کاشت مو چگونه انجام میشود

منبع: فوت و فن

144

1400/9/5

09:27


جراحی کاشت مو شامل برداشتن تکه‌ های کوچک گرافت ‌های مودار از ناحیه اهداکننده و انتقال آن‌ ها به ناحیه طاس یا کم پشت شده است. به طور کلی، برای رسیدن به رضایت کامل ممکن است به چندین جلسه جراحی نیاز باشد و معمولاً فاصله چند ماهه بین هر جلسه توصیه می ‌شود. ممکن است تا دو سال طول بکشد تا نتیجه نهایی را با یک سری پیوند کامل ببینید. میزان پوششی که شما نیاز دارید تا حدی به رنگ و بافت موهای شما بستگی دارد.

کاشت مو چند ساعت طول می‌ کشد

روش ‌های کاشت مو معمولاً بسته به تعداد گره و گرافت‌هایی که قرار است کاشته شوند، به طور متوسط ​​۶ تا ۹ ساعت طول می‌ کشد.

اگر تعداد گرافت‌ ها زیاد باشد، انجام این عمل معمولاً به دو روز زمان نیاز دارد، زیرا ضربه زدن بیش از حد به پوست سر در یک روز، احتمال ایجاد شوک و ریزش مو را افزایش می ‌دهد.

کاشت مو چگونه انجام می ‌شود

این روش معمولاً در مطب دکتر انجام می‌ شود. ابتدا، جراح پوست سر فرد داوطلب را تمیز کرده و دارویی برای بی ‌حس کردن پشت سر تزریق می‌ کند. پزشک یکی از دو روش را برای پیوند انتخاب می‌ کند: جراحی نوار واحد فولیکولی (FUSS) یا استخراج واحد فولیکولی (FUE).

با FUSS، جراح یک نوار ۶ تا ۱۰ اینچی از پوست را از پشت سر بر می‌ دارد. کنار می ‌گذارند و سر را می ‌دوزند. این ناحیه بلافاصله با موهای اطراف آن پنهان می ‌شود. در مرحله بعد، تیم جراح نوار پوست سر برداشته شده را به ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ گرافت ریز تقسیم می‌ کند که هر کدام دارای یک تار مو یا فقط چند تار مو هستند. تعداد و نوع پیوندی که دریافت می‌ کنید به نوع مو، کیفیت، رنگ و اندازه ناحیه‌ ای که پیوند را انجام می‌ دهید بستگی دارد.

اگر روش FUE را انجام می‌ دهید، تیم جراح پشت سر فرد مراجعه کننده را می ‌تراشد. سپس، پزشک فولیکول ‌های مو را یکی یکی از آنجا خارج می‌ کند. پس از این مرحله، هر دو روش یکسان هستند. بعد از اینکه جراح گرافت ها را آماده کرد، ناحیه ‌ای که مو به آنجا انتقال داده می‌ شود را تمیز و بی‌ حس می ‌کند. سپس سوراخ‌ ها یا شکاف‌ هایی را با چاقوی جراحی یا سوزن ایجاد می ‌کند و هر گرافت را با ظرافت در یکی از سوراخ‌ ها قرار می ‌دهد. جراح احتمالاً از سایر اعضای تیم برای کاشت پیوندها نیز کمک خواهد گرفت.

کاشت مو چگونه است

مطالعات بالینی نشان می ‌دهد که حدود ۸۵ تا ۹۵ درصد از تمام گرافت های کاشته شده به راحتی در ناحیه پیوند، رشد می ‌کنند. این درصد بالا نشان می‌ دهد که کاشت مو به طور کلی بسیار موفق است. کاشت مو معمولاً موفق ‌تر از محصولات ترمیم مو بدون نسخه است. اما عواملی وجود دارد که بهتر است در نظر داشته باشید:

  • حدود ۱۰ تا ۸۰ درصد از موهای کاشته شده به طور کامل در عرض سه تا چهار ماه رشد خواهند کرد.
  • مانند موهای معمولی، موهای کاشته شده به مرور زمان نازک می ‌شوند.
  • افرادی که فولیکول‌ های موی خفته دارند (کیسه‌ هایی که معمولاً حاوی مو در زیر پوست هستند اما دیگر مو رشد نمی ‌کند) ممکن است پیوندهای مؤثرتری داشته باشند، اما مطالعه ‌ای در سال ۲۰۱۶ نشان می‌ دهد که پلاسماتراپی می ‌تواند به رشد کامل تا ۷۵ درصد یا بیشتر موهای کاشته‌شده کمک کند.

بیشتر پیوندها با موهای موجود فرد انجام می ‌شود، بنابراین برای درمان افرادی که دارای موارد زیر هستند روشی مؤثر نخواهد بود:

  • کم‌پشتی و طاسی تمام سر
  • ریزش مو به دلیل شیمی‌درمانی یا سایر داروها
  • زخم‌های ضخیم پوست سر ناشی از جراحات

کاشت مو قبل از ریزش کامل

این یک تصور غلط و رایج است که فرد باید قبل از کاشت مو دچار طاسی کامل شده باشد. با این که معمولاً بیشتر افراد طاس تمایل به ترمیم مو دارند، بهترین کار این است که افراد قبل از ریزش کامل مو، عمل ترمیم مو را انجام دهند. مناطق وسیع طاسی را نمی ‌توان با کاشت مو به پوشش کامل رساند. افراد مراجعه کننده باید مقدار کافی مو در قسمت پایین پوست سر خود داشته باشند تا بتوان آن‌ ها را به مناطق طاس یا کم‌پشت سر منتقل کرد.

قبل و بعد کاشت مو

وقتی صحبت از “قبل و بعد از کاشت مو” به میان می ‌آید، معمولاً مقایسه عکس‌ های قبل و بعد از عمل تصور می ‌شود. اما اقداماتی که باید قبل و بعد از عمل انجام شود از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. نباید فراموش کرد که آماده ‌سازی قبل و بعد از کاشت مو و همچنین خود فرآیند کاشت مو مواردی بسیار مهم هستند. اولین تصمیمی که قبل از کاشت مو گرفته می‌ شود، طبیعتاً این است که به کدام جراح مراجعه کنید.

این مهم است که جراحی را بیابید که در کاشت مو با تجربه باشد و بدون هیچ جانب‌داری خاصی تمام احتمالات را برای بیمارانش توضیح دهد. اگر به طور منظم داروهای رقیق‌کننده خون مصرف می ‌کنید، باید حداقل یک هفته قبل از کاشت مو آن را قطع کنید. در غیر این صورت، در حین عمل خونریزی بیش از حد خواهید داشت و بر نتیجه عمل تأثیر منفی خواهد داشت.

۲ روز بعد از عمل می‌ توانید مصرف دارو را شروع کنید. بیمارانی که از ماینوکسیدیل استفاده می ‌کنند نیز باید حداقل یک هفته قبل از عمل دارو را قطع کنند تا از خونریزی بیش از حد جلوگیری شود. بیمارانی که از قرص استفاده می ‌کنند می‌ توانند بلافاصله پس از عمل شروع به مصرف دارو کنند و بیمارانی که از اشکال موضعی آن استفاده می‌ کنند می ‌توانند داروهای خود را دو هفته پس از کاشت مو مصرف کنند.

اکثر افراد مبتلا به ریزش مو از مکمل ‌های مولتی ویتامین برای جلوگیری از ریزش مو استفاده می ‌کنند. به دلیل خطر افزایش خونریزی، مکمل‌ های حاوی ویتامین B و ویتامین E باید یک هفته قبل از کاشت مو قطع شوند. حداقل یک هفته قبل از عمل کاشت مو به دلیل خطر رقیق شدن خون، مصرف الکل باید قطع شود. حداقل پنج روز پس از عمل کاشت مو نمی‌ توانید الکل مصرف کنید.

الکل اثر تأخیری در روند بهبود زخم دارد. بنابراین توصیه می‌ شود تا ۱۵ روز پس از عمل کاشت مو FUE از مصرف الکل خودداری شود. قبل از عمل کاشت مو به مقدار کافی بخوابید. همچنین خوردن یک صبحانه خوب به شما کمک می‌ کند تا یک روز خسته‌کننده را به راحتی پشت سر بگذارید. شستن پوست سر مو قبل از عمل کاشت مو به کاهش خطر عفونت کمک می ‌کند.

یکی از مهم ‌ترین نکاتی که بیماران پس از کاشت مو باید به آن توجه کنند این است که سر خود را به جایی نزنند یا آن را نمالند. متأسفانه، تعداد بیمارانی که پس از کاشت مو، پیوندهای جدید مو را به خاطر ضربه زدن سر یا چرخاندن آن در خواب از دست داده‌اند، بسیار زیاد است.

پس از عمل کاشت مو، تثبیت گرافت ها به پوست سر تقریباً ۷ روز طول می ‌کشد. به همین دلیل باید بیشتر مراقب باشید و در این مدت سرتان را به جایی نزنید. شب اول بعد از عمل کاشت مو باید کامل استراحت کنید. قطعاً بیرون رفتن از خانه و زندگی روزمره ایده خوبی نیست. اگر در طول فرآیند بهبودی مجبورید به بیرون از خانه بروید، محافظت از ناحیه پیوند شده در برابر آفتاب یا باران با کمک چتر مفید خواهد بود.

پس از انجام عمل کاشت مو، باید از داروهایی که پزشک تجویز کرده استفاده کنید. پس از جراحی کاشت مو، تا اولین شستشو، به غیر از محلول ایزوتونیکی که برای مرطوب کردن موها به شما داده می‌ شود، نباید چیزی استفاده کنید. نحوه شستن موهای خود در طول فرآیند بهبودی بسیار مهم است. در برخی موارد درد در ناحیه اهداکننده پس از کاشت مو احساس می‌ شود.

می‌توانید از یک کرم حاوی استروئید برای تسکین درد در این ناحیه استفاده کنید. متخصصان کلینیک نوین ایرانا تمامی توصیه‌ های ضروری قبل و بعد از عمل کاشت مو را برایتان کامل توضیح می‌ دهند و مشاوره ‌های لازم را در اختیارتان خواهند گذاشت.

کاشت مو در مشهد

کاشت مو یکی از چندین عمل زیبایی پرطرفدار در دنیا و ایران محسوب می‌ شود. این عمل در کلینیک ‌های زیبایی و زیر نظر پزشک متخصص انجام می‌ شود. کلینیک نوین ایرانا یکی از پیشرفته ‌ترین مراکز کاشت مو در مشهد است که با کادری مجرب و با کمک تجهیزات پیشرفته، جدیدترین متدهای کاشت مو را در اختیار مراجعه‌ کنندگان قرار می ‌دهد.

کاشت مو نوین ایرانا

کلینیک نوین ایرانا یکی از بزرگ ‌ترین و با سابقه ‌ترین مراکز جراحی زیبایی در مشهد محسوب می‌ شود. در این کلینیک از متدهای روز دنیا و آخرین تکنولوژی پیشرفته کاشت مو استفاده می‌ شود. کلینیک نوین ایرانا جزو انجمن کاشت موی آمریکا “ISHRS” بوده و با وجود متخصصان حرفه‌ای و مشاوران مجرب با بهره‌گیری از جدیدترین دستگاه ‌ها در خدمت متقاضیان عمل کاشت مو در سراسر ایران خواهد بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو