با بهترین شاسی بلند‌های کامپکت برای خانواده‌ها آشنا شوید! (قسمت اول)

با بهترین شاسی بلند‌های کامپکت برای خانواده‌ها آشنا شوید! (قسمت اول)


منبع: فوت و فن

138

1400/9/3

10:15


با بهترین شاسی بلند‌های کامپکت برای خانواده‌ها آشنا شوید! (قسمت اول)

در صورتیکه در بازار خودرو به دنبال یک شاسی بلند کامپکت جدید برای خانواده‌ی خود هستید باید گفت که لیست ما شامل بهترین مدل‌های موجود در بازار کنونی است که بر اساس روش تحلیلی بخش بهترین خودرو‌های خانوادگی تهیه شده است.

هر یک از خودرو‌های ذکر شده در این بخش امتیازی ترکیبی را به خود اختصاص داده که حاصل ترکیبی از نقد و بررسی‌های حرفه‌ای صنعت خودرو، امتیازات ایمنی و قابلیت اطمینان، فضای نشیمن و حمل بار، و وجود امکانات مناسب برای خانواده‌ها می‌باشد.

ما از روش تحلیلی ذکر شده برای بررسی یازده کلاس خودرویی متفاوت که شامل ۱۲۹ خودرو جدید، شاسی بلند، و مینی ون محصول سال ۲۰۱۹ می‌شود، استفاده کرده‌ایم.

خودرویی که در هر کلاس خودرو بالاترین امتیاز ترکیبی کلی را به دست آورده به عنوان بهترین خودرو خانوادگی برگزیده شده است.

ما همچنین دو مدل را به عنوان فینالیست در هر کلاس خودرو انتخاب کرده‌ایم. در ادامه‌ی این مطلب به شما درباره‌ی چگونگی مقایسه‌ی این شاسی بلند‌های کامپکت با توجه به کیفیت کلی، فضا، و امکانات موجود اطلاعاتی ارائه خواهد شد.

زمانیکه صحبت درباره‌ی امکانات مورد استفاده‌ و مورد علاقه‌ی خانواده‌ها به میان می‌آید، در مقابل ما نیز امکانات مشخصی که نسبت به سایرین از اهمیت بیشتری برخوردار هستند را در نظر می‌گیریم.

از جمله این امکانات می‌توان به سیستم ادغام نرم افزار تلفن‌‌های همراه هوشمند، وای فای هات اسپات، درگاه یو اس بی در صندلی‌های عقب، سیستم سرگرمی در ردیف‌های عقب، صندوق عقب برقی خودکار، و صندلی‌های مجهز به سیستم گرمایشی و خنک کننده در ردیف دوم اشاره کرد. علاوه بر این تکنولوژی‌های ایمنی نیز مورد توجه قرار گرفته‌اند.

امکاناتی مانند سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، ترمز اضطراری خودکار، سیستم دوربین ۳۶۰ درجه، و کنترل‌های راننده‌ی نوجوان که به والدین در ایجاد عادات مطلوب در رانندگان نوجوان خود کمک خواهد کرد، همگی بخشی از معیار‌های دریافت عنوان بهترین خودرو خانوادگی می‌باشند.

به یاد داشته باشید که امتیازات ذکر شده در این وبسایت اغلب همزمان با مشخص شدن اطلاعات و نقد و بررسی‌های تخصصی جدید به روز رسانی می‌شوند.

از این رو امتیازاتی که در این مطلب مشاهده می‌کنید ممکن است با امتیازات ذکر شده در نقد و بررسی‌های ما مغایرت داشته باشند.

در ادامه‌ی این مطلب همراه ما باشید تا شناخت بیشتری نسبت به رقبای دریافت عنوان بهترین شاسی بلند کامپکت خانوادگی در سال ۲۰۱۹ پیدا کنید:

۱۶) میتسوبیشی اِکلیپس کراس ۲۰۱۹

قیمت پایه: ۲۳٫۵۹۵ دلار

نظر کلی (امتیاز کل وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۶٫۹): مدل اکلیپس کراس کمپانی میتسوبیشی در انتهای رتبه بندی خودرو‌های شاسی بلند کامپکت ما قرار می‌گیرد.

این خودرو ویژگی‌هایی مانند سواری راحت، مهارت‌ کافی در رانندگی آفرود، و یک گارانتی طولانی مدت را در اختیار مالکین خود قرار می‌دهد.

با این وجود این خودرو از هندلینگی خسته کننده برخوردار بوده و در سرعت‌های بالا نیز بی رمق به نظر می‌رسد.

ایمنی (امتیاز وبسایت یو اس نیوز: نامشخص): از آنجاییکه مدل اکلیپس کراس برای سال ۲۰۱۸ مجدداً طراحی شد هنوز آزمایشات تصادف را به طور کامل پشت سر نگذاشته است.

به گفته‌ی موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) این خودرو در آزمایشات همپوشانی متوسط در جلو و آزمایش تصادف از جناحین موفق به کسب امتیاز Good شده است.

این خودرو به صورت پیش فرض فاقد امکانات ایمنی فعال می‌باشد اما با این حال امکان اضافه کردن تجهیزات ایمنی همچون دوربین دید چندگانه،‌ سیستم کمک به تغییر مسیر،‌ و ترمز اضطراری خودکار نیز وجود دارد.

قابلیت اطمینان پیش بینی شده (امتیاز وبسایت یو اس نیوز: ۳ از ۵): کمپانی J.D. Power هنوز در زمینه‌ی قابلیت اطمینان پیش بینی شده به مدل اکلیپس کراس ۲۰۱۹ امتیاز نداده است اما مدل مشابه ۲۰۱۸ این خودرو امتیازی را به خود اختصاص داده که امتیازی متوسط در میان تمامی اتومبیل‌ها محسوب می‌شود.

فضای سرنشینان: مدل اکلیپس کراس فضای کافی برای حمل پنج سرنشین را در دو ردیف صندلی فراهم می‌کند.

فضای بالا تنه‌ی ارائه شده در ردیف دوم صندلی‌های این خودرو با نمونه‌ی موجود در خودرو‌های رقیب برابری می‌کند، هرچند در رقبای مدل اکلیپس کراس شاهد وجود فضای سر و پای بیشتری نسبت به این خودرو هستیم.

برای افزایش میزان تطبیق پذیری در این خودرو، ردیف دوم صندلی‌های آن قادرند به صورت افقی حرکت کرده و خم شوند.

فضای حمل بار (حداکثر فضا: ۴۸٫۹ فوت مکعب): این شاسی بلند کمپانی میتسوبیشی به طور کلی از فضای حمل بار کمتری نسبت به دیگر خودرو‌های موجود در این کلاس برخوردار می‌باشد.

همچنین فضای ۲۲٫۶ فوت مکعبی موجود در پشت ردیف دوم صندلی نیز کوچک‌ترین در این بخش محسوب می‌شود.

امکانات مناسب خانواده: مدل اکلیپس کراس از آنجاییکه به صورت پیش فرض فاقد امکاناتی چشمگیر برای خانواده‌ها است توانایی رقابت در این بخش را ندارد.

اما با این حال این امکان برای شما وجود دارد تا در کنار تکنولوژی‌های ایمنی، امکانات اضافه‌ای همچون قابلیت پشتیبانی از اپل کار پلی و اندروید اتو را نیز به این خودرو اضافه کنید.

۱۵) جیپ کامپَس ۲۰۱۹

قیمت پایه: ۲۱٫۸۴۵ دلار

نظر کلی (امتیاز کل وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۷٫۴): مدل کامپس کمپانی جیپ علاوه بر ارائه‌ی قابلیت‌های چشمگیر رانندگی آفرود از قیمتی مناسب و اتاقی زیبا نیز برخوردار است.

با این وجود این خودرو به دلیل عملکرد ضعیفی که در زمینه‌ی هندلینگ و شتاب از خود به نمایش گذاشته در انتهای رتبه بندی خودرو‌های شاسی بلند کامپکت ما قرار می‌گیرد.

ایمنی (امتیاز وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۹٫۳): جیپ کامپس به لحاظ ایمنی امتیازات در هم آمیخته‌ای را از سوی سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) به خود اختصاص داده که در مجموع منجر به کسب امتیاز ایمنی کلی چهار ستاره‌ی ایمنی شده است.

این در حالیست که موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها در تمامی آزمایشات خود امتیاز Good را به جیپ کامپس اعطا کرده، هرچند این خودرو در بخش چراغ‌های جلو امتیاز ضعیفی را از سوی این موسسه دریافت نموده است.

این شاسی بلند همچنین امکانات ایمنی فعالی نظیر سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر و ترمز اضطراری خودکار را نیز به عنوان آپشن‌های قابل خرید در اختیار مالکین خود قرار خواهد داد.

قابلیت اطمینان پیش بینی شده (امتیاز وبسایت یو اس نیوز: ۲ از ۵): مدل کامپس در زمینه‌ی قابلیت اطمینان پیش بینی شده به امتیازی ضعیف بسنده کرده است.

فضای سرنشینان: جیپ کامپس با ارائه‌ی اتاقی جادار به همراه فضای پا و سر فراوان در هر دو ردیف صندلی خودرو فضایی کافی برای حمل پنج سرنشین را فراهم می‌کند.

فضای حمل بار (حداکثر فضا: ۵۹٫۸ فوت مکعب): تنها تعداد انگشت شماری شاسی بلند کامپکت دیگر وجود دارد که در مقایسه با مدل کامپس فضای حمل بار حداکثر کمتری را در اختیار داشته باشد.

علاوه بر این جیپ کامپس با ارائه‌ی ۲۷٫۲ فوت مکعب فضا در پشت صندلی‌های ردیف دوم دارای فضای کمتری نسبت به تقریباً تمامی رقبا می‌باشد.

امکانات مناسب خانواده: مدل کامپس به صورت پیش فرض به همراه قابلیت ادغام برنامه تلفن همراه هوشمند و چندین آپشن جذاب مانند صندلی‌های عقب مجهز به سیستم گرمایشی و خنک کننده روانه‌ی بازار می‌گردد.

۱۳) جیپ وَنگلِر ۲۰۱۹

قیمت پایه: ۲۸٫۰۴۵ دلار

نظر کلی (امتیاز کل وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۷٫۷): زمانیکه صحبت از مهارت رانندگی آفرود به میان می‌آید مدل ونگلر کمپانی جیپ عملکردی درخشان را به نمایش می‌گذارد.

به علاوه این خودرو صرف نظر از نوع موتوری که انتخاب می‌کنید قدرت فراوانی را نیز در اختیار شما قرار خواهد داد. با این وجود راندمان سوخت در لیست ویژگی‌های شاخص این شاسی بلند قرار نمی‌گیرد.

این خودرو همچنین با قیمتی بالا به بازار عرضه شده و گزینه‌ی چندان مناسبی برای رانندگی روزمره محسوب نمی‌شود.

ایمنی (امتیاز وبسایت یو اس نیوز: نامشخص): کمپانی جیپ برای سال ۲۰۱۸ مجدداً مدل ونگلر را به طور کامل طراحی کرد و در نتیجه این خودرو هنوز در زمینه‌ی ایمنی مورد آزمایش قرار نگرفته است.

علاوه بر این، مدل ونگلر به صورت استاندارد فاقد امکانات ایمنی فعال می‌باشد، هر چند امکان اضافه کردن این امکانات نیز وجود دارد.

قابلیت اطمینان پیش بینی شده (امتیاز وبسایت یو اس نیوز: ۲٫۵ از ۵): مدل ونگلر در زمینه‌ی قابلیت اطمینان پیش بینی شده موفق به دریافت امتیاز ۲٫۵ از پنج شده که امتیازی پایین‌تر از حد متوسط در نظر گرفته می‌شود.

فضای سرنشینان: مدل دو در ونگلر دارای فضا برای حمل چهار سرنشین است که در صندلی‌های ردیف عقب آن کمبود فضای پا به چشم می‌خورد.

اما مدل‌های چهار در این خودرو دارای فضای نشیمن برای پنج سرنشین بوده و در هر دو ردیف صندلی فضای فراوانی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

به طوریکه فضای سر موجود در ردیف دوم صندلی‌های این خودرو در مقایسه با تمامی رقبای موجود در این کلاس خودرو بیشتر است.

فضای حمل بار (حداکثر فضا: ۷۲٫۴ فوت مکعب): مدل چهار در ونگلر در مقایسه با بیشتر شاسی بلند‌های کامپکت دیگر دارای حداکثر فضای حمل بار بیشتری می‌باشد.

همچنین در پشت صندلی‌های عقب ورژن چهار در این خودرو نیز فضای حمل بار کارآمد زیادی نیز وجود دارد، اگر چه بسیاری از رقبا فضای حمل بیشتری را ارائه می‌دهند.

امکانات مناسب خانواده: کمپانی جیپ از یک مجموعه‌ی امکانات پیش فرض پایه‌ای برخوردار می‌باشد اما با این حال امکان ارتقاء خودرو به تجهیزات مناسبی از قبیل وای فای هات اسپات،‌ درگاه‌های یو اس بی در پشت صندلی‌ها و قابلیت پشتیبانی از اپل کار پلی و اندروید اتو نیز وجود دارد.

۱۲) میتسوبیشی اوت لندر ۲۰۱۹

قیمت پایه: ۲۴٫۶۹۵ دلار

نظر کلی (امتیاز کلی وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۷٫۱): میتسوبیشی اوت لندر یکی از دو مدل در رتبه بندی شاسی بلند‌های کامپکت ما است که به همراه آپشن ردیف سوم صندلی عرضه می‌شود.

علاوه بر این از قیمت مناسبی برخوردار بوده و مصرف سوخت بهینه‌ای را نیز ارائه می‌کند.

با این وجود نقاط ضعفی مانند سواری زمخت، هندلینگ نامطلوب، موتور پایه‌ی ضعیف، و راحتی صندلی در حد متوسط باعث شده‌اند تا مدل اوت لندر از کیفیت و راحتی که در بیشتر رقبا شاهد هستیم بی بهره بماند.

ایمنی (امتیاز وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۹٫۳): میتسوبیشی اوت لندر به طور کلی در آزمایشات تصادف موفق به کسب امتیاز پنج ستاره از سوی سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) شده است.

این شاسی بلند به صورت استاندارد فاقد امکانات ایمنی فعال است، هر چند برخی از تجهیزات ایمنی به صورت آپشن موجود خواهند بود.

به طوریکه می‌توانید از امکاناتی نظیر سیستم کمک به تغییر مسیر و سیستم ترمز اضطراری خودکار بهره مند شوید.

قابلیت اطمینان پیش بینی شده (امتیاز وبسایت یو اس نیوز: ۲٫۵ از ۵): امتیاز پایین‌تر از حد متوسط مدل اوت لندر در زمینه‌ی قابلیت اطمینان پیش بینی شده با تعدادی از رقبای آن برابری می‌کند اما این در حالیست که بیشتر رقبای موجود در این کلاس خودرو امتیاز بالاتری را به خود اختصاص داده‌اند.

فضای سرنشینان: مدل اوت لندر در چیدمان پایه‌ی خود دارای فضای نشیمن برای هفت سرنشین می‌باشد. در دو ردیف اول این خودرو شاهد وجود فضای کافی هستیم، اگر چه ردیف دوم آن در مقایسه با بیشتر رقبا دارای فضای پای کمتری می‌باشد.

به علاوه ردیف سوم صندلی نیز تنها برای جای دادن کودکان مناسب خواهد بود.

فضای حمل بار (حداکثر فضا: ۶۳٫۳ فوت مکعب): فضای حمل بار این خودرو در صورت خم شدن تمامی صندلی‌ها کمی پایین‌تر از حد متوسط این کلاس خودرو در نظر گرفته می‌شود.

با این حال در صورت ثابت ماندن ردیف دوم صندلی فضای موجود که برابر با ۳۴٫۲ فوت مکعب برآورد شده، قابل احترام می‌باشد.

در صورت استفاده از هر سه ردیف صندلی با تنها ۱۰٫۳ فوت مکعب فضا در قسمت عقب خودرو مواجه خواهید شد.

امکانات مناسب خانواده: برای دستیابی به قابلیت ادغام برنامه‌ی تلفن همراه هوشمند در مدل اوت لندر باید به ارتقاء این خودرو به ورژن‌های بالاتر از مدل پایه بپردازید.

امکانات مطلوب دیگری همچون صندوق عقب خودکار برقی با قابلیت کنترل از راه دور، سیستم سرگرمی در پشت صندلی‌ها، و صندلی‌های عقبی مجهز به سیستم گرمایشی و خنک کننده به عنوان آپشن‌های قابل خرید در اختیار شما قرار خواهند گرفت.

۱۱) نیسان روگ ۲۰۱۹

قیمت پایه: ۲۴٫۹۲۰ دلار

نظر کلی (امتیاز کل وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۷٫۸): نیسان روگ از اتاقی باکیفیت و راندمان سوخت بسیار مناسب بهره می‌برد.

این شاسی بلند خودرو چندان قدرتمندی نیست اما با این حال عملکرد خوبی در پیچ‌ها از خود نشان داده و از سواری نرمی نیز بهره می برد.

مدل روگ در زمینه‌ی شتاب قادر به رقابت با بیشتر رقبای خود نیست و سیستم پیشرانه‌ی آن در هنگام افزایش سرعت عملکرد پر سر و صدایی دارد.

مدل هیبرید این خودرو در مطلبی مجزا بررسی شده است. در حالیکه ورژن هیبرید نیسان روگ از بسیاری جهات مشابه مدل معمولی این خودرو است اما در تجزیه و تحلیل عنوان بهترین شاسی بلند کامپکت برای خانواده‌ها از جایگاه پایین‌تری برخوردار می‌باشد.

مدل روگ هیبرید در حدود ۲۷۰۰ دلار بیشتر از مدل پایه‌ی روگ قیمت گذاری شده و به طور سالیانه در حدود ۲۰۰ دلار در هزینه‌های سوخت شما صرفه جویی خواهد کرد.

ایمنی (امتیاز وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۹٫۳): نیسان روگ پس از پشت سر گذاشتن آزمایشات ایمنی سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) موفق به کسب امتیاز کلی چهار ستاره از سوی این سازمان شد.

این شاسی بلند همچنین در هر پنج آزمایش تصادف موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) نیز بالاترین امتیاز این موسسه یعنی امتیاز Good را به خود اختصاص داد.

نیسان روگ به صورت پیش فرض به تکنولوژی‌های کمک راننده‌ی پیشرفته‌ای نظیر سیستم مداخله‌ی مسیر هوشمند، ترمز اضطراری خودکار، و سیستم تشخیص عابرین پیاده مجهز شده است.

قابلیت اطمینان پیش بینی شده (امتیاز وبسایت یو اس نیوز: ۳٫۵ از ۵): نیسان روگ در زمینه‌ی قابلیت اطمینان پیش بینی شده موفق به کسب امتیاز ۳٫۵ از ۵ شده که بالاتر از حد متوسط محسوب می‌گردد.

فضای سرنشینان: مدل روگ دارای فضای کافی برای حمل پنج سرنشین در دو ردیف صندلی است. علاوه بر این سرنشینان ردیف دوم این خودرو نیز با صندلی‌هایی راحت و فضای فراوان مواجه خواهند شد.

فضای حمل بار (حداکثر فضا: ۷۰ فوت مکعب): نیسان روگ در صورت خم کردن صندلی‌های عقب فضایی برابر با ۷۰ فوت مکعب را در اختیار شما قرار خواهد داد که این رقم در صورت ثابت ماندن صندلی‌های ردیف دوم به ۳۹٫۳ فوت مکعب کاهش می‌یابد.

این ارقام در ورژن هیبرید روگ به ترتیب برابر با ۶۱٫۴ و ۲۷٫۳ فوت مکعب برآورد شده‌اند.

امکانات مناسب خانواده: نیسان روگ در کنار لیست بلندی از امکانات ایمنی از ویژگی‌هایی نظیر قابلیت پشتیبانی از اپل کار پلی و اندروید اتو نیز برخوردار می‌باشد.

امکاناتی مانند صندوق عقب برقی خودکار، دوربین ۳۶۰ درجه، کنترل‌های راننده‌ی نوجوان، و سیستم رانندگی نیمه مستقل ProPilot نیز به عنوان آپشن قابل دسترس خواهند بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو