طرز تهیه حلوای شیر و دارچین

حلوای شیر و دارچین , طرز تهیه حلوای شیر و دارچین , دستور پخت حلوای شیر و دارچین

حلوای شیر و دارچین یکی از انواع حلواهای شیک و مجلسی ایرانی است که با رسپی های متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای شیر و دارچین در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیر و دارچین
آرد۲ لیوان
شکریک و نیم لیوان
روغن مایعنصف لیوان
کره۵۰ گرم
شیر۲ لیوان
زعفران دم کرده۲ قاشق غذا خوری
دارچین۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه حلوای شیر و دارچین

مرحله اول

برای تهیه حلوای شیر و دارچین خوشمزه ابتدا شیر را به همراه شکر داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و هم می زنیم تا شکر کمی حل شود. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شکر به طور کامل حل شود.

مرحله دوم

پس از اینکه شکر به طور کامل درون شیر حل شد، پودر دارچین را به همراه زعفران دم کرده به قابلمه اضافه کرده و پس از چند جوش، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم شربت شیر به طور کامل خنک شود.

مرحله سوم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس آرد را درون تابه الک کرده و به آرامی تفت می دهیم تا خامی آرد گرفته شود. تفت دادن را تا زمانی که رنگ آرد کمی تغییر کند، ادامه می دهیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه آرد تغییر رنگ داد، آنرا از تابه خارج کرده و درون الک می ریزیم. در ادامه آرد را مجددا درون تابه الک می کنیم، سپس ترکیب روغن مایع و کره را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا با آرد یکدست شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله پس از اینکه روغن و کره به طور کامل جذب آرد شدند، شربت شیری را کم کم به تابه اضافه می کنیم و حلوا را به آرامی مخلوط می کنیم تا بافت آن منسجم شده و از دیواره های تابه فاصله بگیرد.

مرحله ششم

حالا باید هم زدن حلوا را تا زمانی که به صورت گهواره ای در کف تابه به حرکت در بیاید، ادامه دهیم تا کاملا منسجم شود. در نهایت حلوا را درون ظرف مورد نظرمان میریزیم و به صورت دلخواه تزیین می کنیم.