فسخ قرارداد شرکت اسلحه‌سازی آمریکایی با لیام نیسون و فیلم‌های «Taken»

منبع: فوت و فن

105

1400/9/3

09:37


فسخ قرارداد شرکت اسلحه‌سازی آمریکایی با لیام نیسون و فیلم‌های «Taken»

لیام نیسون در مصاحبه‌ای با «گلف نیوز» و هنگامی که از او در مورد وقایع تیراندازی در پاریس و حادثه دفتر مجله شارلی ابدو سوال پرسیده شد گفت: "این که اسلحه‌های زیادی خصوصا در آمریکا در دسترس همه است واقعا ناامید کننده است. فکر کنم جمعیت آمریکا چیزی در حدود ۳۲۰ میلیون نفر است؟ و در آمریکا بیش از ۳۰۰ میلیون اسلحه توسط افراد معمولی نگهداری می‌شود!"

در پی این اظهارات شرکت اسلحه‌سازی «پارا یو.اس.ای» اعلام کرده که تمامی ارتباطش را با مجموعه فیلم‌های «ربوده شده» و لیام نیسون قطع می‌کند و از دیگر شرکت‌های اسلحه سازی نیز درخواست کرده تا کاری مشابه انجام دهند. این شرکت در پستی برروی صفحه فیس بوک خود نوشت: "پارا یو.اس.ای از تصمیم خود برای تأمین اسلحه فیلم «ربوده شده ۳ » پشیمان است. با اینکه فیلم به خودی خود سرگرم کننده است، بیاناتی که بازیگر ایرلندی این فیلم در مصاحبه‌اش با مطبوعات سطح پایین اعلام کرده، نشان دهنده جهالت فرهنگی است که حمایت از اصلاحیه دوم قانون اساسی و آزادی‌های آمریکا را زیر سوال می‌برد. ما بیش از این برای فیلم‌های که لیام نیسون در آن‌ها ایفای نقش می‌کند اسلحه تأمین نمی‌کنیم و از دیگر دوستان و همکارانمان نیز در هالیوود می‌خواهیم که چنین کاری انجام دهند و از محصولات ما در فیلم‌های او استفاده نکنند."

لیام نیسون هنوز پاسخی در مورد این بیانیه نداده است. او در ادامه مصاحبه‌اش با گلف نیوز گفت که دیدن و ساختن فیلم‌های اکشن هیچ ارتباطی با افزایش استفاده خشونت آمیز از اسلحه ندارد. او اشاره کرد که خودش در کودکی فیلم‌های گاوچرانی و غرب وحشی را دوست داشته و تماشا می‌کرده، و این موضوع از او یک قاتل نساخته است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو