برترین سریال‌ها علمی و تخیلی مشابه سریال La Brea – بخش اول

برترین سریال‌ها علمی و تخیلی مشابه سریال La Brea – بخش اول


منبع: فوت و فن

145

1400/9/5

19:17


برترین سریال‌ها علمی و تخیلی مشابه سریال La Brea – بخش اول

سریال لا بریا (La Brea)، جدیدترین سریال علمی و تخیلی و درام شبکه ان‌بی‌سی است. تنها چند قسمت از فصل اول این سریال منتشر شده و به تازگی نیز برای فصل دوم تمدید شده است. این سریال درام، داستان گروهی از افراد را دنبال می‌کند که به درون یک گودال سقوط می‌کنند و متوجه می‌شود که در لس‌آنجلس زمان گذشته هستند. کسانی که در درون این گودال هستند، باید سعی کنند تا از خطرات محیط اطراف خود در امان بمانند و کسانی که در لس آنجلس مدرن هستند، نیز باید این معمای مرموز را حل کنند.

در ادامه همراه با ما باشید تا برترین سریال‌های علمی و تخیلی مشابه با سریال لابریا را به شما معرفی کنیم.

سریال ترا نووا (Terra Nova)

Terra Nova

Terra Nova

سریال ترا نووا را می‌توان به نحوی، جد سریال لا بریا دانست. سریال ترا نووا، داستان گروهی از پناهنده‌ها را دنبال می‌کند که در دوره کرتاسیوس زندگی می‌کنند. نسبت به دیگر سریال‌هایی که در این فهرست قرار دارند، سریال ترا نووا به سریال لا بریا شبیه‌تر است. به نظر می‌رسد که سریال ترا نووا، الهام بخش ایده ساخت سریال لا بریا بوده است. سریال لا بریا، داستان خانواده‌هایی را می‌گوید که سعی دارند تا رابطه‌های خود را ترمیم کنند و از این وضعیت اسفناک جان سالم به در ببرند. مطمئنا کسانی که از سریال لا بریا لذت بردند، از دیدن سریال ترا نووا نیز لذت خواهند برد. حتی با وجود شباهت بین دو سریال، تفاوت‌های کوچکی وجود دارد که از تکراری شدن داستان جلوگیری می‌کند.

سریال مانیفست (Manifest)

Manifest

Manifest

سریال مانیفست همانند سریال لا بریا احساس می‌شود و احتمالا به این دلیل است که مکانیزم‌های علمی و تخیلی استفاده شده برای بازگو کردن داستانی خانواده‌محور در هر دو سریال مشابه یکدیگر هستند. این سریال، داستان مسافران هواپیمایی را می‌گوید که برای پنج سال ناپدید می‌شوند و سپس، ظاهر می‌شوند و نمی‌دانند چه اتفاقی افتاده است. تفاوت اساسی میان سریال مانیفست و سریال لابریا، تفاوت سرعت آن در ژانر فانتزی است. سریال لابریا، خانواده‎‌ای را نشان می‌دهد که سعی دارند تا به یکدیگر بپیوندند و این در حالی است که سریال مانیفست، داستان خانواده‌ای را به تصویر می‌کشد که سعی دارند تا کنار یکدیگر بمانند. این سریال برای طرفداران سریال لا بریا بسیار عالی خواهد بود. در هر دو سریال، کاراکترهای مشتاقی حضور دارند که برای خانواده خود، معماها و رازهای بزرگی را حل می‌کنند. تاکنون سه فصل از سریال مانیفست منتشر شده و چهارمین و آخرین فصل آن قرار است توسط کمپانی نتفلیکس تولید و پخش گردد.

سریال گمشده در فضا (Lost in Space)

Lost in Space

Lost in Space

سریال گمشده در فضا، از لحاظ محیط اطراف، نسبت به سریال لا بریا متفاوت است اما این سریال همچنان به موضوع بقاء در محیطی دشوار و بی‌رحم می‌پردازد. سریال گمشده در فضا، داستانی خانواده‌ای را دنبال می‌کند که سعی در کلونی‌سازی داشتند اما برنامه‌های آنها توسط یک حمله رباتی غیرمنتظره به هم می‌ریزد و حال آنها سعی در زنده ماندن دارند. پسر جوان این خانواده توانسته تا ارتباطی غیرمنتظره با این ربات برقرار کند. سریال گمشده در فضا، اثری سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز است که دارای پویایی پیچیده کاراکترها و ترکیبی کامل برای سریالی اکشن و علمی – تخیلی است. با جلوه‌های عالی و نقش‌آفرینی جالب توجه بازیگران، سریال گمشده در فضا، به اندازه کافی نسبت به سریال لا بریا متفاوت به نظر می‌رسد و این در حالی است که به اندازه کافی نیز شباهت‌هایی با این سریال دارد.

سریال صد (The 100)

The 100

The 100

داستان سریال صد چندان با سریال لا بریا متفاوت نیست. در حقیقت، روایت سریال صد بر عکس روایت سریال لا بریا است. سریال لا بریا، کاراکترها را به زمان گذشته می‌برد، در حالی که اتفاقات سریال صد، در آینده‌ای آخرالزمانی رخ می‌دهد که در آن، گروهی از نوجوانان به زمین رادیواکتیوی فرستاده می‌شوند تا ببینند آیا زمین قابل سکونت است یا خیر. در این سریال، کاراکترها با طوفان‌های هسته‌ای، موجودات جهش‌یافته و آب و هوایی دشوار روبه‌رو می‌شوند. جوان‌گرایی و همچنین داستان پس‌زمینه کاراکترهای آن، سبب شده تا سریال صد، اثری مشتاقانه و احساسی باشد که توانسته خود را به عنوان سریالی برجسته در میان طرفداران ژانر درام نوجوانانه بشناساند. این سریال به خصوص فصل‌های اول آن، در میان علاقه‌مندان به ژانر علمی و تخیلی طرفداران زیادی داشته است. سریال صد، اثری گیرا و جذاب است که هر فصل آن، داستان سریال را گسترده‌تر می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو