شباهت موسیقی سریال خاتون و بازی خدای جنگ 2

موسیقی متن سریال «خاتون» کپی از آب درآمد!

یکی از کاربران مووی مگ به نام «بیژن» با ارسال فایلی اعلام کرد که موسیقی متن سریال «خاتون» ساخته کیهان کلهر شباهت های فراوانی به موسیقی متن بازی کامپیوتری «خدای جنگ 2 » دارد!

وی در جزئیات مطلب ارسالی خود نوشته:«همانطور که در جریان هستید مدتی است که هشت قسمت از سریال پرستاره "خاتون" به کارگردانی "تینا پاکروان" و تهیه‌کنندگی "علی اسدزاده" از پلتفرم "نماوا" پخش شده و بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفته. هر چند که در روزهای گذشته واکنش‌های منفی به عدم پخش قسمت‌های بعدی سریال و اتمام ناتمام فصل اول سریال در قسمت هشتم چندان خوش‌آیند هواداران نبوده است.

با وجود لیست بلند بالا از بازیگران و ستارگان برجسته‌ی سینما و تلویزیون در سریال "خاتون"، یکی از نکات قابل توجه این سریال مربوط به موسیقی و انتخاب "کیهان کلهر" به عنوان سازنده‌ی اصلی و موسیقی تیتراژ سریال بوده که بی‌شک همکاری و حضور این موسیقی‌دان برجسته کشور توانسته نام سریال "خاتون" را بیش از پیش بر سر زبانها بیاندازد.

هر چند که نام پرآوازه "کیهان کلهر" به واسطه جوایز متعدد بین‌المللی و خلق موسیقی‌های ماندگار برای تمام مخاطبان و هنر دوستان دارای جایگاه والایی است و همچنین منتشر شدن خبر همکاری این هنرمند بزرگ کشور و ذکر نام "کیهان کلهر" در لیست مشاوران موسیقی انیمیشن برنده اسکار کمپانی پیکسار یعنی "روح" Sou  بسیار باعث خوشنودی سینما دوستان شد، اما به تازگی متوجه شدیم که آخرین اثر ایشان قبل از این توسط آهنگسازی دیگر اجرا شده است!

ملودی اصلی به کار گرفته شده در تیتراژ سریال "خاتون" قبل از این و در سال 2007 درموسیقی متن قسمت دوم بازی کامپیوتری God of War که برای کنسول پلی‌استیشن 2 منتشر شده بود، شنیده شده است.

موسیقی متن ویدئوگیم بازی محبوب God of War II توسط "جرارد مارینو" Gerard Marino ساخته شد و توانست در بین کاندیدهای جایزه بهترین موسیقی ساخته شده برای ویدئوگیم در مراسم بفتای سال 2007 قرار بگیرد.

هر چند که نام "کیهان کلهر" همچنان برای همگان در جایگاه مهم و محترمی قرار دارد اما سازندگان سریال "خاتون" باید در رابطه با این موضوع پاسخگوی مخاطبان باشند.»

نظر شما درباره تشابه این دو موسیقی چیست؟