هر آنچه درباره آمبولانس خصوصی، خدمات و تعرفه آن نیاز است بدانیم.

منبع: بیتوته

226

1400/9/7

05:26


هر آنچه درباره آمبولانس خصوصی، خدمات و تعرفه آن نیاز است بدانیم.



آمبولانس خصوصی تندیس آنلاین

آمبولانس خصوصی تندیس آنلاین

 

وقتی که صحبت از آمبولانس می‌شود معمولا اولین گزینه‌ای که به ذهن ما میرسد اورژانس 115 است، ولی آمبولانس‌ خصوصی به عنوان دسته‌ی مهمی از آمبولانس‌ها در کنار 115 مشغول به خدمت هستند.  در ادامه با ما همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره آمبولانس‌های خصوصی و خدمات آن‌ها بدانید در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

 

آمبولانس خصوصی در تهران

آمبولانس خصوصی تندیس آنلاین

آمبولانس خصوصی تندیس آنلاین

 

آمبولانس خصوصی چیست؟

به مجموعه‌هایی که به طور خصوصی با داشتن امکانات پیشرفته و کافی و مجوزهای لازم اقدام به ارائه خدمات درمانی مانند انتقال بیمار می‌کنند، مراکز اورژانس خصوصی گفته می‌شوند. این آمبولانس‌ها دارای کارکنانی است که از بیمار موجود مراقبت می‌کنند که به آن‌ها تکنسین فوریت‌های پزشکی می‌گویند.

 

تفاوت آمبولانس خصوصی با آمبولانس دولتی چیست؟

همانطور که گفته شد در کنار مراکز دولتی اورژانس (مانند اورژانس 115) مراکزی به طور خصوصی مشغول به فعالیت هستند. اما آمبولانس های خصوصی تفاوت های عمده ای با آمبولانس های دولتی دارند که از مهم ترین آن‌ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

 

آمبولانس دولتی: همان اورژانس ۱۱۵ می‌باشد. بر اساس قانون مسئول رسیدگی به موارد اورژانس و فوریت‌های پزشکی است و در سراسر کشور پوشش جاده‌ای و شهری مناسبی دارد، به طوری که ۱۰۰ درصد‌ آزادراه‌ها،‌ ۸۰ درصد بزرگراه‌ها، ۷۰ درصد راه‌های اصلی و ۱۰ درصد راه‌های فرعی را پوشش داده و دارای ۲۰۵۶ پایگاه شهری و جاده است. از سوی دیگر تجهیزات آمبولانس ۱۱۵ کامل بوده و نیروها و تکنسین‌های آن از تخصص کافی برخوردار هستند. زیر نظر مستقیم دانشگاه علوم پزشکی و درمانی قرار دارد.

 

آمبولانس خصوصی: آمبولانس‌هایی هستند که تحت مراکز خصوصی بوده و در زمینه حمل و نقل بیماران در سطح شهر و یا خارج از شهر مشغول می باشند. شرح وظایف، ماموریت و فرایندهای کاری متفاوت از آمبولانس‌های دولتی را دارا هستند، بنابراین مقایسه این دو سازمان باتوجه به تفاوت‌های ساختاری و عملکردی صحیح نیست.

 

نیروهای مسلح و سایر نهادها که از آمبولانس برخوردار می‌باشند.تنها وظیفه آن حمل بیمار از مراکز خود به بیمارستان‌ها در صورت بروز مشکل می‌باشد. آمبولانس‌های مختص به هر بیمارستان وظیفه جابجایی بیمار برای ادامه مراحل درمانی با دستور دکتر معالج را بر عهده دارند. مراکز آمبولانس خصوصی، شماره های تلفن مختص خود را دارند که ۲۴ ساعته می توانید تماس بگیرید. شماره تلفن ۱۱۵ ، که شماره اورژانس سراسر کشور میباشد.

 

«مهمترین تفاوت کلیدی بین آمبولانس‌های خصوصی و دولتی این است که آمبولانس‌های دولتی موظف به ارائه خدمات رایگان به شهروندان می‌باشند در حالی که مراکز خصوصی جهت ارائه خدمات براساس تعرفه هزینه دریافت می‌نماید».

 

نکته: آمبولانس خصوصی هیچ گونه وظیفه ایی مبنی بر جابه جایی مصدومین و تصادفات و یا بیماران اورژانسی را ندارند بنابراین باید توجه کرد. درصورت بروز حادثه با شماره ۱۱۵ تماس گرفته و درخواست جابه جایی از این دسته آمبولانس ها را نداشته باشیم. 

 

هزینه آمبولانس خصوصی چقدر است؟

تعرفه خدمات آمبولانس خصوصی با در نظر گرفتن موارد زیر مشخص می شود:

1. نوع آمبولانس

2. نوع بیمار و تجهیزات مورد نیاز ایشان

3. زمان درخواست آمبولانس

4. مسافت جابه جایی بیمار

5. مسیر انتقال بیمار

6. پرسنل مورد نیاز بیمار

7. مدت زمان حضور آمبولانس و کادر درمانی در کنار بیمار

 

مهم ترین خدمات آمبولانس مراکز اورژانس خصوصی

آمبولانس  ICU و CCU

آمبولانس استقرار

آمبولانس اسکورت پزشکی

آمبولانس ویژه (VIP)

آمبولانس انتقال بیماران اعصاب و روان

آمبولانس نوزادان

و ...

 

کادر پزشکی همراه بیمار در آمبولانس خصوصی چه افرادی هستند؟

تمامی کادر پزشکی همراه آمبولانس، پرستاران و تکنسین های آموزش دیده و مجرب هستند، در صورت نیاز بیمار پزشک عمومی و یا خصوصی نیز بیمار را همراهی خواهند کرد.

 

درخواست اعزام آمبولانس خصوصی به چه صورت است؟

در صورت نیاز به انتقال پزشکی بیمار از منزل به بیمارستان و بالعکس، مرکز خدمات پزشکی تندیس آنلاین این انتقال را با استفاده از شبکه آمبولانس خصوصی سازماندهی می نماید. این مرکز به منظور رفاه حال بیماران خود و اعزام هر چه سریعتر بیماران خود به بیمارستان از آمبولانس های مجهز و افراد با تجربه و آموزش دیده استفاده می نماید. مراحل اعزام آمبولانس خصوصی شامل مراحل پذیرش و ارسال آمبولانس است که کافیست با شماره های این مرکز تماس بگیرید و هماهنگی و اعزام در اسرع وقت توسط کارشناسان آنجام میشود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو