شارژر فندکی چیست؟ راهنمای خرید شارژر فندکی

شارژر فندکی چیست؟ راهنمای خرید شارژر فندکی


منبع: بیتوته

113

1400/9/7

10:01


شارژر فندکی چیست؟ راهنمای خرید شارژر فندکی



شارژر فندکی اتومبیل, شارژر فندکی ماشین, شارژر فندکی خودرو

شارژر فندکی موثر ترین راه حل برای رفع مشکل تامین شارژ برای باتری گوشی در بیرون از خانه

 

راهنمای خرید شارژر فندکی و مضرات آن برای باتری ماشین و موبایل

تمام شدن باتری گوشی های تلفن همراه به ویژه زمانی که خارج از یک ساختمان هستیم و به برق دسترسی نداریم یکی از دغدغه های اصلی تمام کاربران می باشد. امروزه تقریبا تمام کار ها را با استفاده از موبایل انجام می دهیم و طبیعی است که خیلی زود باتری آن خالی شود. اما برای این مشکل و دغدغه راه حلی وجود دارد و آن شارژر فندکی می باشد.

شارژر فندکی چیست؟

 

شارژر فندکی و معمولی, شارژر فندکی مرغوب, راهنمای خرید شارژر فندکی

سوکت شارژر فندکی با ولتاژ 12 تعبیه می شود

 

شارژر فندکی وسیله ای کوچک و کاربردی است که برای کسانی طراحی شده است که در هنگام سفر های طولانی بتوانند به وسیله آن دستگاه های هوشمند خود را شارژ کنند. سوکت شارژر فندکی خودرو ها با ولتاژ 12 می باشد که این میزان برای دستگاه های هوشمند بیش از حد مجاز است. شارژر فندکی در واقع مانند یک مبدل می باشد که این میزان از سوکت فندکی خودرو را به برق 5 ولت تبدیل می کند.

 

جریان خروجی باتری خودور که در اختیار سوکت فندکی گذاشته می شود 10 آمپر است. این در حالی است که جریان ورودی اغلب دستگاه های هوشمند کمتر از این میزان و در حدود یک تا سه آمپر است. شارژر فندکی با کاهش این میزان جریان آن را متناسب با دستگاه های هوشمند تنظیم می کند. 

 

شارژر های فندکی که در بازار موجود هستند دارای یک تا چهار خروجی usb می باشند. هر خروجی دارای شدت جریان متفاوتی است که متناسب با گوشی های مختلف است. در گاه هایی که شدت جریان آنها یک تا پنج آمپر و یا بیشتر است برای گوشی هایی که دارای فناوری شارژ سریع می باشند مناسب بوده و درگاه هایی که شدت جریان آنها دو آمپر یا بیشتر است برای شارژ کردن تبلت ها مناسب می باشد.

 

 توضیحات متاشارژر فندکی, شارژر فندکی چیست, شارژر فندکی لپ تاپ

شارژر فندکی حاوی یک الی چهار خروجی usb است

 

شارژرهای فندکی که در مدل های جدیدتری وجود دارند دارای امکاناتی مانند اتصال از طریق بلوتوث، برقراری تماس و مکالمه و .... می باشند و دارای قابلیت های به روز تری هستند.

 

نکاتی که هنگام خرید شارژر فندکی باید به آن توجه کنیم

 

شارژر فندکی و معمولی, شارژر فندکی مرغوب, راهنمای خرید شارژر فندکی

یکی از نکات حائز اهمیت در خرید شارژر فندکی تعداد پورت است

 

یکی از نکاتی که اکثرا در هنگام خرید به آن توجه می کنند جبنه ظاهری و زیبایی می باشد. اما علاوه بر این مورد نکات مهم دیگری نیز وجود دارد که در هنگام خرید این وسیله باید به آن توجه کرد.

 

تعداد پورت های شارژر فندکی

این دو مورد از نکات مهمی است که هنگام خرید شارژر فندکی باید در نظر بگیرید. برای مثال اگر شما قرا است برای تبلت خود یک شارژر فندکی خرید کنید بهتر است دارای یک پورت 1.2 آمپری  و یک پورت 1 آمپری داشته باشد. اگر گوشی یا تبلت شما دارای باتری های دو آمپری هستند باید شارژری تهیه کنید که تا 4.2 آمپر را ساپورت کند. اما معمولا شارژری که تنها دارای یک پورت خروجی 2.1 آمپری باشد نیز کافی است.

 

مقدار جریان خروجی شارژر فندکی

 

شارژر فندکی ماشین, شارژر فندکی خودرو, شارژر فندکی و معمولی

مقدار جریان خروجی شارژر فندکی برای گوشی های مختلف، متغیر است 

 

تبلت ها به علت اینکه باتری بزرگتری دارند برای شارژ شدن نیاز به جریان بیشتری دارند و بهتر است دارای پورت 2.1 آمپری استفاده شود. اما برخی از گوشی ها با یک آمپر نیز شارژ می شوند. گوشی های جدیدتر اکثرا نیاز به جریان 2.1 آمپری دارند.

 

چراغ وضعیت LED و درپوش پورت های شارژر فندکی

هنگام خرید باید توجه داشته باشید که شارژر فندکی دارای چراغ وضعیت ال ای دی و درپوش پورت باشد تا از ورود گرد و خاک و رطوبت به داخل آن خودداری شود.

 

قابلیت اینورت کردن شارژر فندکی

 

شارژر فندکی خودرو, شارژر فندکی و معمولی, شارژر فندکی مرغوب

یکی از قابلیت های شارژر فندکی، اینورت کردن است

 

برخی از شارژر های فندکی قادر به تبدیل ولتاژ هستند یعنی علاوه بر اینکه برق dc پنج ولت به ما می دهند قادر به خروجی دادن ولتاژ AC در حدود 120 ولت هم می باشند یعنی برق را از حالت DC به AC تبدیل می کنند.

 

برخی از شارژرهای فندکی برق شهر هم خروجی می دهند که طبیعتا دارای قیمت بالاتری هستند. این نوع شارژر های فندکی قابلیت شارژ کردن باتری لپتاپ را با برق شهری 120 ولت دارند.

 

البته شما می توانید یک اینورتر به صورت جداگانه تهیه کنید تا امکان استفاده از شارژر اصلی گوشی خود را نیز داشته باشید. همچنین می توانید از این اینورتر برای دستگاه های برقی دیگر نیز استفاده کنید.

 

مطابقت با ولتاژ ورودی فندک 

ولتاژ ورودی شارژر فندکی باید بین 10 تا 12 ولت باشد.

 

کابل شارژر آیفون لایتینگ

کسانی که دارای دستگاه های آیفون یا آیپد هستند باید دقت کنند که هنگام خرید این وسیله پورت آن با پورت لایتینگ اپل سازگار باشد. 

 

مارک های معروف شارژر های فندکی

تولید شارژر فندکی در دستور کار برخی از تولید کنندگان گوشی ها و تبلت ها مانند اپل و سامسونگ و ... نیست. اما برخی از برند های مشهور در این زمینه محصولات با کیفیت و قابل اطمینانی را طراحی و تولید می کنند که شامل موارد زیر است:

انکر، آوکی، ریمکس، راوپاور، جووی، ارلدام، الدینو و شیائومی.

 

مزایا و معایب شارژر فندکی

 

شارژر فندکی چیست, شارژر فندکی لپ تاپ, شارژر فندکی موبایل

استفاده از شارژر فندکی زمانی که خودرو خاموش است، سبب آسیب به باتری می شود 

 

خیلی از کاربران ممکن است نگران این موضوع باشند که آیا شارژ کردن گوشی با یک شارژر فندکی ممکن است به باتری گوشی و یا ماشین آسیب وارد کند، برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که جای هیچ نگرانی نیست به شرطی که برخی از نکات را رعایت کنید.

 

هنگامی که ماشین شما خاموش است از شارژر فندکی استفاده نکنید زیرا این کار ممکن است باعث آسیب رساندن به باتری خودروی شما شود زیرا انرژی به صورت مستقیم از باتری خودرو خالی می شود. همچنین باید برای جلوگیری از آسیب به گوشی تلفن همراه و باتری از برند های معتبر استفاده کنید.

 

نکات مهم هنگام استفاده از شارژر فندکی

 

شارژر فندکی خودرو, شارژر فندکی مرغوب, راهنمای خرید شارژر فندکی

شرط استفاده از شارژر فندکی رعایت احتیاط است 

 

هنگام استفاده از این وسیله باید نکاتی را در نظر بگیرید:

• هنگام استارت زدن باید گوشی را از شارژر فندکی جدا کنید. زیرا نوسانات برق ممکن است به شارژر فندکی و یا گوشی شما آسیب وارد کند. هر چند احتمال وقوع چنین موردی خیلی کم است اما بهتر است این کار را انجام ندهید.

 

• نکته ای دیگری که باید به آن توجه کنید این است که سعی کنید گوشی خود را با شارژری غیر از شارژر اصلی خودش شارژ نکنید. هر چند که تا به حال گزارشی مبنی بر آسیب جدی گوشی از شارژر فندکی به گوش نرسیده است اما در این زمینه احتیاط بهتر است و تنها زمانی از این وسیله برای شارژ گوشی خود استفاده کنید که مجبور هستید و راه دیگری ندارید. شارژر اصلی گوشی شما مخصوص گوشی شما طراحی شده است و علی رغم استاندارد بودن شارژر های فندکی بهتر است کمتر از آنها استفاده کنید.

 

تعمیر شارژر های فندکی

در صورتی که شارژر فندکی ماشین تان مانند روز اول کار نمی کند و یا باتری گوشی شما را به هر دلیلی به خوبی شارژ نمی کند توصیه می شود از وصل کردن گوشی خود به آن خودداری کنید. زیرا در غیر این صورت ممکن است باتری خراب شده و مدار های شارژر بسوزند.

 

شارژر های فندکی نیز مانند شارژرهای معمول ممکن است بر اثر استفاده نادرست دچار خرابی و یا قطع اتصال شوند.

هنگامی که شارژر گوشی ما خراب می شود کار چندانی از ما ساخته نیست و هرگز به خاطر هزینه جزئی مانند سیم یا آداپتور اقدام به صدمه زدن به گوشی یا تبلت خود نمی کنیم.

هنگام خراب شدن شارژر های فندکی نیز بهتر است به فکر تعمیر آن نباشید و با پرداخت هزینه ناچیزی یک شارژر دیگر تهیه کنید.

 

می توانید شارژر فندکی خود را با استفاده از وسایل الکتریکی خاصی از نظر سلامت تست کنید و تعمیرات محدودی روی آن انجام دهید زیرا ممکن است به جای شارژر ماشین مشکل از باتری یا آی سی گوشی باشد.

 

گردآوری: بخش کامپیوتر و اینترنت بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو