۳۰درصد از مردم قم واکسن نزده‌اند

منبع: برترین ها

59

1400/9/5

02:04


رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه ۴۹ درصد از مردم استان دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند، گفت: ۳۰ درصد از مردم قم حتی یک دوز واکسن را هم دریافت نکرده‌اند و در حال حاضر، ۱۵ درصد پایین‌تر از میانگین کشوری هستیم.

خبرگزاری فارس : رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه 49 درصد از مردم استان دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند، گفت: 30 درصد از مردم قم حتی یک دوز واکسن را هم دریافت نکرده‌اند و در حال حاضر، ۱۵ درصد پایین‌تر از میانگین کشوری هستیم.
 
محمدرضا قدیر درنشست ستاد مدیریت بحران استان قم که امروز در سالن کرامت استانداری برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج، از خدمت‌رسانی نیروهای بسیجی که با تمام تلاش، به سلامت مردم جامعه کمک می‌کنند، تقدیر کرد.
 
وی اضافه کرد: به لطف خداوند متعال وضعیت قم از نظر تست‌های تشخیص قطعی کرونا نزولی است و در مجموع وضعیت خوبی است که اگر ادامه پیدا کند، به رنگ آبی خواهیم رسید.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴۵ بستری در بیمارستان‌های استان داریم، به آمار ۳۰ نفری بیماران بدحال اشاره کرد و گفت: متوسط فوتی‌های ما در هفته، دو نفر شده که این آمار، از میانگین کشوری پایین‌تر است.
 
وی با ابراز نارضایتی از میزان استقبال واکسیناسیون در قم، آمار افرادی که حتی دوز اول واکسن را هم دریافت نکرده اند، ۳۰ درصد دانست و گفت: باید اذعان کنیم که در حال حاضر، ۱۵ درصد پایین‌تر از میانگین کشوری هستیم.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه باید مردم را به روش های مختلف به واکسیناسیون دعوت کنیم، پیشنهاد داد تا از طریق بسیج محلات، مدارس و مساجد، به صورت چهره به چهره، نسبت به ترغیب و اقناع مردم اقدام شود تا ۲۰ درصد از مردمی که همچنان برای واکسن زدن مردّد هستند، تصمیم قطعی بگیرند.
 
وی با ارائه آمار ۶۹ درصدی افرادی که صرفا نوبت اول واکسن را دریافت کردند، میزان دریافت کنندگان دو دوز واکسن کرونا را در استان قم، ۴۹ درصد اعلام کرد و گفت: در حالی که در قم بیشترین دسترسی به واکسن وجود دارد، متاسفانه این آمار مناسب نیست.
 
قدیر هوشمندسازی محدودیت های کرونایی را تنها راه کار عبور از وضعیت و شرایط فعلی دانست و تاکید کرد: مدارس باید با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از ورود به پیک ششم جلوگیری کنند.
 
وی با اشاره به بازگشایی مدارس از ابتدای آذر ماه، خطاب به مدیران مدارس، والدین و دانش آموزان، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را لازم دانست و گفت: باید به صورت جدی فاصله گذاری، استفاده از ماسک و ایجاد تهویه مناسب در کلاس‌های درس رعایت شود.
 
قدیر با اعلام این خبر که متاسفانه اخیرا عفونت‌های ویروسیِ غیر کرونایی در بین دانش آموزان افزایش پیدا کرده است گفت: بر اساس بخشنامه وزارت بهداشت، در صورتی که آزمایش PCR حتی یک نفر از دانش آموزان مثبت شود، لازم است که آن کلاس به مدت دو هفته تعطیل شود.
 
وی در پایان گفت: با توجه به نیاز مردم کهک‌ و جعفریه به خدمات پزشکی و سلامت، مقرّر شد درمانگاه‌های این دو شهر به صورت شبانه‌روزی به خدمت‌رسانی برای مردم اقدام کنند.
 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو