بهترین فیلم‌های اندرو گارفیلد

بهترین فیلم‌های اندرو گارفیلد


منبع: فوت و فن

180

1400/9/7

11:02


بهترین فیلم‌های اندرو گارفیلد

اندرو گارفیلد توانسته تا خود را به یکی از بازیگران توانمند و پویا در نسل خود تبدیل کند. در سال ۲۰۱۲ میلادی، اندرو گارفیلد در فیلم مرد عنکبوتی: شگفت‌انگیز (The Amazing Spider-Man) نقش‌آفرینی کرد و همین باعث شد تا برخی فکر کنند که هالیوود یک ستاره سینمای اکشن پیدا کرده که در پروژه‌های بزرگ دیده خواهد شد. با این حال، او همانند بازیگرانی همچون جود لاو (Jude Law) و کالین فارل (Colin Farrell) مسیری دیگر را در پیش گرفته است. علاقه‌ او به نقش‌آفرینی در نقش‌های متفاوت سبب شده تا او از پروژه‌های بزرگ و جالب توجه فاصله بگیرد و قدرت بازیگری خودش را مورد آزمایش قرار دهد. او در سال ۲۰۲۱ میلادی در سه فیلم بازی کرده است که شامل فیلم جریان اصلی (Mainstream)، چشمان تامی فی (The Eyes of Tammy Faye) و تیک، تیک … بوم (tick, tick… BOOM) است.

در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین فیلم‌های اندرو گارفیلد را به شما معرفی کنیم.

۷- فیلم Red Riding: The Year of Our Lord 1974

Red Riding: The Year of Our Lord 1974 (2010)

Red Riding: The Year of Our Lord 1974 (2010)

سه‌گانه سواری سرخ (Red Riding)، بر اساس رمانی به همین نام نوشته دیوید پیرس (David Pearce) است. این فیلم‎‌های جنایی، با بازی بازیگرانی برجسته همچون ربکا هال (Rebecca Hall) و پیتر مولان (Peter Mullan) است. این فیلم‌ها، نگاهی تاریخی و خیالی نسبت به قاتل سریالی یورکشایر ریپر در طی دهه ۷۰ تا ۸۰ میلادی دارد. اندرو گارفیلد، در اولین فیلم این سه‌گانه بازی کرده است که تحت عنوان سال لرد ما ۱۹۷۴ بوده است. او در این فیلم، نقش یک گزارشگر جوان را بازی می‌کند که به دنبال شناسایی این قاتل سریالی و فساد درون اداره پلیس است.

۶- فیلم پسر ای (Boy A)

Boy A (2008)

Boy A (2008)

فیلم پسر ای، همانند سه فیلم قبلی، اثری است که در تلویزیون انگلیس پخش شده اما در آمریکا، روی پرده سینماها رفته است. این اولین باری بوده که اندرو گارفیلد نقش یک اثر سینمایی را بر عهده داشته است. او در این فیلم، نقش یک مرد جوان را بازی می‌کند که پس از آزاد شدن از زندان به دنبال آن است تا تحت نامی جدید، یک زندگی تازه را شروع کند.  این فیلم به کارگردانی جان کراولی (John Crowley) و نوشته مارک اوراو (Mark O’Rowe) بوده است. اندرو گارفیلد برای نقش‌آفرینی خود در این فیلم، برنده جایزه بفتا شده بود و مطمئنا، کاملا شایسته دریافت این جایزه بوده است.

۵- فیلم تیک، تیک … بوم (tick, tick… BOOM)

 tick, tick... BOOM! (2021)

tick, tick… BOOM! (2021)

فیلم تیک، تیک … بوم، جدیدترین نقش‌آفرینی اندرو گارفیلد در دنیای سینما به شمار می‌رود. این فیلم به کارگردانی لیل منوئل میراندا (Lin-Manuel Miranda) است. اندرو گارفیلد موفق شده تا یک انرژی زیادی را وارد نقش خود به نام جاناتان لارسون کند. علاوه بر این، اندرو گارفیلد توانسته تا مهارت‌های خوانندگی خود را در این فیلم به نمایش بگذارد. مطمئنا، با گذر زمان بیشتر از این فیلم، افراد بیشتری از توانایی‌های بازیگری اندرو گارفیلد اطمینان حاصل خواهند کرد.

۴- فیلم ۹۹ خانه (۹۹ Homes)

99 Homes (2015)

۹۹ Homes (2015)

فیلم ۹۹ خانه، اولین فیلم اندرو گارفیلد پس از ایفای نقش مرد عنکبوتی بوده است. او در این فیلم، نقش یک کارگر ساختمانی را بازی می‌کند که از خانه خودش در اورلاندو بیرون رانده می‌شود. این فیلم به کارگردانی رامبی بحرانی (Ramin Bahrani) است. اندرو گارفیلد در این فیلم در کنار مایکل شنون (Michael Shannon) نقش‌آفرینی کرده است. نقش‌آفرینی برجسته گارفیلد و شنون و همچنین توجه زیاد به جزئیات سبب شده تا این فیلم، یک تجربه سینمایی دلپذیری و تاثیرگذار به نظر برسد.

۳- شبکه اجتماعی (The Social Network)

The Social Network (2010)

The Social Network (2010)

فیلم شبکه اجتماعی، محصول سال ۲۰۱۰ میلادی است. در این فیلم، اندرو گارفیلد نقش دوست صمیمی موسس فیسبوک یعنی مارک زاکربرگ با بازی جسی آیزنبرگ (Jesse Eisenberg) را به تصویر کشیده است. این فیلم به کارگردانی دیوید فینچر (David Fincher) بوده و آرون سورکین (Aaron Sorkin) فیلم‌نامه آن را قلم زده است. این فیلم با وجود اینکه یازده سال از اکران آن می‌گذرد، با توجه به گسترش فیسبوک، همچنان داستانی گیرا و جذاب دارد. این فیلم، یکی از برجسته‌ترین فیلم‌های دهه ۲۰۱۰ میلادی به شمار می‌رود و مطمئنا، اندرو گارفیلد در آن تاثیر به سزایی داشته است.

۲- فیلم هرگز رهایم مکن (Never Let Me Go)

Never Let Me Go (2010)

Never Let Me Go (2010)

در سال ۲۰۱۰ میلادی، اندرو گارفیلد علاوه بر فیلم شبکه اجتماعی، در فیلم هرگز رهایم مکن بازی کرده است. او در این فیلم، در کنار کری مولیگان (Carey Mulligan) و کایرا نایتلی (Keira Knightley) نقش‌آفرینی کرده است. این اثر علمی و تخیلی و درام به کارگردانی مارک رومانک (Mark Romanek) بوده است. این فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته کازوئو اشیگورو (Kazuo Ishiguro) است که نوشتن فیلم‌نامه فیلم را الکس گارلند (Alex Garland) در دست داشته است. فیلم هرگز رهایم مکن، از جمله آثاری است که کمتر به آن توجه شده و با این حال، می‌توان آن را یکی از بهترین فیلم‌های دهه ۲۰۱۰ میلادی دانست.

۱- فیلم سکوت (Silence)

Silence (2016)

Silence (2016)

مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese) برای بیش از بیست و پنج سال سعی داشت تا فیلمی بر اساس رمان سکوت نوشته نویسنده ژاپنی شوساکو اندو (Shūsaku Endō) بسازد و سرانجام در سال ۲۰۱۶ میلادی موفق به انجام این کار گردید. اندرو گارفیلد در این فیلم، نقش یک کشیش پرتغالی به نام پدر سباستیائو رودیگز را بازی می‌کند که ماموریت می‌یابد تا برای گسترش مسیحیت، به کشور ژاپن برود. این فیلم یکی از برجسته‌ترین آثار ساخته شده توسط مارتین اسکورسیزی به شمار می‌رود.

اندرو گارفیلد تنها ۳۸ سال سن دارد و مسیری طولانی و هیجان‌انگیز در جلویش وجود دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو