علائم اولیه بیماری پارکینسون را بشناسیم

83

1400/9/8

08:39


بیماری پارکینسون علائم زیادی دارد که یکی از آن‌ها مشکلات چشمی است.

علائم اولیه بیماری پارکینسون را بشناسیم

به گزارش بهداشت نیوز، بیماری پارکینسون یک بیماری عصبی پیشرونده است به این معنا که بیمار در آن دوپامین کافی ندارد، به دلیل آنکه برخی از سلول‌های سازنده آن مرده اند.

اگرچه هیچ درمانی برای بیماری پارکینسون وجود ندارد اما تشخیص زودهنگام بسیار مهم است تا بیماران بتوانند درمان مناسب و مشاوره در مورد مراقبت‌های این بیماری را دریافت کند.

انجمن پارکینسون در انگلیس می‌گوید که افراد مبتلا به بیماری پارکینسون اغلب از مشکلاتی چشمی رنج می‌برند.

برخی از بیماران ممکن است از پلک زدن غیر ارادی رنج ببرند، این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که ماهیچه‌هایی که پلک‌ها را باز می‌کنند به سختی باز می‌شوند. این تیک عصبی معمولا در زمان صحبت کردن اتفاق می‌افتد. گاهی اوقات پلک‌ها می‌توانند کاملا بسته شوند و مانع از دید صحیح شما شوند. در موارد خفیف آغازی، مالش ملایم پلک‌ها ممکن است کمک کننده باشد.

این علائم شامل اشکال در حرکت چشم‌ها، هنگام نگاه کردن به اشیاء با حرکت سریع قابل توجه باشد، همچنین تاری دید که می‌تواند به دلیل مشکل در حرکت چشم ایجاد شود.

برخی دیگر با دیدن دو تصویر از یک جسم به طور همزمان، ممکن است دچار دوبینی شوند.

افراد مبتلا به بیماری پارکینسون ممکن است کمتر از دیگران پلک بزنند که ممکن است باعث خشکی و سوزش چشم شود.

بیماران پارکینسون ممکن است در نور کم به سختی ببینید. همچنین ممکن است نتوانند شکل اجسام را به وضوح تشخیص دهند، این می‌تواند بر توانایی خواندن حروف کوچک نیز تأثیر بگذارد.

برخی از افراد مبتلا به بیماری پارکینسون در تشخیص تفاوت بین رنگ‌های خاص مشکل دارند و ممکن است در شناخت فضای اطراف خود مشکل داشته باشند.

بسیاری از علائم و نشانه‌های دیگر وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کرد، سه علامت اصلی این بیماری وجود دارد. این علائم شامل لرزش غیرارادی قسمت‌های خاصی از بدن، حرکت آهسته و سفتی و انعطاف ناپذیری عضلات است.

علائم برای اکثر افراد مبتلا به پارکینسون با رسیدن به سن پنجاه سالگی شروع می‌شود.

درمان‌ها و عوامل مختلفی وجود دارند که می‌توانند به مدیریت این بیماری کمک کنند؛ از آنجایی که علت بیماری پارکینسون هنوز ناشناخته است، راه‌های مطمئن برای جلوگیری از این بیماری نیز یک راز باقی مانده است.

برخی تحقیقات نشان داده اند که ورزش منظم ممکن است خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را کاهش دهد. طبق گفته بنیاد پارکینسون انگلیس، ۲.۵ ساعت ورزش در هفته می‌تواند پیشرفت علائم را کاهش دهد. این بنیاد می‌گوید ورزش می‌تواند به مدیریت علائم فیزیکی و سایر علائم مانند مشکلات خواب، خستگی، خلق و خو و سلامت روان کمک کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو