بهرام رادان،نورا هاشمی، ناهید طباطبایی، حمید لبخنده و رادیو ترازدی

منبع: ایران آرت

89

1400/9/7

11:07


توی ماشین همه ساکت بودیم. معلومه که هر کدام ما به چیزی در آن خانه فکر می‌کنیم. پسر کوچکم به حیاط و خرگوش‌ها. پسر بزرگم به اتاق‌های پشت بام. همسرم به معماری خانه و من به مرگ.

ایران آرت: ایران در خبر روز چهره ها نوشت: 

نورا هاشمی، بازیگر تئاتر و دختر گلاب آدینه تصویری از پشت صحنه نمایش «بانوی محبوب من» منتشر کرده و نوشت: «میهمانان عزیزمان: باران جان عزیزم، سیما جون نازنین و آقای محسن حسینی که اولین بازی تئاترم رو سال ۸۰ در نمایش «مده آ» به کارگردانی ایشون بازی کردم. خود گلاب آدینه هم تصویری از نوازندگان موسیقی تئاترش را منتشر کرده و ضمن معرفی آنها نوشته: نوازندگان چیره دست نمایش ما «بانوى محبوب من».

بهرام رادان از اکران فیلم تازه‌اش «گربه سیاه» خبر داده و نوشت: «چهارشنبه این هفته بالاخره اکران میشه. من خیلی ذوق زده‌ام که شما فیلم رو ببینید، چون فیلم خیلی خوبی شده و این نتیجه زحمت کلی از رفقای سینما و موسیقی منه که سنگ تموم گذاشتن، تو سالن‌های سینما منتظرتون هستیم.»

ناهید طباطبایی نویسنده کشورمان هم استوری‌ای از حمید لبخنده کارگردان کتاب این نویسنده را منتشر کرد: «برگشتن. توی ماشین همه ساکت بودیم. معلومه که هر کدام ما به چیزی در آن خانه فکر می‌کنیم. پسر کوچکم به حیاط و خرگوش‌ها. پسر بزرگم به اتاق‌های پشت بام. همسرم به معماری خانه و من به مرگ. مرگ که همه چیز را به خاطره بدل می‌کند و دوری که همپای مرگ است. دوری در زمان، دوری در مکان، دوری از خود و دیگران و آن وقت دلم برای همه آن‌هایی که رفته بودند و می‌رفتند، تنگ شد.»

لبخنده خواندن کتاب را پیشنهاد کرده و نوشته: «پیشنهاد مطالعه: کتاب «آبی و صورتی» رمانی مدرن نقب‌زده به دل تاریخ معاصر ایران از ناهید طباطبایی.»

گالری آرتیبیشن در اینستاگرام خود گزارشی تصویری از نمایشگاه علی‌اکبر صنعتی منتشر کرده و نوشته است: «صنعتی نگاه خلاقانه‌اش را در آبرنگ با درهم تنیدن رنگ‌ها، برای پدید آوردن طبیعت دنبال کرد. تکنیک و قدرت دستش به‌قدری بالا بود که با آبرنگ بیش‌ از اندازه خیس هم کار می‌کرد. آدم‌های او در اجتماعی از مجسمه‌ها با آدم‌های او در میان ‌صحنه آبرنگ از یک خانواده و اجتماع هستند. او با این تکنیک تصویرهایی پدید می‌آورد که نمایان شدن فیگور در میان کاغذ مثل جادوست. در طول تمام این سال‌ها افراد بسیاری سعی به تقلید از آبرنگ‌های درهم‌تنیده او کردند، اما این تکنیک به دلیل دشواری بسیار و نگاه هنرمندانه او که حاصل بیش از چهل سال فعالیت هنری است، غیرقابل تکرار بوده و از معدود آثار سهل اما ممتنع جغرافیای وسیع هنر ایران است، جغرافیایی که در آن، هنرمندان بسیار و صنعتی‌ها انگشت‌شمارند.»

رادیوتراژدی

صفحه پادکست رادیوتراژدی در اینستاگرام خود خبر از انتشار مجله‌ای داده به‌نام «کتاب تراژدی» که در ادامه و به‌موازات تولید این پادکست منتشر می‌شود. در این یادداشت نوشته شده: «تصمیم گرفتیم با روش پادکست «رادیوتراژدی» یک مجله هم منتشر کنیم. اسمش را گذاشته‌ایم «کتاب تراژدی» چون ادامه‌ «رادیوتراژدی» است. مجله مثل پادکست‌مان دو، سه چیز را دنبال می‌کند؛ گزارش تحقیقی درباره مسائل روز و البته پروفایل‌نویسی درباره آدم‌هایی که خیلی کم ازشان می‌دانیم. توی این مجله شما مجموعه‌ای از قصه‌های واقعی را می‌خوانید که براساس تحقیق نوشته شده‌اند و فکر می‌کنیم شگفت‌زده‌تان می‌کنند. هر شماره هم متن یکی از پادکست‌ها را منتشر می‌کنیم تا شما بدانید که اصلِ هر پادکست چی بوده و چه اتفاقی برایش افتاده است.»

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو