاراکتر در سال ۱۹۲۸ میلادی توسط رابرت ای هاوارد (Robert E. Howard) خلق شده است. فیلم سولومون کین، داستان یک روایت رستگاری برای شخصیت اصلی یعنی کین را دنبال می‌کند. سولومون کین در طی سفر خود برای رهایی روحش از درون جهنم، با شیاطین، جادوگران، ساحران، غول‌ها و موجودات فراطبیعی بی‌شمار دیگری مبارزه می‌کند. به نظر می‌رسد که سولومون کین همانند شخصیت آراگورن در فیلم‌های ارباب حلقه‌ها، دارای عمری بلند مدت است و از همین رو، تصمیم می‌گیرد تا بقیه عمر خود را صرف مبارزه با نیروهای شیطانی کند. داستان شخصیت اصلی فیلم سولومون کین، بسیار شبیه به داستان و ماجراهای آراگورن در فیلم‌های ارباب حلقه‌ها است.

سه‌گانه هابیت (The Hobbit)

The Hobbit

The Hobbit

نزدیکترین فیلم‌ها به فیلم‌های ارباب حلقه‌ها از لحاظ داستان‌سرایی، صحنه‌های نبرد و تم کلی، پیش‌درآمد فیلم‌های ارباب حلقه‌ها یعنی فیلم‌های هابیت است. سه‌گانه هابیت، حدود یک دهه پس از پایان فیلم‌های ارباب حلقه‌ها منتشر شده بود و پیش‌درآمدی برای آنها بوده است. این فیلم‎‌ها بر اساس رمانی به همین محصول سال ۱۹۳۷ میلادی نوشته جی آر آر تالکین است. این فیلم‌ها، ماجراجویی‌های بیلبو بگینز با بازی مارتین فریمن (Martin Freeman)، عموی فرودو را به تصویر می‌کشد. داستان این فیلم‌ها حدود شصت سال قبل از اتفاقات فیلم‌های ارباب حلقه‌ها رخ می‌دهد. این فیلم‌ها نشان می‌دهند که چطور، حلقه به دست بیلبو افتاده است و چرا گندالف، تا این حد به او اعتماد داشته است. از آن جهت که این فیلم، پیش‌درآمدی برای فیلم‌های ارباب حلقه‌ها است، در این فیلم‌ها، برخی از کاراکترهای اصلی فیلم‌های ارباب حلقه‌ها حضور ندارند اما این موضوع از جذابیت و تماشایی بودن این فیلم‌ها نمی‌کاهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو