محمدنبی موسوی‌فرد امروز  در خطبه نماز جمعه اهواز اظهار کرد: مهم‌ترین اهداف انبیای الهی مخصوصا حضرت محمد(ص)، ایجاد تمدن نوین اسلامی است لذا یکی از گفتمان‌های رهبری تمدن نوین اسلامی است که به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش حقیقی که بخش دوم است همان سبک زندگی اسلامی است.

وی افزود: پس از جنگ‌های متعدد، غنایم زیادی به دست مسلمانان افتاد که طبیعتا بین مسلمانان توزیع می‌شد. زنان پیامبر(ص) نیز از این‌ها باخبر شدند و در راس مطالبات‌شان قرار گرفت که پیامبر(ص) هزینه زندگی را افزایش دهد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه از شخصیت آسمانی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) در نظام اسلامی بهره‌گیری می‌کنیم و از این الگوهای مقدس، سبک اسلامی را پیدا می‌کنیم، گفت: وقتی غنایم به مدینه رسید، همسران پیامبر(ص) طمع کردند برای اینکه آن‌ها نیز بهره‌ای داشته باشند البته روایات متعددی دارد و گستاخی برخی از همسران پیامبر(ص) به گونه‌ای از حضرت مطالبه کردند و خواستار افزایش نفقه بودند.

وی افزود: پیامبر(ص) با این‌ها یک ماه قطع ارتباط کرد و بعد از آن آیه قرآن نازل شد و تکلیف زنان پیامبر را مشخص کرد. به فرمان خدا، پیامبر(ص) ماموریت پیدا کرد که برخورد قاطع کند زیرا اگر پاسخ مثبت دهد این‌ها مرتبا از پیامبر درخواست خواهند داشت. این بهترین تدبیر برای رهبران و مدیران جامعه ما است. امامان و پیامبران، مصلح هستند و باید برای جامعه اسوه باشند.

موسوی‌فرد در ادامه این بحث گفت: رهبر جامعه و همسران وی باید الگو باشند؛ زنان پیامبر(ص) و دختران‌شان باید الگوی زنان با ایمان باشند و پیامبر(ص) باید چیزی که با جانبازی و خون پاک شهدا به دست آمده را تحویل خانواده آن‌ها دهد. تعدادی از مهاجرین در آن زمان شرایط سختی داشتند. در شرایط فعلی آیا انصاف بود که پیامبر(ص) و زنانش در رفاه و آسایش باشند و جامعه مومنین در فقر باشند؟

وی افزود: در حالی برخی حقوق ۱۰۰ میلیونی گرفته‌اند و پاداش و مزایای گوناگون دریافت کرده‌اند، در حاشیه اهواز عزیزانی هستند که ۶ تا ۸ ماه دستمزد عقب‌افتاده دارند.

امام جمعه اهواز گفت: در خصوص آن موضوع، آیات  ۲۸ تا ۳۱ سوره احزاب بر پیامبر(ص) نازل شد که زنان پیامبر(ص) را مخیر می‌کند که یا زرق و برق دنیا یا تاج افتخار همسری پیامبر(ص) را انتخاب کنید؛ نمی‌شود هم برای جامعه الگو باشند و هم غرق در زرق و برق دنیا باشند.

وی افزود: رفتار مسئول اجتماعی باید به گونه‌ای باشد که وقتی در اجتماع الگو است در بعد فردی نیز باید به گونه‌ای باشد که جمعی را هدایت و سعادتمند کند. یک مسئول باید رفتارهایش موجب هدایت شود. سبک زندگی اسلامی که مقام معظم رهبری مطرح کردند اول باید از مسئولین شروع شود، به جهت اینکه جامعه ایمانی به مسئولین نگاه می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در خطبه دوم ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: امام(ره) گفته‌اند که اولین بسیجی عالم امیرالمومنین(ع) است؛ تلاش می‌کنیم که از این الگو، استفاده کنیم.

وی با اشاره به اهمیت عدالت اجتماعی بیان کرد: عدالت اجتماعی و فسادستیزی یکی از مهم‌ترین ماموریت رهبران الهی است؛ رسیدگی به مسائل فساد که این روزها خیلی اوج گرفته، یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری از سال ۹۵ است. برخی از این حقوق‌های نجومی قانونی است، یعنی باید ساختار اصلاح شود که این موضوع، از ماموریت‌های مجلس انقلابی است.

موسوی فرد افزود: اکثر دستگاه‌ها حقوق معقولی دارند و پاکدست هستند اما برخی با کمال تاسف، گویی تافته‌های جدابافته هستند. اندک آن نیز بسیار بد است و در جامعه ما پذیرفتنی نیست که کسانی حقوق ۷۰، ۶۰ و ۱۰۰ میلیونی داشته باشند. از آن طرف، شرایط بدی آب و هوا و چند تبصره می‌خورد و می‌بینیم که برخی ۱۰۰ میلیون حقوق می‌گیرند.