آخرین اوضاع کرونایی و روند واکسیناسیون در شهرستان‌های کشور

54

1400/9/3

17:19


زریق واکسن و ایمنی حاصل از واکسیناسیون به طور کامل و ۱۰۰ درصد از مرگ و میر ناشی از کرونا پیشگیری می کند و مردم نباید به شایعه در مورد فوت ناشی از تزریق واکسن کرونا توجه کنند، چون مطالعات علمی، دانشمندان و مراکز پژوهشی نشان داد که واکسیناسیون یکی از مهمترین عوامل مقابله با کروناست.

آخرین اوضاع کرونایی و روند واکسیناسیون در شهرستان‌های کشور

به گزارش بهداشت نیوز، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفته که باتوجه به انجام واکسیناسیون کادر آموزشی، اداری و خدماتی آموزش و پرورش و دانش‌آموزان، هر کدام از این افراد که واکسن نزده‌اند، برای حضور بر سر کار و کلاس درس باید هفته‌ای ۲ بار(هر ۳ روز یک‌بار) آزمایش PCR با نتیجه منفی به همراه داشته باشند.

دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان اعلام کرد: براساس آیین نامه ابلاغی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی افرادی که یک نوبت واکسن دریافت کرده باشند تا زمان تکمیل واکسیناسیون( ۱۴ روز بعد از دریافت ۲ دُز واکسن)، لازم است که هفته‌ای یکبار آزمایش PCR با نتیجه منفی به همراه داشته باشند.

از سوی دیگر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر رعایت سختگیرانه دستورالعمل‌های بهداشتی در کلاس‌های درس هشدار داد که در صورت نقض قوانین کرونایی، مدارس مازندران در آینده نزدیک کانون شیوع کرونا ویروس خواهند بود.

 با تصمیم ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا ویروس، از اول آذر سال جاری، ۵۲۰ هزار دانش آموز مازندرانی در مقاطع مختلف تحصیلی همزمان با سراسر کشور تحصیل خود را در سال جاری به صورت حضوری در کلاس‌های درس ادامه خواهند داد.

باوجود اقدامات انجام شده از سوی آموزش و پرورش اما دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل هشدار می‌دهند که در صورت نقض رعایت نکات بهداشتی، مدارس مازندران می‌توانند در آینده نزدیک کانون اصلی شیوع کرونا ویروس در استان باشند.

روند پایدار شیوع کرونا در استان اردبیل همچنان ادامه دارد و بر همین اساس، شاخص شمار ابتلای جدید، آمار بستری همزمان و تعداد جان‌باختگان طی روزهای اخیر تغییر محسوسی نداشته است.

ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل اعلام کرد: هم اکنون شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان در وضعیت زرد قرار دارد و  شهرستان‌های اردبیل، کوثر، سرعین، مشکین‌شهر، پارس‌آباد، بیله‌سوار، خلخال، اصلاندوز در وضعیت زرد و شهرستان گرمی، نیر و نمین در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار دارند.

با فوت یک نفر دیگر از مبتلایان طی شبانه روز گذشته، مجموع جان باختگان کرونا در این استان در ۲۱ ماه گذشته و در خلال پنج موج، به ۲ هزار و ۵۶۶ نفر رسید.

از استان یزد خبر رسیده که سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اعلام کرده که از ۷۹۵ نمونه گرفته شده از افراد مشکوک به ویروس کرونا طی شبانه روز گذشته در مراجعه به مراکز درمانی ، بر اساس معیارهای تشخیصی سازمان جهانی بهداشت ، ۲۱۵ فرد مبتلای قطعی به بیماری کووید- ۱۹ در استان شناسایی شدند.

دکتر سید ابراهیم سلمانی وی با بیان اینکه ۲۴ ساعت گذشته، چهار بیمار کووید -۱۹ در شهر یزد فوت کردند، تصریح کرد: در حال حاضر  ۳۶۳ فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۹۸ َتن به دلیل وخامت حال عمومی در بخش مراقبت های ویژه(I.C.U)  خدمات درمانی دریافت می کنند.

خبر دیگر اینکه رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی گفته که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ نفر در هفت شهرستان این استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که پنج نفر از این تعداد، مربوط به ارومیه بود.

علی احمد آقاپور افزود: همچنین در این مدت، یک نفر در هریک از شهرستان های خوی، اشنویه، چایپاره، شاهین دژ، شوط و نقده بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

تاکنون ۳۱۷ هزار و ۲۶۶ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده اند که ۵.۲ درصد کل مبتلایان کشور است؛ ۵.۵ درصد کل فوتی های کشور براثر ابتلا به کرونا نیز مربوط به این استان است.

در همین حال رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اعلام کرده شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد با فوت یک بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته به یک هزار و ۱۴ نفر رسید.

 پرویز یزدان پناه اظهار داشت: از مجموع ۱۶۳  بیمار بستری شده در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد ۸۴ بیمار مبتلای قطعی و ۱۸ بیمار هم در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات درمانی دریافت می کنند.

از سوی دیگر در استان هرمزگان به نقل از سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی در حال حاضر سه شهرستان بندرعباس، بستک و ابوموسی در وضعیت زرد قرار دارند که با توجه به افزایش شمار موارد مثبت در حاجی آباد، وضعیت این منطقه نیز احتمالا در روزهای آینده زرد خواهد شد.

دکتر فاطمه نوروزیان اظهار داشت: وضعیت شیوع کرونا در هرمزگان در یک روند نزولی قرار دارد اما در برخی از شهرستان ها از جمله حاجی آباد این روند در روزهای اخیر تغییر یافته و وارد موج صعودی شده است.

وی در خصوص آمار بستری های کرونا در هرمزگان گفت: با بستری شدن ۳۵ نفر دیگر در شبانه روز گذشته، شمار بستری های کرونا در استان به ۱۱۱ نفر رسید.

در استان البرز هم سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد که ۳۹ بیمار بدحال کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستانی‌های استان پذیرش و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفتند.

دکتر شهرام صیادی گفت: ۷۸هزارو ۵۴۷ بیمار بدحال کووید ۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در مراکز درمانی البرز بستری شده اند. ۲۹۸ بیمار کووید ۱۹ اکنون در بیمارستان های البرز بستری هستند.

در لرستان ۱۰۲بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ طی شبانه روز گذشته در این استان شناسایی شده و مجموع مبتلایان به ۱۹۵هزار و ۲۵۹ نفر رسیده است که ۲ بیمار مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته در این استان جان باختند و شمار قربانیان به ۲ هزار و ۶۴۳ نفر رسید.

همچنین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از بستری بودن ۱۴ بیمار کرونایی در مهران خبر داد و گفت: افزایش بستری های کرونا در این شهرستان نگران کننده است.

دکتر جمیل صادقی فر افزود: حدود ۲ ماه قبل میزان بستری کرونا در شهرستان مهران به صفر رسیده بود اما اکنون از شرایط مناسبی برخوردار نیست.  آمار واکسیناسیون این شهرستان چه دانش آموزی و چه مردم عادی در ردیف آخرین شهرستان های کشور قرار دارد.

 ایلام در ۲۴ ساعت گذشته فوتی کرونا نداشت و مجموع فوتی های استان یک هزار و ۱۵۶ نفر است.

از سیستان و بلوچستان هم خبر رسیده که ۱۱۰ سیستان و بلوچستانی دیگر به کرونا مبتلا شدند و به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با افزوده شدن ۱۱۰ مورد جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۳۱ هزار و ۸۴۱ نفر رسید.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری افزود: در شبانه‌روز گذشته  فوتی ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان  گزارش نشده است.

روند واکسیناسیون در استان‌ها

همدان / ۲ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۴۹۳ دُز واکسن کرونا (نوبت اول، دوم و یادآور) تاکنون برای جامعه هدف در این استان تزریق شده است./ از مجموع واکسن های تزریق شده، یک میلیون و ۲۴۸ هزار و ۷۳۶ نفر دُز اول و  ۹۵۰ هزار و ۶۷۱ نفر دُز دوم و ۱۵ هزار و ۸۶ نفر نیز دُز سوم (یادآور) را دریافت کردند. 

زنجان / تاکنون ۹۰ درصد زنجانی ها دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و پوشش کامل واکسیناسیون نیز به ۷۳.۵ درصد رسیده است. 

اصفهان / تاکنون در استان اصفهان سه میلیون و ۳۰۰ هزار دُز اول و در جمع ۶ میلیون دُز اول و دوم واکسن تزریق شده است./ پوشش واکسیناسیون کرونا در شهرستان خمینی شهر به حدود ۶۸ درصد رسید.

اردبیل / تزریق ۲ دُز واکسن برای بیش از ۷۰ درصد جمعیت هدف / تاکنون ۸۸۲ هزار و ۱۴۱ دُز واکسن نوبت اول و ۷۱۱ هزار و ۷۴۴ دُز واکسن نوبت دوم در این استان تزریق شده است.

تا کنون ۸۹ درصد جمعیت واجد شرایط مشکین شهر دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

مرکزی / واکسیناسیون سیار علیه کرونا با استفاده از یک دستگاه اتوبوس در مناطق پُرتردد و حاشیه‌ای اراک / از مجموع بیش از هشت هزار نفر واجد شرایط تزریق دُز سوم در سطح ساوه و زرندیه، تاکنون سه هزار و ۱۱۰ نفر  برای تزریق نوبت سوم واکسن اقدام کردند.

بوشهر /  پوشش واکسیناسیون کرونا در شهرستان دشتی به ۷۸ درصد رسیده است.

ایلام /  آمار تزریق واکسن کرونا جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال استان به ۸۴ درصد رسیده است.

کرمانشاه /  بیش از ٩٣ درصد معلمان و فرهنگیان و ۹۱ درصد جامعه هدف دانش‌آموزان شهرستان سنقر و کلیایی تاکنون واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

خوزستان / بیش از ۷۴ درصد دانش آموزان خرمشهر واکسن تزریق کردند./ تاکنون ۱۱ هزار و ۷۲۸ دانش آموز خرمشهری دُز اول و پنج هزار و ۷۷۳ نفر دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

گلستان/ ۹۶ درصد دانش آموزان بالای ۱۲ سال گلستان واکسن کرونا تزریق کردند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو