عباس یاری: اگر جشنواره فیلم فجر نبود، سینمای امروز ایران وجود نداشت

117

1400/9/6

14:06


عباس یاری گفت: بخش مهمی از حرکت سینمای ایران به سمت ارتقا در مقاطع مختلف، تحت‌ تٲثیر برپایی جشنواره فیلم فجر بوده است.

عباس یاری: اگر جشنواره فیلم فجر نبود، سینمای امروز ایران وجود نداشت

گروه سینمایی هنرآنلاین: این روزنامه‌نگار قدیمی و یکی از بنیان‌گذاران ماهنامه سینمایی «فیلم‌امروز» با اشاره به فعالیت بخش گنجینه فجر در جشنواره چهلم گفت: ترمیم فیلم‌های منتخب جشنواره فیلم فجر یکی از بهترین اتفاق‌های این دوره از جشنواره فیلم فجر می‌تواند باشد که نوید آن داده شده و آرزو می‌کنم که این اتفاق ادامه‌دار باشد.

او افزود: ما باید حافظ زحمات هنرمندان در تاریخ ماندگار سینمای ایران باشیم. فیلم‌های مهمی وجود دارد که اصلا معلوم نیست این فیلم‌ها کجا هستند و این اتفاق اگر توسط موزه سینما یا فیلمخانه ملی ایران رقم بخورد، به نظرم یک اقدام درجه یک است و آرزومند تداوم آن هستم.

یاری سپس به جایگاه این رویداد سینمایی اشاره کرد و گفت: اگر جشنواره فیلم فجر در این چهل سال نبود و برگزار نمی‌شد، اساسا سینمای ایران به این شکل وجود نداشت.

او ادامه داد: معتقدم جشنواره فیلم فجر نقش بسیار مهمی در پایداری و تداوم سینمای ایران داشته است و خود من بارها شاهد بودم کسانی را که در طول سال سینما نمی‌رفتند، اما با جشنواره راغب شدند تا دوباره به سینما بروند، بر روی صندلی سینماها بنشینند و فیلم ببینند. دورانی را که صف‌های طولانی جلوی سینماها شکل می‌گرفت و شیشه‌های سینماها می‌شکست، نمی‌توان از یاد برد.

این روزنامه‌نگار و دبیر اجرایی سابق ماهنامه سینمایی فیلم ادامه داد: جشنواره، در مقاطع مختلف تاریخی باعث رشد سینمای ایران و حرکت چرخه تولید فیلم در سینمای ایران شد و بخش مهمی از ارتقای سینمای ما مدیون برگزاری مداوم جشنواره فیلم فجر بوده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو