اخبار کرونایی و واکسیناسیون در استان‌ها؛ ششم آذرماه

78

1400/9/6

17:30


پوشش گسترده واکسیناسیون عمومی در اکثر استان‌ها طی ماه‌های اخیر سبب شده است که امار مربوط به شیوع کرونا در کشور کاهشی شود، به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته، قربانیان این ویروس در ۱۰ استان صفر و یا یک شده است.

اخبار کرونایی و واکسیناسیون در استان‌ها؛ ششم آذرماه

به گزارش بهداشت نیوز، بر اساس اعلام  رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری ، روند شیوع کرونا در استان کماکان کاهشی است و موارد ابتلای سرپایی و بستری در استان نیزهمچنان رو به کاهش است و امید می‌رود با تداوم این روند شهرستان‌های بیشتری در وضعیت آبی قرار گیرد.

مجید شیرانی با اشاره به تداوم روند واکسیناسیون در استان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مکمل مهار شیوع ویروس کرونا دانست و افزود: تاکنون حدود ۸۳ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال استان دُز نخست و ۷۰ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

 بر اساس آخرین اعلام رنگ‌بندی کرونا از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پنج شهرستان استان مرکزی نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم در شرایط کم‌خطر(آبی) قرار گرفته است.

یاسر قربانی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک در این باره گفت : افرادی که تاکنون نسبت به تزریق واکسن مردد بودند با توجه به مشاهده سویه جدید این بیماری باید هر چه زودتر برای دریافت واکسن کووید ۱۹ به مراکز تزریق مراجعه کنند.

 معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان نیز گفت: دز دوم واکسن کرونا تاکنون به افزون بر ۷۲ درصد از دانش‌آموزان ۱۲ سال به بالای استان تزریق شده‌است.

امیر سراجی اظهار داشت: همه دانش آموزان ۱۲ سال به بالای استان گیلان دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز با بیان این‌که آذربایجان‌شرقی جزو استان‌های پیشتاز در واکسیناسیون است، گفت: تاکنون ۷۵ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال استان هر ۲ دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

عباسعلی درستی اظهار کرد: وضعیت کرونایی آذربایجان شرقی در حالت بسیار مطلوبی قرار دارد و تمامی معیارها و شاخص‌ها در این حوزه در حال کاهش هستند.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز با بیان این‌که ۳۳ بیمار بدحال کرونایی در مراکز درمانی این استان بستری هستند، گفت: تاکنون یک‌میلیون و ۳۲۱ هزار و ۳۵۶ دُز واکسن به مردم قم تزریق شده است.

محمدرضا قدیر آخرین وضعیت کووید۱۹ در قم را مورد توجه قرار داد و افزود:  در ۲۴ ساعت منتهی به پنجم آذرماه جاری ۳۳ تن با علائم مشکوک به کرونا پذیرش و ۲۶ بیمار بستری شدند.

بر اساس گزارش رسیده استاندار تهران گفت : تاکنون بیش از ۸۷ درصد شهروندان این استان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که این میزان بالاتر از میانگین کشوری است.

محسن منصوری با بیان اینکه سه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ایران و تهران در این استان به شهروندان خدمات ارائه می‌دهند، اذعان داشت: ۸۴ درصد دانش‌آموزان نیز دُز اول واکسن را دریافت کردند و ۹۳ درصد مدارس استان مجوز بازگشایی گرفتند.

بر اساس اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی  از ابتدای تزریق دُز سوم واکسیناسیون کادر درمان و افراد بالای ۶۰ سال استان، تاکنون هفت هزار دُز به این جمعیت هدف تزریق شده است.

سیدجواد پورنقی اظهار داشت: همچنین تاکنون در مرحله اول واکسیناسیون ۸۸.۶ درصد جمعیت و در مرحله دوم نیز بیش از ۷۰ درصد جمعیت خراسان شمالی در برابر کرونا واکسینه شده اند.

وی گفت: استان در حال حاضر کمبودی در حوزه واکسن ندارد و با توجه به میزان ذخیره واکسن باید در پی کاهش سنین برای تزریق دُز سوم باشیم.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان نیز گفت: با افزوده شدن ۳۶ مورد جدید کرونا طی۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۳۲ هزار و ۷۹ نفر رسید.

دکتر سید محمد هاشمی‌ شهری اظهارداشت: با فوت یک نفر دیگر در شبانه‌روز گذشته شمار درگذشتگان ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲ هزار و ۶۳۰ نفر رسید.

بر اساس گزارش های رسیده از کردستان نیز سرپرست معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در حال حاضر وضعیت کرونا در سقز و مریوان آبی و در دیگر مناطق استان زرد است ولی این به معنای عبور از خطر کرونا نیست و ممکن است هر لحظه این رنگ‌بندی به نفع کرونا تغییر پیدا کند.

دکتر بهروز اخوان اظهار داشت: با واکسیناسیون گسترده شهروندان علیه کرونا شاهد روند کاهشی بیماری در استان هستیم ولی تنها با اکتفا به واکسن نباید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را نادیده گرفت.

 بستری روزانه مبتلایان کرونا در استان اردبیل نیز در ادامه روند نزولی شیوع کووید-۱۹ به ۲۸ نفر کاهش یافت و موجب افزایش امیدواری برای مهار این بیماری شد.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، هم اکنون شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان در وضعیت آبی قرار دارد و شاخص شمار ابتلای جدید، آمار بستری همزمان و تعداد جان‌باختگان روند آرام کاهشی را طی می‌کند.

بنا به اعلام ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، طی شبانه روز گذشته علاوه بر کاهش شمار مبتلایان کرونا به ۲۸ نفر، آمار مبتلایان بستری همزمان کرونا در این استان نیز به ۱۶۴ نفر کاهش یافته است.

بر اساس اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ، ۲ میلیون و ۲۴۲ هزار و ۸۴۸ دُز واکسن کرونا تاکنون در این استان تزریق شده است.

محمد مهدی مجذوبی افزود: میزان واکسیناسیون نسبت به کل جمعیت استان شامل تزریق ۲ دُز واکسن کرونا ۵۴.۲ درصد و دُز نخست به ۷۰.۲ درصد است.

وی اضافه کرد: اما با در نظر گرفتن جامعه هدف شامل افرادی بالای ۱۲ سال این عدد ۷۰ درصد ۲ دُز، و بیش از ۸۵ درصد دُز نخست واکسن را شامل می شود که درباره تزریق واکسن استان همدان بین هفت تا ۱۰ استان نخست کشور قرار دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز گفت: ۲ شهرستان ایلام و ایوان از وضعیت نارنجی به زرد تغییر یافتند و تنها شهرستان چرداول در وضعیت نارنجی قرار دارد.

دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: هم اکنون شهرستان های هلیلان و بدره در وضعیت آبی قرار دارند و سایر شهرستان ها نیز در وضعیت زرد هستند.

وی افزود: همچنین در شبانه روز گذشته ۱۵ بیمار جدید کرونایی در مراکز درمانی بستری شدند و مجموع بسترهای استان به ۷۸ نفر کاهش یافت.

بر اساس اعلام  رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ، ۷۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال در استان ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند که این رقم روز به روز با توجه به همراهی مردم، رو به افزایش است.

محمدامین ولیزاده افزود: همچنین پوشش دُز اول این واکسن در آذربایجان غربی به بیش از ۸۵.۲ درصد رسیده که امیدواریم این رقم نیز روز به روز افزایش یابد.

وی اضافه کرد: طبق آخرین آمار، پوشش دُز اول واکسیناسیون افراد ۱۲ تا ۱۸ سال نیز در آذربایجان غربی ۸۰ درصد و پوشش دُز دوم برای این گروه سنی  ۵۲.۴ درصد است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو