محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز هفتم آذر مصادف با روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در هفتم آذر ۱۳۵۹ در برابر حمله دریایی و هوایی ارتش عراق به موفقیت بزرگی دست پیدا کردند و مجموعه نیروی دریایی رژیم بعثی عراق را منهدم کردند و شهدای عزیز و گرانقدری هم به شهادت رسیدند که این روز بزرگ را به همه دریادلان دلاور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک و تهنیت می گویم.

وی در ادامه افزود: مجلس شورای اسلامی رشادت های فرزندان غیور نیروهای مسلح در نیروی دریایی ارتش و سپاه که حضور مقتدرانه ای را هم در آب های آزاد و هم در خلیج فارس در دوردست و نزدیک دارند گرامی می دارد و از همه آنها تقدیر و تشکر می کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: در هفته ای که گذشت نمایندگان مجلس در حوزه های انتخابیه در ماموریت بودند که مصادف با هفته بسبج بود و جا دارد از این تریبون هفته بسیج را به همه دریادلان بسیجی تبریک و تهنیت بگوییم و به روح پرفتوح همه شهدا به ویژه شهدای بسیجی درود می فرستیم که عزت و استقلال کشور و دفاع از این سرزمین و ارزش های اسلامی و انقلاب اسلامی را از ابتدای انقلاب تا امروز به دوش کشیدند و در صحنه های اجتماعی و در بخش های جهادی، سازندگی و اجتماعی همیشه در میدان بودند که از همه این عزیزان تقدیر و تشکر می کنم.

قالیباف با اشاره به اولین سالگرد شهادت شهید فخری زاده یادآور شد: روز جمعه اولین سالگرد شهادت شهید فخری زاده بود؛ این دانشمند ارزشمند هسته ای ما که ایادی رژیم تا بن دندان مسلح و خون آشام و کودک کش صهیونیستی او را به شهادت رساند. مجددا ضمن عرض تبریک و تسلیت به این خانواده و به همه عزیزان امیدوارم که ان شاء الله فعالیت های علمی و درخشان این شهید عزیز و دیگر شهدای هسته ای ما در توسعه مراکز تحقیقاتی در حوزه صنایع هسته ای کشور موفق تر از همیشه و با قدرت پیش رود.

رئیس مجلس در پایان گفت: همچنین مطلع شدیم که ام الشهید والده گرامی آقای اردشیر مطهری نماینده گرمسار و آرادان به رحمت ایزدی پیوستند که مصیبت وارده را به ایشان و خانواده محترمشان تسلیت عرض کرده و برای آن مرحومه طلب مغفرت و برای بازماندگان هم صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسالت داریم.