این افراد بیشتردر معرض خطر مرگ کرونایی هستند

99

1400/9/4

21:48


یک مطالعه جدید نشان می‌دهد افرادی که دارای اختلالات روانی خاصی هستند بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری کرونا قرار دارند هر چند نرخ ابتلای آنها معکوس است، بدان معنا که کمتر از جمعیت عادی کرونا میگیرند.

این افراد بیشتردر معرض خطر مرگ کرونایی هستند

به گزارش بهداشت نیوز، محققان دانشگاه تگزاس دریافتند افرادی که از اسکیزوفرنی رنج می برند چهار برابر بیشتر از جمعیت عادی در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری کرونا هستند هر چند احتمال ابتلای آنها کمتر است.

علاوه بر این احتمال مرگ ناشی از این ویروس در افرادی که اختلالات اضطرابی یا خلقی دارند، تقریباً سه برابر بیشتر از افراد بدون این شرایط است.

علاوه بر این، افراد مبتلا به اختلالات روانپزشکی نیز با نرخ پایین تری به کرونا مبتلا می شوند. محققان معتقدند که نتیجه انزوای اجتماعی مرتبط با این شرایط است.

برای رسیدن به چنین نتایجی داده های مربوط به بیش از دو و نیم میلیون بیمار کرونایی در آمریکا جمع آوری شده بود.

در میان این افراد ، تعداد زیادی از بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی و یا سایر اختلالات روانی و خلقی و اضطراب بودند.

سپس میزان شدت بیماری آنها با سایر بیماران عادی بررسی شد.

در پی این بررسی ها مشخص شد افرادی که اسکیزوفرنی و اختلالات خلقی داشتند در معرض کاهش خطر ابتلا به کرونا هستند و 10 درصد کمتر احتمال دارد به این ویروس مبتلا شوند اما در مقابل اگر به این ویروس مبتلا شوند خطر مرگ بیشتری آنها را تهدید می کند.

تیم تحقیقاتی نوشت: «این نرخ‌ها ممکن است تحت تأثیر قرار گرفتن محدودتر در معرض ویروس کرونا به دلیل انزوای اجتماعی باشد».

بعد از اینکه این بررسی انجام شد، محققان داده ها را بر اساس احتمال مرگ بیماران در اثر کرونا به دلیل عوامل غیرمرتبط با اختلال روانی آنها، مانند سن آنها یا سایر شرایط زمینه ای که ممکن است داشته باشند، تنظیم کردند.

آنها دریافتند افرادی که از اسکیزوفرنی رنج می برند، 3.74 برابر بیشتر از جمعیت عادی در معرض خطر مرگ ناشی از ابتلا به بیماری کرونا بودند.

هشت درصد از افراد مبتلا به اسکیزوفرنی در این مطالعه که به کرونا مبتلا شده بودند، در نهایت بر اثر آن جان خود را از دست دادند.

در سال گذشته خطر مرگ برای همه افراد اسکیزوفرنی افزایش یافته بود.

همچنین این تحقیقات نشان داد که افراد مبتلا به اختلالات روانی و خلقی 2.76 برابر بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از عوارض ناشی از ویروس بودند و افراد مبتلا به اضطراب 2.39 برابر با این ریسک مرگ مواجه شدند.

اختلالات روانی معمولاً به عنوان یک بیماری همراه برای کرونا در نظر گرفته نمی شود.

به طور کلی می توان گفت که هر گونه بیماری در کنار بیماری کرونا می تواند سیستم ایمنی فرد را ضعیف تر کند و اسکیزوفرنی و یا هر بیماری روانی و خلقی دیگری می تواند عاملی تلقی شود که بدن فرد در برابر ویروس کرونا آسیب پذیرتر شود.

محققان همچنین دریافتند که افراد مبتلا به اختلالات روانپزشکی نیز به احتمال زیاد از یک بیماری همراه رنج می برند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو