Android Wear را بشناسید

منبع: فوت و فن

78

1400/9/6

10:51


Android Wear را بشناسید

سه ماه بعد از معرفی اولیه، گوگل سرانجام توضیحاتی مفصل در مورد Android Wear ارائه کرد. این پلت‌فرم هوشمند برای دستگاه‌های پوشیدنی طراحی شده است و در بازار ساعت‌های هوشمند فرمانروایی می‌کند. پلت‌فرم Wear تشخیص می‌دهد که سبک و ظاهر نیز به اندازه امکانات و کارایی اهمیت دارد و هم از نمایشگرهای مدور و هم مربع‌شکل پشتیبانی می‌کند. این نمایشگرها همیشه روشن خواهند بود و بیشتر مواقع در حالت ذخیره انرژی هستند و وقتی دستتان را بلند می‌کنید رنگ‌های کامل را نمایش می‌دهند.
 
شما می‌توانید ساعت‌هایی را انتخاب کنید که ظاهر زیبایی دارند اما قدرت Android Wear در این است که با بسیاری از اعلان‌ها شما را مطلع کند. این دستگاه اعلان‌ها را از گوشی هوشمند شما کپی می‌کند و شما می‌توانید بر روی هر کدام که خواستید کلیک کنید تا اطلاعات بیشتری را ببینید. هر کدام از اعلان‌ها پس‌زمینه جالبی دارند که با طراحی رابط کاربری جدید Material اسلایدی می‌شوند. اگر روی یکی از اعلان‌ها لمس کششی انجام دهید آن هم در گوشی اعمال می‌شود.
 
کیت توسعه نرم‌افزاری کامل برای Android Wear نیز معرفی شده است. بنابراین، برنامه‌نویسان می‌توانند برنامه‌های کاربردی بنویسند که در خود ساعت‌های هوشمند اجرا می‌شود. وقتی شما برنامه‌ای را در گوشی نصب می‌کنید، در ساعت هوشمند به طور خودکار اعمال می‌شود. بنابراین، لازم نیست دو بار آن را نصب کنید.
 
شما می‌توانید از با یک "اوکی گوگل" ساده از فرمان صوتی استفاده کنید و وقتی یادآور "وقتی به خانه رسیدم… " را ایجاد می‌کنید گوشی به طور خودکار به محض اینکه به خانه برسید به شما یادآوری می‌کند. برنامه‌های کاربردی می‌توانند از ساعت هوشمند شما نیز یاد بگیرند و به شما یادآوری کنند که گرسنه هستید و وقت خوردن یک پیتزا رسیده است. به همین منظور، رابط کاربری سفارش پیتزا را به شما نمایش می‌دهند تا زمان سفارش دادن به حداقل برسد.
 
پلت‌فرم Wear از حالت Do not disturb (مزاحم نشوید) نیز برخوردار است. شما تنها با یک لمس کششی ساده به پایین صفحه آن را پنهان می‌کنید. دوباره به سمت پایین لمس کششی انجام می‌دهید و همه اعلان‌ها را خواهید دید.


سعیده اکبری

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو