طرز تهیه دسر شامانو

دسر شامانو , طرز تهیه دسر شامانو

دسر شامانو یکی از انواع دسرهای خوشمزه بین المللی است که معمولا برای مجالس مهم تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر شامانو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم دسر شامانو
پنیر خامه ای۲۰۰ گرم
بستنی وانیلی۱۰۰ گرم
شیر عسلینصف لیوان
خامه۲۰۰ گرم
پودر ژلاتین۲ قاشق چای خوری
پودر قند۳ قاشق سوپ خوری
پودر ژله شاتوت، تمشک یا توت فرنگی۱ بسته

طرز تهیه دسر شامانو

مرحله اول

برای تهیه دسر شامانو خوشمزه ابتدا پودر ژله را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس یک لیوان آب جوش به کاسه اضافه کرده و آنرا روی حرارت بخار کتری یا سماور قرار می دهیم تا پودر ژله به طور کامل حل شود.

مرحله دوم

پس از اینکه پودر ژله به طور کامل حل شد، نصف لیوان آب سرد به کاسه اضافه کرده و آنرا کنار می گذاریم تا با دمای محیط هماهنگ شود. در ادامه پودر ژلاتین را به همراه نصف لیوان آب داخل یک کاسه جداگانه می ریزیم.

مرحله سوم

حالا صبر می کنیم تا پودر ژلاتین حالت اسفنجی پیدا کند، سپس کاسه را به روش بن ماری روی حرارت بخار آب سماور یا کتری قرار می دهیم تا پودر ژلاتین به طور کامل درون آب حل شود، سپس کاسه را کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

در این مرحله پنیر خامه ای را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن دستی یا برقی به خوبی مخلوط می کنیم تا پنیر باز شود. در ادامه خامه را به کاسه اضافه کرده و کمی هم می زنیم تا با هم یکدست شوند.

مرحله پنجم

حالا بستنی را به همراه شیر عسلی (طرز تهیه شیر عسلی در خانه) به کاسه اضافه می کنیم و مواد را در حدی که با هم یکدست شوند، مخلوط می کنیم. در ادامه پودر ژلاتین و ژله را به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

مواد را مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند، سپس درون یک قالب مناسب می ریزیم. در ادامه قالب را به مدت ۴ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا دسر ببندد. در نهایت دسر را از قالب خارج کرده و در ظرف سرو قرار می دهیم.