رمزارزها و دنیایی که به عقب باز نخواهد گشت

منبع: فوت و فن

74

1400/9/4

10:01


رمزارزها و دنیایی که به عقب باز نخواهد گشت

رمزارزهای دیجیتالی در صدر اخبارند. صحبت از ارزهایی دیجیتالی است که با امکانات تازه‌شان ترس را روانه روح و جان بسیاری از دولت‌ها، موسسات و قدرتمندان کرده‌اند. اما چرا؟ چه چیزی در این رمزارزها وجود دارد که این‌قدر جنجال‌برانگیز است؟ چرا افراد معروف و مشهوری مانند ایلان ماسک به آنها توجه دارند و دنبالشان می‌کنند؟ ماجرا از این قرار است که رمزارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین می‌توانند آینده ارتباطات و امور مالی، اقتصادی و سرمایه‌گذاری را دگرگون کنند. برای همین هم هست که سرمایه‌گذاری در بازارهایشان به معنای گذاشتن قدمی بلند در آینده است. اجازه بدهید که در ادامه بیشتر برایتان بگوییم. باید بدانید که چرا نیاز است که بخشی از پورتفولیوی سرمایه‌گذاری‌تان را به رمزارزها اختصاص بدهید.

چرا رمزارزها این‌قدر مهم‌اند؟

رمزارزهایی مانند بیت کوین یا اتریوم مبتنی بر شبکه‌هایی فعالیت می‌کنند که فاقد ناظران و مدیران هستند. یعنی شبکه‌هایی که ارزهای دیجیتالی در بسترشان ساخته و تبادل می‌شوند، غیرمتمرکزند و مدیریتی هسته‌ای ندارند. شبکه‌های غیرمتمرکزی مانند بلاک‌چین که بیت‌کوین در بستر آن فعالیت می‌کند، شبکه‌هایی با امکانات و فرصت‌هایی نامحدود هستند.

ماجرا از این قرار است که کاربرانی که در چنین شبکه‌هایی حاضرند، به تمام امور و اقدامات آنها واقف‌اند. هرگونه تغییر، تراکنش و اقدامی در شبکه‌های غیرمتمرکز به سمع‌ونظر همه کاربرانی می‌رسد که در آنها به عنوان یک بخش از زنجیره حضور دارند. به‌عبارت دقیق‌تر و بهتر، تمام اقدامات شبکه‌های غیرمتمرکز در گروی تایید کاربران شبکه به نتیجه می‌رسد. پس هیچ‌کس نمی‌تواند به‌طور پنهانی یا با سواستفاده از قدرت‌ دست به تغییر و کلاه‌برداری بزند. همه‌چیز در چنین شبکه‌هایی به‌شدت شفاف است. حُسن بزرگشان در همین شفافیت معنا پیدا می‌کند.

چنین ویژگی‌هایی توانسته‌اند دست دولت‌ها و استیلای قدرت‌هایی مانند ارزهای حقیقی نظیر دلار را از میان بردارند. دیگر این بانک‌های مرکزی و دولت‌ها یا موسسات مالی نیستند که سیاست‌هایی برای رواج و شکوفایی ارزها تعیین می‌کنند بلکه خیلی چیزها در دست وفاق و اتفاق‌نظر کاربران شبکه‌های غیرمتمرکز است.

چرا باید به بازار رمزارزها وارد شد؟

همان‌طور که گفته شد، فناوری‌های پشت ارزهای دیجیتالی بسیار پیشرفته و نامحدود است. این فناوری‌ها به افراد کمک می‌کند که بدون محدودیت‌های رایج، اقدام به سرمایه‌گذاری کنند. در دنیای رمزارزها خبری از تحریم و محدودیت مکانی و زمانی نیست. هرکس در هر نقطه از زمین می‌تواند اقدام به استخراج و تبادل ارزهای دیجیتالی کند و پای موسسات مالی واسطه هم از ارتباطات اقتصادی و مالی برچیده می‌شود. نیازی نیست که برای تراکنش با رمزارزهای دیجیتالی از واسطه‌ها کمک بگیرید. واسطه‌ها همیشه فرایند تبادلات را طولانی می‌کردند و کارمزدهایی سنگین برای خود برمی‌داشتند. حالا با وجود بسترهای تازه، دیگر نیازی به حضور واسطه‌ها نیست.

از کنار مزایای فنی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری بدون محدودیت رمزارزها که بگذریم به پشتیبانانی می‌رسیم که از این شبکه به‌طور جدی حمایت می‌کنند. جامعه‌ای که از رمزارزها پشتیبانی می‌کند، جامعه‌ای متشکل از افراد معروفی مانند ایلان ماسک است و برنامه‌نویسان و تحصیل‌کردگان بسیار زیادی هم طرفدار این ارزهای تازه‌وارد هستند. حضور چنین اشخاصی در بازارهای ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین به خریدوفروششان رونق داده و اطمینان خاطری برای دیگران پدید آورده که با تکیه بر آن، در این بازارها حضور پیدا می‌کنند و سرمایه‌هایشان را به کار می‌گیرند.

چطور باید آگاهانه به دنیای ارزهای دیجیتالی پای گذاشت؟

ورود به هر زمینه‌ای از سرمایه‌گذاری مستلزم کسب آگاهی‌های کافی است. بدون اینکه بدانید کدام ارزهای دیجیتالی در صدر هستند، سرمایه‌گذاری در حیطه کدام موارد سودآورتر است، سازوکار خریدوفروش یا ذخیره رمزارزها چیست و مسائلی از این دست، امکان موفقیتتان در بازارهای ارزهای دیجیتالی کم می‌شود. باید به سراغ دوره‌هایی بروید که همه‌چیز را به شما دقیق و درست آموزش می‌دهند. تکیه‌کردن بر نام‌های باسابقه و معتبر در این زمینه راه‌گشای کارتان خواهد بود. توصیه دیگری که برای ورود به دنیای سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارزهای به شما می‌شود، این است که خودتان سُکان سرمایه‌گذاری را به دست بگیرید. به جای اینکه پولتان را به دست دیگران بسپارید و از آنها بخواهید که برایتان سرمایه‌گذاری کنند، همه‌چیز را یاد بگیرید و اقدامات لازم را پیش ببرید.

برای مثال با معرفی صرافی ارز دیجیتال ایرانی مانند تبدیل یا صرافی‌های خارجی مانند آموزش صرافی کوینکس و آموزش صرافی کوکوین به شما راه‌وچاه ورود به دنیای رمزارزها آموخته می‌شود. باید شیوه تبادل، پس‌انداز و به‌طور کلی، تصمیم‌گیری را یاد بگیرید تا موفقیت به شما نزدیک‌ و نزدیک‌تر شود. اما این موارد را از کجا می‌توان آموخت؟ آموزش ارز دیجیتال از سوی چه موسساتی قابل‌اعتماد است؟

دوره نخبگان خانه سرمایه را می‌شناسید؟

موسسه «خانه سرمایه» خوش‌نام و خوش‌سابقه است. کسانی که در دوره‌های مختلف آن شرکت کرده‌اند، به‌خوبی گواه این ادعا هستند. تعداد کثیری از دانش‌آموختگان موسسه خانه سرمایه بعد از کسب دانش و تجربه‌های درخشان در بازارهای اقتصادی و مالی مختلف توانسته‌اند به اساتیدی خبره در این زمینه‌ها هم بدل شوند. کافی است، نگاهی به سوابق درخشان مجموعه بیاندازید تا مطمئن شوید که راه موفقیت از جاده یادگیری در مسیری درست می‌گذرد. مدیریت قوی خانه سرمایه با کمک‌گرفتن از اساتید حرفه‌ای که به‌طور علمی و عملی به فضاهای سرمایه‌گذاری تسلط دارند، دوره‌هایی متناسب با نیاز علاقه‌مندان ترتیب می‌دهد. کلاس ارز دیجیتال نخبگان خانه سرمایه هم در حوزه ارزهای دیجیتالی آموزش‌هایی کامل به شکل آنلاین ارائه می‌کند. دیگر نیازی نیست که نگران محدودیت‌های مکانی و زمانی باشید یا کرونا را بهانه کنید. با وجود دوره آنلاین نخبگان خانه سرمایه می‌توانید همه‌چیز را به‌طور حرفه‌ای در خصوص بازارهای رمزارزها یاد بگیرید و سبد سرمایه‌گذاری‌تان را در این بازارها بگذارید.

مزایای زیادی از حضور در دوره نخبگان خانه سرمایه برایتان وجود دارد. برای نمونه، بعد از اتمام دوره می‌توانید از سوی موسسه به مراکز فنی‌وحرفه‌ای معرفی شوید و مدرک این مراکز را دریافت کنید. مدرک مراکز فنی‌وحرفه‌ای از سوی سازمان جهانی کار قابل‌قبول است و این یعنی رزومه حرفه‌ای‌تان برای اموری مانند مهاجرت یا یافتن شغل بسیار پربار خواهد شد.

در آخر

خانه سرمایه نامی قابل‌اعتماد است. بازار ارزهای دیجیتالی هم آینده ارتباطات و امور مالی و اقتصادی دنیای پیشِ رویمان هستند. ترکیب این دو در کنار هم می‌تواند اهرمی قدرتمند برای شکوفایی اقتصادی و سودآوری در آینده در اختیارتان قرار بدهد. پس اهمیتشان را دست‌کم نگیرید و بدانید که اگر بخواهید با کمی تلاش، شما هم مسیر موفقیت را به‌سادگی طی خواهید کرد. خانه سرمایه در کنار شماست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو