طرز تهیه اشکنه نعناع

اشکنه نعناع , طرز تهیه اشکنه نعناع , دستور پخت اشکنه نعنا

اشکنه نعناع یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اشکنه نعناع در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پیاز۲ عدد
نعنا خشک۲ قاشق غذا خوری پر
تخم مرغ۴ عدد
سیب زمینی۴ عدد متوسط
ماست ترجیحا ترش۴ کاسه کوچک
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه اشکنه نعناع

مرحله اول

برای تهیه اشکنه نعناع خوشمزه و ساده ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم. در ادامه پیاز خرد شده را به قابلمه می افزاییم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به قابلمه اضافه می کنیم و تفت دادن را چند دقیقه دیگر ادامه می دهیم تا پیاز و ادویه ها با هم یکدست شوند.

مرحله سوم

حالا نعناع خشک را در کف دستانمان پودر کرده و به قابلمه اضافه می کنیم. نعناع خشک را فقط در حدی تفت می دهیم تا رنگش تغییر کند، سپس ۶ لیوان آب به قابلمه اضافه کرده و حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه آب شروع به جوشیدن کرد، حرارت را کم می کنیم، سپس سیب زمینی ها را به خوبی می شوییم و پوست می گیریم. در ادامه سیب زمینی ها را به صورت کامل یا به صورت درشت خرد کرده و به قابلمه می افزاییم.

مرحله پنجم

در این مرحله تخم مرغ ها را با استفاده از اسکاج به خوبی می شوییم، سپس به قابلمه اضافه می کنیم. پس از اینکه سیب زمینی و تخم مرغ به طور کامل پختند، سیب زمینی و تخم مرغ را از قابلمه خارج می کنیم.

مرحله ششم

حالا ماست ترش را به قابلمه اضافه کرده و به صورت مداوم هم می زنیم تا ماست نبرد. در پایان اشکنه را در ظرف مناسب می کشیم و به همراه سیب زمینی، تخم مرغ و نان خشک خرد شده سرو می کنیم.