تاجر بزرگ اینستاگرام، کلاهبردار از آب درآمد

منبع: برترین ها

74

1400/9/8

07:27


مجرم اینترنتی که با وعده تجارت بزرگ اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد. شخصی به پلیس فتای پایتخت مراجعه کرد و مدعی شد قصد سرمایه‌گذاری در تجارت‌های بزرگ در فضای مجازی را داشت که مورد کلاهبرداری قرار گرفت.

شرق: مجرم اینترنتی که با وعده تجارت بزرگ اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد. شخصی به پلیس فتای پایتخت مراجعه کرد و مدعی شد قصد سرمایه‌گذاری در تجارت‌های بزرگ در فضای مجازی را داشت که مورد کلاهبرداری قرار گرفت.

شاکی در اظهاراتش توضیح داد: مدتی قبل در یکی از شبکه‌های اجتماعی مشغول جست‌وجو بودم که با فردی ناشناس آشنا شدم. این فرد که بسیار خوش‌صحبت بود، خود را از اشخاص بانفوذ معرفی کرد و مدعی بود با یک سرمایه‌گذاری مطمئن و بدون ریسک می‌تواند سرمایه‌ام را در چند روز چندین برابر کند. شاکی در ادامه اظهار کرد: پس از مدتی که از آشنایی من و این فرد گذشت،

او پیشنهاد سرمایه‌گذاری در پروژه تجارت بزرگ اینستاگرامی را داد و من هم به‌‌دلیل اعتمادی که به او پیدا کرده بودم، مبلغ پنج میلیارد ریال به حساب او واریز کردم، اما پس از واریز پول تلفن همراهش را خاموش کرد و دیگر خبری از او به‌ دست نیاوردم و متوجه شدم از من کلاهبرداری کرده است.

بعد از تشکیل این پرونده، بررسی موضوع کلاهبرداری به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت و کارشناسان با تحقیقات صورت‌گرفته و اقدامات خاص پلیسی موفق شدند مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند. بعد از معلوم‌شدن اطلاعات هویتی این کلاهبردار اینترنتی برای پلیس و پس از تشریفات قضائی، متهم در یکی از مناطق جنوبی تهران ازسوی تیم عملیات پلیس فتای پایتخت دستگیر شد.

این مجرم پس از مواجهه با ادله دیجیتال، ضمن پذیرفتن جرم خود، در اعترافاتش به مأموران گفت: با هویت‌های جعلی و جست‌وجو در فضای مجازی سوژه‌های خود را انتخاب می‌کردم و بعد از صمیمی‌شدن با آنها و صحبت‌های اغناکننده، این افراد را ترغیب به سرمایه‌گذاری می‌کردم و پس از کلاهبرداری از فضای مجازی محو می‌شدم. سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران، به شهروندان توصیه کرد: به هویت‌ها در فضای مجازی اعتماد نکنند و قبل از سرمایه‌گذاری از‌طریق فضای مجازی، شناخت کافی از طرف مورد معامله داشته باشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو