به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، ش متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران یقیناً از برکات و الطاف جلیۀ خداوند‎ ‌‌تعالی بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شد.‌ (صحیفه امام، جلد ۲۱، صفحه ۱۹۴)

بسیج نهادی انقلابی برخاسته از متن مردم و گره‌گشای مشکلات کشور در عرصه‌های مختلف است. این نهاد مقدس یکی از مهم‌ترین مولفه‌های قدرت راهبردی نظام در بازدارندگی و اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.

بسیج دیوار مستحکمی در مقابله با نفوذ دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی ایران بوده و در این نبرد خطیر همواره بسیج و بسیجیان جان بر کف، خوش درخشیده‌اند.

امروزه با توجه به نقش‌آفرینی بسیجیان با اخلاص و با بصیرت در عرصه‌هایی مانند علم و فناوری، فرهنگی و سازندگی به ویژه در محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری و نیز مشارکت در طرح‌های بزرگ ملی، بر همگان روشن شده که بسیج، نهادی مسئولیت‌پذیر و راهگشا در پیشرفت کشور برای عبور از گردنه‌های سخت، جنگ نرم به ویژه تهاجم همه جانبه دشمنان نظام است.

شورای نگهبان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این شجره طیبه و امام راحل، فرا رسیدن پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی را به همه بسیجیان تبریک و تهنیت می‌گوید.