برترین جاذبه‌های گردشگری قبرس – بخش اول

برترین جاذبه‌های گردشگری قبرس – بخش اول


منبع: فوت و فن

111

1400/9/4

19:16


برترین جاذبه‌های گردشگری قبرس – بخش اول

جزیره قبرس، با اینکه کوچک است اما دارای تاریخ بزرگی است. این جزیره در طی قرن‌ها، مورد طمع امپراتوران قرار داشته است. موقعیت حسادت‌برانگیز قبرس باعث شده تا این جزیره، یک دارایی برجسته برای کشورهای حوزه مدیترانه شرقی به شمار برود. امروزه، مردمان زیادی به این جزیره می‌آیند اما همانند گذشته برای تصرف و مالکیت نمی‌آیند بلکه به دنبال سواحل زیبای این جزیره هستند. قبرس، علاوه بر داشتن سواحلی درخشان، دارای مکان‌های باستانی مختلفی است که شامل کلیساهای بیزانسی، صومعه‌ها و موزه‌های بسیاری است. این جزیره همچنین مکان بسیار خوبی برای کوهنوردی به شمار می‌رود و دارای مراتع و منابع طبیعی و سرسبز منحصربه‌فردی است. در ادامه همراه با ما باشید تا برترین جاذبه‌های گردشگری قبرس را به شما معرفی کنیم.

۱- کوریون باستانی

Ancient Kourion

Ancient Kourion

مکان‌های باستانی بسیار زیادی در جزیره قبرس وجود دارند اما کوریون باستانی، برجسته‌ترین مکان باستانی در این جزیره به شمار می‌رود. این مکان باستانی بر بالای یک صخره مرجانی قرار گرفته است. این مکان، منظره خیره‌کننده‌ای نسبت به اطراف دارد و دریای مدیترانه در زیر پای آن قرار گرفته است. این مکان، یک مکان جذاب و جادویی به شمار می‌رود. کل این مکان باستانی بسیار گسترده است اما مشهورترین مکان‌های کوریون باستانی شامل تئاتر و خانه ایوستولیوس است که دارای خاتم‌کاری‌های به خوبی محافظت شده‌ای است. منطقه بزرگ سالن بیزانسی نیز دارای چشم‌انداز شگفت‌انگیزی است که دارای موزاییک‌کاری‌هایی در کف و ستون‌های شکسته است.

۲- قلعه سینت هیلاریون

St. Hilarion Castle

St. Hilarion Castle

یکی از زیباترین قلعه‌های ویران شده در مدیترانه، قلعه سینت هیلاریون است که یک استحکامات قدیمی از جنگ‌های صلیبی است و محل افسانه‌ها و اسرار بسیاری است. افسانه‌های محلی حاکی از آن است که خود قلعه توسط یک ملکه افسانه‌ای ساخته شده است. او قبلا عادت داشته تا چوپان‌های محلی در اطراف قلعه را طلسم کند. باروها و اتاقک‌های این قلعه به سمت بالای کوهستان رفته است و بهشتی برای کاوشگران به شمار می‌رود. در ساختمان‌های پایینی قلعه، خوابگاه سربازان و اصطبل‌ها وجود دارند و در ساختمان‌های بالایی قلعه، اتاق‌های سلطنتی و کلیساها قرار گرفته است. کسانی که به بالای این کوهستان و قلعه می‌روند، شاهد منظره‌ای بسیار خارق‌العاده هستند. شمال جزیره قبرس، دارای سه قلعه اصلی است که قلعه سینت هیلاریون، پابرجاترین آنها به شمار می‌رود.

۳- لارناکا

Larnaca

Larnaca

لارناکا، در قسمت جنوب شرقی جزیره قرار گرفته است. این مکان با اینکه یک استراحتگاه کنار دریایی به شمار می‌رود اما توانسته تا روح محلی خود را حفظ نماید. این مکان، یکی از برجسته‌ترین مکان‌ها در میان گردشگران و مسافرانی است که برای تعطیلات به جزیره قبرس می‌آیند. در این مکان، تمام تجهیزات و امکانات لازم برای تفریحات کنار ساحل و دریا، وجود دارند. بخش ترکی قدیمی این شهر به نام اسکالا و کلیسای سینت لازاروس، به این شهر یک جنبه تاریکی جالب توجه داده است. در بخش غربی لارناکا، دریاچه نمک قرار دارد که در طی تابستان، پر از گله‌های فلامینگوهای صورتی است. در این مکان، تورهای گردشگری و فرهنگی بسیار برگزار می‌گردد.

۴- شبه جزیره کارپاس

Karpas Peninsula

Karpas Peninsula

زیباترین منطقه در جزیره قبرس، شبه جزیره تنها و ناهموار کارپاس است. این شبه جزیره دارای سواحل طلایی درازی است که در کنار تپه‌های ناهمواری در شمال شرقی جزیره قرار گرفته است. این مکان از جزیره قبرس، بهترین مکان برای پیاده‌روی، کوهنوردی، روستاهای جالب و مکان‌های تاریخی نهفته است. اگر شما قصد دارید تا زندگی قدیمی غیر توسعه یافته و کشف نشده در جزیره قبرس را کاوش کنید، بهتر است تا به این مکان بیایید. شما می‌توانید به روستای سیپای بروید و خاتم‌کاری‌های آگیا تریادا را مشاهده کنید. پس از آن، می‌توانید به روستای دور افتاده دیپکارپاز بروید و در درون ویرانه‌های کلیسای آگیوس فیلون کاوش کنید. به دنبال آن، می‌توانید به سمت ساحل طلایی مشهور این شبه جزیره بروید. این ساحل طلایی، یک منطقه گسترده از شن‌های طلایی است که در کنار تپه‌های ناهموار کارپاس قرار گرفته است.

۵- سالامیس باستانی

Ancient Salamis

Ancient Salamis

سالامیس باستانی، یک مکان باستانی بزرگ است که محل ویرانه‌های مرمرین زیاد است و در کنار کوریون باستانی، به عنوان برترین جاذبه‌های تاریخی در جزیره قبرس شناخته می‌شوند. گردشگران و مسافران می‌توانند در میان این ویرانه‌های باستانی کاوش کنند. این ویرانه‌های باستانی از دوره‌های مختلف زمانی است که مطمئنا، درس بزرگی برای بازدیدکنندگان آن در مورد تاریخ گسترده جزیره قبرس به شمار می‌رود. مجسمه هلنسیتی بزرگ، که سرهای آن از بین رفته است، در میان ویرانه‌های جیمناسیوم قرار گرفته است. در میان این مکان‌ها، ویرانه‌های کلیساهای باستانی نیز وجود دارند. منطقه‌ای در این مکان وجود دارد که توانایی مهندسی و مدیریت را نشان می‌دهد که همگی نشانه‌ای از یک شهر باستانی بزرگ هستند. سالامیس باستانی در قبرس شمالی قرار گرفته است اما به راحتی می‌توان از نیکوسیا به آنجا رفت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو