به گزارش چاینادیلی، هواپیمای بدون سرنشین یا پهپاد "وینگ لونگ-۱۰"(Wing Loong-۱۰) چین آزمایش رصد هواشناسی دریایی (marine meteorological observation) را با موفقیت انجام داد.

هواپیمای بدون سرنشین "وینگ لونگ-۱۰" که توسط چین توسعه داده شده است، اخیرا یک ماموریت آزمایش علمی و تحقیقاتی در حوزه رصد هواشناسی دریایی را با موفقیت انجام داده است.

شرکت صنعت هوانوردی چین(AVIC) که یکی از شرکت‌های هواپیمایی و دفاعی دولتی چینی است گفت: پهپاد وینگ لونگ-۱۰ عملیات رصد مشترک بر سیستم‌های ابری بر فراز اقیانوس، بررسی توزیع دو ویژگی دما و رطوبت، میدان‌های باد سطحی و سایر عوامل هواشناسی را انجام داد. در طول کل فرآیند ماموریت، تمام سیستم‌های پهپاد وینگ لونگ-۱۰ در شرایط خوبی قرار داشتند و همه بخش‌ها به خوبی کار می‌کردند.

پهپاد وینگ لونگ-۱۰ یک مدل از سامانه‌ پهپادهای دارای سرعت و ارتفاع زیاد است. این پهپاد دارای سرعت بالا، ارتفاع پرواز بالا، سیستم‌های قابل اعتماد، عملکرد ایمن و استقرار صحیح است که این امر آن را به یک گزینه مناسب در تامین خواسته‌های مختلف مشتریان تبدیل می‌کند.

این پهپاد با کمک تجهیزات رصد فضایی، دریایی و ساحلی موفق به انجام این عملیات رصد مشترک شد و توانست یک رصد هواشناسی دریایی جامع، چند عاملی، چند بعدی و با وضوح بالا را انجام دهد.

انجام عملیات رصد هوابرد با کمک پهپاد گامی رو به جلو برای چین در زمینه توسعه یک سیستم رصد هوابرد محسوب می‌شود.