آشنایی با اروپا

منبع: فوت و فن

89

1400/9/7

12:00


به سادگی هیچ راهی برای توصیف تور اروپا به ویژه تور ارزان اروپا وجود ندارد و به راستی باید به تک تک کشورها و شهرهای این قاره جذاب سفر کنید تا اوج زیبایی را ببینید و از زیبایی طبیعی، تاریخ حماسی و تنوع هنری و آشپزی خیره کننده آن شگفت زده شوید.

مدیریت خوب کشورهای اروپایی یکی از بهترین جاذبه های اروپاست: زادگاه دموکراسی در آتن، هنر رنسانس فلورانس، کانال های زیبای ونیز، شکوه ناپلئونی پاریس و بوم چندلایه تاریخی و فرهنگی لندن. جاذبه‌های کمتر آشکار اما نه کمتر چشمگیر عبارتند از کاخ‌های مورها در اندلس، چشمه های آب گرم شگفت‌انگیز شرق با غرب استانبول در ترکیه، عظمت کاخ‌های امپراتوری به‌دقت بازسازی‌شده در سنت پترزبورگ پایتخت سابق روسیه و پروژه در حال انجام لاساگرادا فامیلیا گائودی در بارسلون. اگر ایرانی هستی و دوست داری که کشورهای اروپایی را ببینی کافیست تور اسپانیا یا تور هلند یا تورهای مسافرتی هر کشوری که به آن علاقه بیشتری را دارید از آژانس های مسافرتی خریداری کنید و همه بخش های برنامه سفر خود را به آنها بسپارید.

مناظر باشکوه

اروپا علیرغم تراکم جمعیتش، مناظر طبیعی فوق‌العاده‌ای را دارد: ارتفاعات ناهموار اسکاتلند با دریاچه‌ها و رودها، آبدره‌های افسانه‌ای نروژ، که ظاهراً توسط غول‌ها به کمال ناهموار تبدیل شده‌اند. دره های پوشیده از انگور و دشت های استپ مانند مرکزی اسپانیا. برای سواحل، یک مدار از سواحل شمالی مدیترانه را در نظر بگیرید، جایی که تعطیلات ساحلی عملاً اختراع شده است. یا به مناطق ساحلی کمتر شناخته شده و در عین حال زیبا مانند دریای بالتیک و دریای سیاه بروید. دوستداران کوهستان باید به سمت کوه های آلپ حرکت کنند: آنها در سراسر اروپای مرکزی راهپیمایی می کنند و در فرانسه، سوئیس، اتریش، شمال ایتالیا و لیختن اشتاین کوچک راهپیمایی می کنند.
اروپا دارای برخی از بهترین تفریحات شبانه در جهان است. دی جی های مشهور جهانی مهمانی را در لندن، برلین و پاریس برگزار می کنند که همگی سرگرمی های درجه یک، به ویژه تئاتر و موسیقی زنده را ارائه می دهند. دیگر مکان‌های کلیدی برای تفریحات شبانه پر انرژی شامل مسکو، بلگراد، بوداپست و مادرید است، در حالی که کسانی که مشتاق چیزی دنج‌تر هستند می توانند کافه‌های وین را به برنامه سفر خود اضافه کنند. به مهمانی در خیابان‌های این قاره بروند در فستیوال‌های متعدد، از رژه‌های شهری با حضور هزاران نفر تا کنسرت‌ها در یک آمفی‌تئاتر باستانی را تجربه کنند.

منوهای باشکوه برای انتخاب 

وقتی موزه های عالی، مناظر پانوراما و زندگی شبانه پر انرژی را بررسی کردید، چه چیزی باقی می ماند؟ فرصتی برای افراط در یک ماجراجویی آشپزی برای شکست دادن دیگران. چه کسی دوست ندارد در ناپل پیتزا، سوولاکی در سانتورینی یا حتی هاگیس در اسکاتلند غذا بخورد؟ اما آیا می دانستید که بریتانیا تعدادی از بهترین رستوران های هندی را در جهان دارد؟ دونر کباب ترکیه بخش مهمی از فرهنگ غذایی معاصر آلمان است و اینکه در هلند می توانید بهترین غذاهای اندونزیایی را میل کنید؟ تنوع و دسترسی عالی و البته مهاجران اروپا برگ برنده آن است.
همه‌گیری کرونا در اروپا که باعث شد محدودیت‌های جدید دوباره اعمال ‌شود، همچنان بدتر می‌شود اما این موضوع همواره بهتر و بدتر می گردد. بلژیک روز جمعه به دنبال افزایش موارد و ثبت نوع جدید در برخی از مکان‌های مهمان‌نوازی، منع رفت و آمد را اعلام کرد. انتظار می رود هلند مجموعه ای از اقدامات را به زودی اعلام کند که می تواند شامل منع آمد و شد بعد از ساعت ۵ بعدازظهر برای مشاغل غیر ضروری باشد، در حالی که آلمان ممکن است آخرین کشور اروپایی باشد که با یک قرنطینه ملی دیگر روبرو است پس قبل از سفر به اروپا قوانین و آخرین اخبار را نیز دنبال کنید.


اروپا خشکی است که به‌طور متفاوتی به‌عنوان بخشی از اوراسیا یا قاره‌ای به تنهایی شناخته می‌شود، که کاملاً در نیمکره شمالی و بیشتر در نیمکره شرقی قرار دارد  پس آب و هوای سرد و نسبتا بارانی در اغلب فصول سال دارد و بهتر است پیش از سفر به این دیار زیبا شرایط آب و هوایی را هم به خوبی در نظر داشته باشید تا لباس و تجهیزات مناسب همراه ببرید همچنین از همراه داشتن لوازم بیهوده پرهیز کنید. امروزه با ید سرچ در گوگل می توان آب و هوای فعلی و میانگین و تاریخچه آب و هوای یک منطقه را دید بنابراین تنبلی نکنید و تنها منتظر صحبت اطرافیان نباشید. بد نیست که مساحت کلی قاره اروپا ۱۰,۱۸۰,۰۰۰ کیلومتر مربع براورد شده است پس شکی وجود ندارد که آب و هوای یک کشور و حتی شهرهای مختلف یک کشور باهم متفاوت باشند توصیه می کنیم که خوب جستجو کرده و درست برنامه ریزی کنید تا دست کم هزینه ای که صرف می کنید به هدر نرود و بهترین خاطرات دوران زندگی خود را رغم بزنید. یکی از وبسایت هایی که می توانید از ان تورهای اروپای روز را بیابید و راهنمای رایگان به دست بیاورید این وبسایت است: http://bia2safa.net/goto/web/url/2796416

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو