برترین جاذبه‌های گردشگری اتریش – بخش اول

برترین جاذبه‌های گردشگری اتریش – بخش اول


منبع: فوت و فن

100

1400/9/6

12:10


برترین جاذبه‌های گردشگری اتریش – بخش اول

کشور اتریش، یکی از محبوب‌ترین کشورها در قاره اروپا از لحاظ گردشگری به شمار می‌رود. در تمام فصول سال، گردشگران و مسافرانی به این کشور می‌آیند تا از جاذبه‌های گردشگری آن دیدن کنند. برخی از بهترین پیست‌های اسکی در قاره اروپا، در این کشور قرار دارد و همانطور که زمستان بسیار شلوغ است، در تابستان نیز مناطق کوهستانی اینجا بسیار زیبا و دیدنی هستند. کشور اتریش یکی از کوچکترین کشورها در قاره اروپا به شمار می‌رود. بخش آلپ‌های شرقی حدود شصد درصد از این کشور را در بر گرفته است.

در ادامه با ما همراه باشید تا برترین جاذبه‌های گردشگری اتریش را به شما معرفی کنیم.

۱- کاخ امپراتوری اتریش

The Vienna Hofburg: Austria's Imperial Palace

The Vienna Hofburg: Austria’s Imperial Palace

کاخ هافبورگ در وین، پایتخت کشور اتریش، برای قرن‌ها محل سکونت خانواده سلطنتی اتریش به نام هابزبورگ‌ها بوده است. در حال حاضر، ریاست جمهوری کشور اتریش در این کاخ قرار دارد. تقریبا تمام حاکمان کشور اتریش از سال ۱۲۷۵ میلادی در این مکان مستقر بودند و بخش‌هایی را به آن اضافه کردند که شامل تاثیرهای معماری مختلفی از جمله گوتیک، رنسانس، باروک، روکوکو و کلاسیسیم است. کاخ امپراتوری اتریش دارای میادین و باغ‌های جذاب زیادی است. کل محوطه کاخ بیش از ۵۹ هکتار است که شامل دوازده حیاط و ۲۶۰۰ اتاق است. از جمله برجسته‌ترین نقاط این کاخ، مجموعه نقره امپراتوری است. موزه سیسی در این مکان نیز ارزش بازدید را دارد.

۲- محله قدیمی سالزبورگ

Salzburg Altstadt, a UNESCO World Heritage Site

Salzburg Altstadt, a UNESCO World Heritage Site

سالزبورگ محل اقامت اسقف‌های اعظم است و زمانی، مرکز معنوی روزهای ابتدایی مذهب مسیحیت در قاره اروپا بوده است. کلیسای سینت پیتر، در مرکز محله قدیمی سالزبروگ قرار گرفته است که در سال ۶۹۰ پس از میلاد توسط سینت روپرت تاسیس شده است و تا سال ۱۱۰۰ میلادی، محل سکونت اسقف‌های اعظم بوده است.

۳- مدرسه اسب‌سواری اسپانیایی

The Spanish Riding School, Vienna

The Spanish Riding School, Vienna

مدرسه اسب سواری اسپانیایی قدمت طولانی دارد که به زمان امپراتور ماکسیمیلیان دوم باز می‌گردد. این امپراتور مسئول آوردن اسب‌های لیپیزانر به اتریش در سال ۱۵۶۲ میلادی بوده است. امروزه، یکی از مکان‌هایی است که در آن، سبک کلاسیک اسب سواری نسبت به سبک اشرافی ترجیح داده می‌شود، این مدرسه اسب سواری است. مدرسه اسب سواری زمستانی باروک از زمان چارلز ششم در این محل برگزار بوده است و یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری در پایتخت کشور اتریش یعنی وین به شمار می‌رود.

۴- کاخ شون برون

Schönbrunn Palace, Vienna

Schönbrunn Palace, Vienna

کاخ شون برون با معماری باروک، در حومه شهر وین قرار گرفته است و در اوایل قرن هیجدهم میلادی تکمیل شده است. این کاخ بعدها به یک اقامتگاه تابستانی برای همسر امپراتور ماریا ترسا تبدیل شده بود. در این کاخ، تورهایی برگزار می‌شود که در آن، چهل اتاق آن در معرض نمایش برای گردشگران و مسافران قرار می‌گیرد. این اتاق‌ها شامل اتاق‌های سلطنتی، اتاق میلیون و سالون ماریا ترسا است. در این کاخ، سالن آینه‌ای وجود دارد که در آن، آینه‌هایی بزرگ با حاشیه‌هایی طلایی قرار گرفته است. این کاخ دارای بیش از ۱۴۰۰ اتاق است و محوطه بیرونی آن شامل پانصد هکتار پارک و باغ است که به سبک باروک قرن هیجدهمی تزئین شده‌اند.

۵- کاخ هافبورگ و هافکیرشه

Innsbruck's Hofburg and Hofkirche

Innsbruck’s Hofburg and Hofkirche

امپراتور ماکسیمیلیان اول که از اواخر قرن پانزدهم تا اوایل قرن شانزدهم حکمرانی می‌کرده، اقامتگاه اصلی در اینسبورک را ساخته است که زمانی، محل استقرار دولت هاپزبورگ بوده است. از همین رو، این مکان، یک نقطه مهم در قاره اروپا به شمار می‌رود. کاخ هافبورگ توسط همسر امپراتور به نام ماریا تریسا به سبک باروک و روکوکو قرن هیجدهمی تغییر یافته بود. تورهایی در این مکان برگزار می‌گردد که بازدیدکنندگان را با درون این کاخ آشنا خواهد کرد.

۶- صومعه ملک

Melk Benedictine Abbey

Melk Benedictine Abbey

صومعه ملک یکی از مشهورترین صومعه‎‌ها در سرتاسر جهان به شمار می‌رود. این ساختمان بسیار تماشایی در پیرامون خود هفت محوطه دارد. مهم‌ترین بخش این مجموعه به طول ۳۲۵ متری، بخش غربی آن است که کلیسایی با دو برج است. این صومعه بر بالای یک صخره ناهموار قرار گرفته است که مشرف به شهر ملک و همچنین رودخانه دانوب است. مکان‌های جذاب و تماشایی زیادی در درون این صومعه وجود دارند که شامل مقبره سینت کولومن، باقی مانده خانواده سلطنتی ابتدایی اتریش و غیره است.

۷- هال اشتات

Hallstatt and the Dachstein Salzkammergut

Hallstatt and the Dachstein Salzkammergut

هال‌اشتات بدون شک یکی از تماشایی‌ترین شهرهای کوچک در کشور اتریش به شمار می‌رود. این مکان، شهر بسیار خوبی است که در منطقه Dachstein Salzkammergut قرار گرفته است که به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. معماری سبک باروک زیبای این شهر، نشان از غنای این شهر دارد. شهر هال اشتات تاریخچه طولانی در تولید نمک دارد. گردشگران و مسافران می‌توانند از دریاچه نمک زیر زمینی این شهر در نزدیکی حفره هورنرورک دیدن کنند. آنها همچنین می‌توانید از غارهای داشتاین دیدن کنند که تاثیرگذارترین سیستم غاری در اروپا به شمار می‌رود که شامل غار یخی جاینت است. این غار یخی، دارای دمای زیر صفر در تابستان و گودال‌هایی با آبشارهای یخی خارق‌العاده است. در شهر هال اشتات، گردشگران و مسافران می‌توانند از پلتفرم تماشای پنج انگشتی دیدن کنند که یک سازه فلزی خارق‌العاده به شمار می‌رود که در ارتفاع چهار صد متری قرار گرفته است و چشم‌انداز بی‌نظیری نسبت به اطراف دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو