مشارکت شرکت فولکس‌واگن در پروژه V-Cahrge

منبع: فوت و فن

86

1400/9/3

10:02


مشارکت شرکت فولکس‌واگن در پروژه V-Cahrge

پروژه V-Charge یک پروژه تحقیقاتی است که توسط اتحادیه اروپا راه‌اندازی شده است. این پروژه قصد دارد وسایل نقلیه‌ای بسازد که به صورت خودکار شارژ شده و خود را پارک می‌کنند. طبق اعلامیه رسمی که شرکت فولکس‌واگن (Volkswagen) منتشر کرده، پروژه V-Charge که همان Valet Charge‌ است، باعث می‌شود رانندگان از زمان خود بهتر استفاده کنند و استرس ناشی از پارک اتومبیل‌ها را از بین می‌برد.

در حال حاضر پارک توسط متصدی (Valet Parking) به معنای قرار دادن اتومبیل در اختیار یک متصدی پارکینگ است تا وی اتومبیل را به جای شما پارک کند. در پروژه V-Charge کل این فرآیند به صورت خودکار انجام می‌شود. این پروژه با استفاده از نقشه‌های سه‌بعدی و دوربین‌هایی که روی اتومبیل وجود دارد، فرآیند پارک را انجام خواهد داد. کافی است از اتومبیل خود پیاده شوید. بعد اتومبیل یک نقشه کلی از آن منطقه را دانلود کرده و به دنبال یک فضای مناسب برای پارک می‌گردد. در صورت نیاز اتومبیل به صورت خودکار به محل مختص شارژ وایرلس رفته و خود را شارژ می‌کند. زمانی که باتری‌ها شارژ شدند، اتومبیل به صورت خودکار اتصال را قطع کرده و به دنبال یک فضای پارک باز می‌گردد.

طبق گفته شرکت فولکس‌واگن، این فناوری برای پارکینگ‌های بزرگ کاملاً مناسب است. از آنجا که بیشتر پارکینگ‌ها در زیر زمین هستند، سیگنال جی‌پی‌اس در دسترس نیست. در نتیجه اتومبیل بایستی از نقشه‌هایی که قبلاً دانلود کرده و سیستم هدایت مسیر بلافاصله استفاده کند تا به اتومبیل آسیب نرسد. اتومبیل ای-گلف (e-Golf) فولکس‌واگن که در ویدئو می‌بینید، از چهار دوربین با زاویه باز، دو دوربین استریو و ۱۲ حسگر فراصوتی بهره می‌برد. این ابزارها به اتومبیل موردنظر اجازه می‌دهد عابران پیاده و موانع دیگر را شناسایی کرده، در صورت نیاز مسیر خود را تغییر دهد.
اپلیکیشن مختص گوشی هوشمندی که در این پروژه به کار می‌رود، فرآیند پارک اتوماتیک و شارژ را تنها از طریق چند دکمه آغاز می‌کند و می‌تواند در زمان موردنظر اتومبیل را فرا بخواند.

یکی دیگر از مزایای این پروژه، افزایش فضای مختص پارک است. با حذف افراد تنبل یا بی‌مهارتی که نمی‌توانند خوب پارک کنند، فضای موردنیاز برای پارک کمتر شده و امکان پارک برای اتومبیل‌های بیشتری فراهم می‌آید؛ زیرا اتومبیل‌های خودران می‌توانند با دقت سانتی‌متری خود را پارک کنند. همچنین از آنجا که سرنشینی در راننده وجود ندارد، لازم نیست فضایی برای باز شدن درها در نظر گرفته شود.
مهم‌تر از همه این است که لازم نیست محل پارک اتومبیل را به خاطر داشته باشید. کافی است گوشی هوشمند خود را از جیبتان درآورید، چند کلید را بزنید تا اتومبیلتان به سمت شما بیاید.


 


 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو