اشتباه گرفتن خطرناک آنفولانزا و کرونا

منبع: برترین ها

95

1400/9/5

08:31


اجباری در تزریق واکسن آنفولانزا نیست و بهترین زمان تزریق آن نیز اواخر شهریور، مهر و آبان است تا از بیماری آنفولانزا احتمالی پیشگیری کند.

خبرگزاری رکنا: اجباری در تزریق واکسن آنفولانزا نیست و بهترین زمان تزریق آن نیز اواخر شهریور، مهر و آبان است تا از بیماری آنفولانزا احتمالی پیشگیری کند. معمولا تزریق این واکسن نیز به کسانی توصیه می شود که بیشتر در معرض خطر هستند. مثل افراد دارای بیماری مزمن، بیمارات صعب العلاج، سالمندان و... در این بین کودکان دارای دیابت نیز واکسن می زنند اما لزومی ندارد که همه بچه ها واکسن بزنند. 

مدارس بالاخره بعد از دو سال برای دانش آموزان بازگشایی شده است تا بتوانند کلاس های درسی خود را به صورت حضوری طی کنند. اما متاسفانه مسئله ای که در این بین وجود دارد این است که آمارهای جهانی در زمینه ابتلا کودکان به کرونا واقعا نگران کننده است و فقط در آمریکا شاهد افزایش 32 درصدی مبتلا شدن کودکان به کرونا هستیم.

مسئله دیگری که در این بین وجود دارد این است که همزمان با پاییز و زمستان بیماری آنفولانزا نیز رشد چشمگیری پیدا می کند که در کنار کرونا نگرانی زیادی را برای خانوادها ایجاد می کند. بعضا خانواده ها کرونا و آنفولانزا را در دوره پاییز و زمستان با یکدیگر به سختی متمایز می کنند و این اشتباه گرفتن خطرناک می تواند باعث افزایش دوباره ابتلا به کرونا شود.

اجباری در تزریق واکسن آنفولانزا نیست

دکتر سید حیدر محمدی مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این مسئله که آیا با توجه به بازگشایی مدارس باید حتما واکسن آنفولانزا به دانش آموزان تزریق شود اظهار کرد: اجباری در تزریق واکسن آنفولانزا نیست و بهترین زمان تزریق آن نیز اواخر شهریور، مهر و آبان است تا از بیماری آنفولانزا احتمالی پیشگیری کند. معمولا تزریق این واکسن نیز به کسانی توصیه می شود که بیشتر در معرض خطر هستند. مثل افراد دارای بیماری مزمن، بیمارات صعب العلاج، سالمندان و... در این بین کودکان دارای دیابت نیز واکسن می زنند اما لزومی ندارد که همه بچه ها واکسن بزنند.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه همه واکسن های آنفولانزا چه آنهایی که وارداتی بوده و چه آنها که تولید داخل هستند در اختیار مراکز بهداشت قرار میگیرد تا آنها به مراجع هدف خود با اطلاع رسانی، تزریق کنند ادامه داد: همچنین سایر افراد نیز می توانند واکسن آنفولانزا را از داروخانه ها خریداری کنند.

آنفولانزا مانع بازگشایی مدارس نیست

دکتر سید حیدر محمدی با گفتن از اینکه بازگشایی مدارس ارتباطی با آنفولانزا ندارد اظهار کرد: در مدارس فقط با مشکل کرونا مواجه هستیم که با اولویت بودن این مسئله برای معاونت بهداشت در حال حاضر دانش آموزان در حال واکسینه شدن هستند.

بازگشایی مدارس اجتناب ناپذیر است

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره این مسئله که آیا بازگشایی مدارس با وجود کرونا و آنفولانزا اقدام موثری بوده است گفت: بازگشایی مدارس یک مسئله بدیهی و اجتناب ناپذیر است و با توجه به تذکر سازمان های بین المللی، اگر تعطیلی مدارس ادامه پیدا کند ما شاهد ضعیف شدن دانش آموزان از نظر علمی خواهیم بود فلذا لاجرم باید مدارس باز می شدند.

 دکتر محمدی در پایان تاکید کرد: بازگشایی مدارس نافی از رعایت کردن پروتکل های بهداشتی نیست. اگر در مدارس چهارچوب های بهداشتی مدنظر قرار بگیرد بدون شک دانش آموزان به خطر نخواهند افتاد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو