طرز تهیه کیک شکلاتی سیاه

کیک شکلاتی سیاه , طرز تهیه کیک شکلاتی سیاه , دستور پخت کیک شکلاتی سیاه

کیک سیاه شکلاتی یکی از انواع کیک های خوشمزه بین المللی است که با رسپی های متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شکلاتی سیاه در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک شکلاتی سیاه
شکر۲ پیمانه یا ۴۰۰ گرم
آرد همه منظوره۱ و ¼ پیمانه معادل ۲۲۰ گرم
پودر کاکائو تیره۱ پیمانه معادل ۱۲۰ گرم
جوش شیرین۲ قاشق چای خوری
بکینگ پودر۱ قاشق چای خوری
نمک۱ قاشق چای خوری
تخم مرغ بزرگ هم دمای محیط۲ عدد
باترمیلک یا خامه ترش۱ پیمانه
آب جوشسه چهارم پیمانه
روغن نباتی، روغن زیتون یا روغن مایع۱ قاشق غذا خوری
عصاره وانیل۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه کیک شکلاتی سیاه

مرحله اول

برای تهیه کیک شکلاتی سیاه در ابتدای کار، فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت یا ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا به طور کامل گرم شود. ۲ عدد قالب کوتاه با قطر ۲۰ سانتی متر را با کره چرب و کف قالب را کاغذ روغنی می‌اندازیم.

مرحله دوم

در این مرحله شکر را به همراه آرد، پودر کاکائو، جوش شیرین، بکینگ پودر و نمک را داخل یک کاسه بزرگ و جادار می ریزیم، سپس ترکیب مواد را به خوبی با هم ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله سوم

توجه داشته باشید که در این دستور از سه چهارم پیمانه کاکائو فرآوری ‌شده هلندی و یک چهارم پیمانه کاکائو سیاه برای رنگ استفاده شده است. این نکته قابل ذکر است که از کاکائو سیاه تنها در دستور استفاده نشود.

مرحله چهارم

بهتر است تخم مرغ را زودتر از یخچال بیرون بگذاریم تا هم دمای محیط شود. در ادامه تخم مرغ را به همراه خامه ترش، آب گرم، روغن مایع و عصاره وانیل به کاسه حاوی ترکیب آرد و مواد خشک اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

همه مواد را با دور متوسط همزن هم می زنیم تا یک دست شود و در قالب ها به طور مساوی می ریزیم. قالب ها را در فر از قبل گرم شده به مدت ۴۰ الی ۴۵ دقیقه می گذاریم تا بپزد. با خلال دندان تست می کنیم.

مرحله ششم

هر وقت خلال تمیز بیرون آمد، کیک را از فر خارج می کنیم. بعد که خنک شد از قالب بیرون می آوریم و کاغذ روغنی را جدا می کنیم. و روی توری قرار می دهیم تا کامل خنک شود. کیک را می توانیم با فراستینگ یا کرم های دیگر فیلینگ کنیم.