طرز تهیه سالاد مرغ تک نفره

سالاد مرغ تک نفره , طرز تهیه سالاد مرغ تک نفره , دستور پخت سالاد مرغ تک نفره

سالاد مرغ تک نفره یکی از انواع فینگرفودهای خوشمزه و ساده بین المللی است که با مواد متنوعی درست میشود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد مرغ تک نفره در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم سالاد مرغ تک نفره
سینه مرغ۱ عدد
زیتون خرد شدهبه میزان لازم
پیازچهچند عدد
خیار۲ عدد
کرفسچند ساقه
گوجه فرنگی۲ عدد
فلفل دلمه ریز خرد شده۱ عدد
فلفل دلمه ای نصف شدهبه میزان لازم
سس مایونزبه میزان دلخواه
جعفریمقداری
نمک و فلفل سیاهمقداری

طرز تهیه سالاد مرغ تک نفره

مرحله اول

برای تهیه سالاد مرغ خوشمزه به صورت تک نفره در ابتدای کار، گوشت مرغ را به همراه هویج، برگ بو و ۲ تا ۳ لیوان آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا گوشت مرغ به طور کامل بپزد.

مرحله دوم

پس از اینکه گوشت مرغ به طور کامل پخت، آنرا از قابلمه خارج کرده و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه خیار یا خیارشور که بستگى به ذائقه خودمان دارد را به همراه فلفل دلمه اى به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله ساقه کرفس را نیز به صورت مکعبی ریز خرد می کنیم. در ادامه پیازچه و گوجه فرنگی را هم به صورت ریز خرد می کنیم. حالا زیتون خرد شده را به همراه دیگر موادی که خرد کردیمف داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

مواد را مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه سس مایونز را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه داخل یک کاسه کوچک با هم ترکیب می کنیم، سپس به سالاد اضافه کرده و مواد را به خوبی مخلوط می‌کنیم.

مرحله پنجم

وقتی که تمام مواد مخلوط و مزه دار شد، سالاد را یک شب یا حداقل چند ساعت در یخچال قرار می‌دهیم تا مزه ها کامل به خورد هم برود. سپس فلفل دلمه ای رنگی جذاب را از وسط دو نیم می کنیم و دانه های آن را بیرون می آوریم.

مرحله ششم

سپس از مواد سالاد درون کاسه های فلفل دلمه ای می ریزیم و با مقداری جعفری خرد شده تزیین می کنیم. اگر رژیمی و کم کالری دوست داشتیم سس مایونز و ماست چکیده را باهم مخلوط می‌کنیم و استفاده می‌کنیم.