طرز تهیه روستی سیب زمینی

روستی سیب زمینی , طرز تهیه روستی سیب زمینی , دستور پخت روستی سیب زمینی

روستی یکی از انواع غذاهای سنتی  و خوشمزه سوئیسی است که با مواد متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه روستی سیب زمینی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۴۰۰ گرم
سیر۳ حبه
پنیر خامه ای۲۰۰ گرم
پنیر پیتزابه مقدار لازم
سیب زمینی متوسط۳ عدد
نمکبه مقدار لازم
جعفری خرد شده۲ قاشق غذا خوری
فلفل سیاهبه مقدار لازم
زردچوبهبه مقدار لازم
روغن یا کرهبه مقدار لازم

طرز تهیه روستی سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه روستی سیب زمینی خوشمزه در ابتدای کار، سیب زمینی ها را شسته و پوست می کنیم. سپس آن ها را رنده می کنیم. در ادامه سیب زمینی رنده شده را ۵ دقیقه در آب جوش می ریزیم تا کمی پخته شود.

مرحله دوم

سیب زمینی نباید به صورت کامل پخته شود. کمی زردچوبه برای خوش رنگ شدن به آن، اضافه می کنیم. سپس سیب زمینی رنده شده را درون توری یا پارچه ای تمیز می ریزیم تا آب سیب زمینی گرفته شود و آب اضافی آن خارج شود.

مرحله سوم

سپس به سیب زمینی ها فلفل و نمک اضافه می کنیم. در ادامه سینه مرغ را به همراه پیاز و زردچوبه و نمک و فلفل می پزیم. بعد از پخته شدن مرغ را ریش ریش می‌کنیم. یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله چهارم

درون تابه جعفری خرد شده، سیر رنده شده، مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه می ریزیم و تفت می دهیم. سپس مرغ های پخته شده ریش شده را به سیر و جعفری و ادویه ها اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله پنجم

وقتی مرغ تفت خورد، ۲ قاشق غذاخوری پنیر خامه ای به آن اضافه می کنیم. یک تابه یا ظرف مناسب فر، برداشته و درون تابه را با کره یا روغن چرب می کنیم. سیب زمینی رنده شده و پخته شده را در تابه می ریزیم.

مرحله ششم

سپس آنرا با قاشق صاف می کنیم و فشار می دهیم. در ادامه مقداری پنیر پیتزا به آن اضافه کرده و آن را به صورت یکدست روی مواد پخش می‌کنیم. بعد از مواد مرغ و پنیر روی سطح سیب‌زمینی‌ها پهن می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله آن ها را به صورت یکدست صاف کرده و مجدد یه لایه پنیر پیتزا روی مواد مرغ و پنیر می ریزیم. بعد مابقی سیب زمینی رنده شده را به صورت یکدست روی مواد گوشتی می ریزیم و با قاشق آن را فشار می دهیم.

مرحله هشتم

تابه یا قالب را درون فر با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۳۰ دقیقه می گذاریم تا پخته شود و سیب زمینی ها پخته و طلایی شود و پنیر آن آب شود. مدت زمان پخت، بستگی به حجم مواد و نوع فر دارد. باید مرتب چک کرد که زمان مناسب بدست آید.

مرحله نهم

در صورت تمایل روی گاز هم می توانیم این غذای خوشمزه را پخت کنیم. به این صورت که هر طرف آن را به مدت حدود ۱۵ دقیقه قرار می دهیم تا رنگ آن طلایی شود بعد آن را برمی گردانیم تا طرف دیگر آن هم پخته شود.