علی اکبر بسطامی در جلسه علنی صبح امروز یکشنبه و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به عنوان موافق وی گفت: آموزش و پرورش و در راس آن معلمان پیش قراولان صیانت از رسالت انبیا و تکمیل خلقت و امانتدار فطرت پاک و ضمیر درونی آنها هستند. امروز من به قداست جایگاه معلم از معلمی می گویم که یار غار نیروهای انقلاب در سختی های نظام بوده و در دوران خوف و خطر یک دست کتاب و یک دست اسلحه برای حفظ کیان نظام داشته است.

وی افزود: حاج یوسف نوری محور وحدت نیروهای انقلاب، خط شکن زمان جنگ و معلم ارزنده دوران های خوف و خطر در جبهه ها بود. او مرد روزهای خوف و خطر است و به لطف دولت رئیسی بعد از چهل و اندی سال به عنوان وزیر انقلابی در بزرگترین وزارتخانه کشور از خطه ایلام انتخاب شده است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه مشی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مشی امامین انقلاب است، گفت: با تدبیر شما عزیزان می توانیم آینده ای روشن را برای تربیت نسل های آینده با برنامه ای روشن داشته باشیم. وی در جریان بررسی بودجه های سالانه، برنامه ششم، احکام دائمی، نظرش محل رجوع بوده و به اجرای سند چشم انداز ۲۰ ساله اهتمام دارد و ید طولایی در ترویج مسائل عدالت محورانه دارد.

بسطامی در پایان ضمن قدردانی از دولت و نمایندگان به نیابت از مردم استان ایلام، گفت: رابطه وزیر آموزش و پرورش با مجلس باید دوستانه و برادرانه باشد، مجلس هم ایشان را تنها نمی گذارد و امیدواریم بتوانیم با تعامل، برنامه ریزی و انسجام فکری وزارتخانه ای در تراز نظام و مبتنی بر مشی امامین انقلاب داشته باشیم.