اختصاصی/ واکسن‌نزده‌ها بخوانند

80

1400/9/6

13:23


نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد افراد واکسینه نشده ۲۰ برابر بیشتر از واکسن‌زده‌ها در معرض خطر مرگ ناشی از کرونا و عوارض احتمالی آن قرار دارند.

اختصاصی/ واکسن‌نزده‌ها بخوانند

سرویس ترجمه بهداشت‌نیوز، داده‌ها همچنین نشان می‌دهد احتمال مثبت شدن تست کووید۱۹ در افراد واکسینه نشده ۱۳ برابر بیشتر از افرادی است که به طور کامل واکسینه شده‌اند. جنیفر شافورد، پزشک و اپیدمیولوژیست در گفتگویی مطبوعاتی تاکید کرد: این تجزیه و تحلیل چیزی را که ماه‌ها حدس زده بودیم و می‌دانستیم، از منظر علمی اثبات نمود.
وی افزود: واکسن‌ها برای محافظت از مردم در برابر بیماری و مرگ ناشی از کووید۱۹بسیار موثر و مفید است. واکسیناسیون بهترین راه برای در امان نگه داشتن خود و عزیزان و نزدیکان‌تان از این بیماری کشنده است. اثر محافظتی واکسیناسیون در بین گروه‌های جوان بیشتر از سایر گروه‌های سنی محسوس و چشمگیر بود. در ماه سپتامبر، خطر مرگ ناشی از کووید۱۹ در افراد ۳۰ ساله واکسینه نشده ۲۳ برابر و برای افراد ۴۰ ساله واکسینه نشده ۵۵ برابر بیشتر بود.
به عنوان بخشی از این مطالعه، محققان گزارش‌های الکترونیکی آزمایشگاه ها، گواهی‌های فوت و سوابق ایمن‌سازی مناطق مسکونی را با تمرکز ویژه بر ماه سپتامبر-زمانی که نوع مسری دلتا در سراسر جهان افزایش یافت- تجزیه و تحلیل کردند. این تحقیق اولین تحلیل آماری از واکسیناسیون کووید۱۹ در نقاط مختلف جهان و به طور ویژه ایالت تگزاس آمریکا و اثرات آن به شمار می‌آید.
علاوه بر این، کمتر از ۱۰ مورد مرگ ناشی از کووید۱۹ در ماه سپتامبر در میان افراد کاملاً واکسینه شده بین سنین ۱۸ تا ۲۹ سال، در مقایسه با ۳۳۹ مرگ در میان افراد واکسینه نشده در همان گروه سنی، وجود داشت. سپس، با نگاهی به یک دوره زمانی طولانی‌تر - از ۱۵ ژانویه تا ۱ اکتبر - محققان دریافتند که احتمال ابتلا به کووید-۱۹ در افراد واکسینه نشده ۴۵ برابر بیشتر از افراد کاملاً واکسینه شده است. اثر محافظتی واکسیناسیون در برابر عفونت در تمام گروه‌های سنی بزرگسالان قوی و بالا بوده اما در سنین ۱۲ تا ۱۷ سال بیشتر بود.
نویسندگان این مطالعه نوشتند: همه واکسن‌های مجاز COVID-19 در ایالات متحده و سایر نقاط دنیا در محافظت از افراد علیه بیماری یا نوع شدید کووید۱۹، از جمله واکسن‌های حاوی سویه دلتا و سایر انواع شناخته‌شده، بسیار مؤثر هستند. داده های میدانی از ایالت تگزاس نیز به وضوح این مزایا را نشان می دهد. بر اساس داده‌های ایالتی، حدود ۱۵.۶میلیون نفر در تگزاس - ایالتی با حدود ۲۹ میلیون نفر- به طور کامل علیه کووید۱۹ واکسینه شده اند. حدود ۶۶٪ از جمعیت حداقل یک دوز دریافت کرده‌اند، در حالی که ۵۸٪ به طور کامل واکسینه شده‌اند.

منبع:‌Webmd/ نوامبر ۲۰۲۱
مترجم: لیلا فرجی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو