رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که وزارت امور خارجه تلاش گسترده‌ای برای تشکیل تیم جدید مذاکرات هسته‌ای انجام داده است تا در نهایت بتوانند در مذاکرات هسته‌ای از حقوق ملت ایران به خوبی دفاع کنند.

وحید جلال زاده،در خصوص مذاکرات آینده ایران و غربی‌ها گفت: اولین دور مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۴ در روز ۸ آذرماه در وین اتریش برگزار خواهد شد و باید گفت که این نخستین مذاکره دولت سیزدهم با غربی‌ها بر سر موضوع برجام است.

وی ادامه داد: در دوران ترامپ شاهد خروج آمریکا از برجام و عدم عمل کردن به مفاد بین المللی برجام از سوی آمریکا بودیم، اما بعد از روی کار آمدن بایدن شرایط تغییر کرده است و آمریکا اصرار به بازگشت به برجام دارد و به همین دلیل، ایران شروط خود را اعلام کرده است و مهمترین خواسته ایران، لغو تحریم‌ها و راستی آزمایی است که تیم هسته‌ای به خوبی این موضوع را در جلسات مختلف با طرف‌های مقابل و همچنین روسیه و چین مطرح کرده اند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم در طول چند ماه گذشته، تلاش‌های مختلفی برای تشکیل گروه جدید و منسجم برای مذاکرات هسته‌ای در ایران شکل گرفته است تا در نهایت، در مذاکرات برجام با قدرت وارد شویم و بتوانیم ضمانت‌های اجرایی خوبی از طرف مقابل بگیریم.

جلال زاده خاطر نشان کرد: جلسات مختلفی در دولت سیزدهم با کارشناسان مربوطه در خصوص برجام برگزار شده است و وزارت امور خارجه تلاش گسترده‌ای برای ایجاد تیم جدید مذاکرات هسته‌ای انجام داده است تا در نهایت بتوانند در مذاکرات هسته‌ای از حقوق ملت ایران به خوبی دفاع کنند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان افزود: امیدواریم که با تشکیل گروه جدید در تیم مذاکرات هسته ای، شاهد اتفاقات جدیدی در روند مذاکرات هسته‌ای باشیم.

راه برای تیم جدید مذاکرات با توجه به تجربیات قبلی، هموارتر است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به تجارب قبلی راه برای گروه جدید مذاکره کننده هموارتر از سابق است، گفت: روحیه انقلابی و جوانی در کنار تعهد و پایبندی به‌نظام می‌تواند کلیدی برای رسیدن به نتیجه مطلوب در مذاکرات برجام باشد.

«شهریار حیدری» روز یکشنبه درباره تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای جدید در دولت آقای رییسی اظهار کرد: مذاکرات برجام بحثی حاکمیتی است و این‌که اعضای تیم چه کسانی باشند قسمتی از موضوع است. وظیفه این تیم، موضوعی است که در جایگاه مهم‌تری قرار دارد.

بنا بر گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه مهم‌ترین اصل این است که سیاست‌های راهبردی نظام به‌عنوان نقشه راه قرار گیرد، گفت: سیاست اصلی در این دوره از مذاکرات در قدم اول لغو بدون شرط تمام تحریم‌ها در مقابل برگشت ایران به برجام است که رسیدن به این هدف از وظایف تیم مذاکره‌کننده است. 

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی گفت: نحوه رسیدن به این هدف در ید این تیم قرار دارد و لذا چارچوب مشخص است.  

نظر اعضای کمیسیون امنیت ملی درباره توان تیم جدید مذاکره‌کننده هسته ای

وی با اشاره به اینکه مهم است که از این چارچوب پا را فراتر نگذارند، خاطرنشان کرد: اما چگونگی به نتیجه رسیدن این مذاکرات و تسریع در نتیجه به نحوه توافق دو طرف برمی‌گردد و مهم است خلاف رویه‌های گذشته، تضمینی در نظر گرفته شود تا اتفاقات قبلی دوباره تجربه نشود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم ادامه داد: با توجه‌ به تجربیات قبلی راه برای گروه جدید هموارتر از سابق است و روحیه انقلابی و جوانی در کنار تعهد و پایبندی به‌نظام می‌تواند کلیدی برای رسیدن به نتیجه مطلوب باشد.

وی یادآور شد: با توجه‌ به اینکه آقای باقری در تیم قبلی هم حضور داشت، تا حدودی به چارچوب آشناست. 

حیدری با بیان اینکه منطق گفتمان مهم است، تصریح کرد: منطق جمهوری اسلامی برای رسیدن به اهداف هر دو طرف، منطقی مناسب و قابل‌قبول است و امید داریم تیم جدید به نتیجه خوبی در این زمینه دست یابد.