طرز تهیه سالاد کلم و پیازچه

سالاد کلم و پیازچه , طرز تهیه سالاد کلم و پیازچه

سالاد کلم و پیازچه یکی از انواع سالادهای خوشمزه رستورانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد کلم و پیازچه در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کلم سفید۱ عدد کوچک
کلم قرمز½ کلم کوچک
هویج۳ عدد متوسط
خیار۱ عدد متوسط
پیازچه خرد شده۲ قاشق غذا خوری
مواد لازم برای سس
ماستنصف لیوان
سس مایونز۲ قاشق غذا خوری
روغن زیتون۱ قاشق غذا خوری
آب لیمو۲ قاشق غذا خوری
عسل½ قاشق چای خوری
نمک و فلفل سیاهبه میزان لازم

طرز تهیه سالاد کلم و پیازچه

مرحله اول

برای تهیه سالاد کلم و پیازچه به روش رستورانی در ابتدای کار؛ سس سالاد را تهیه می کنیم. برای این منظور، ماست را به همراه سس مایونز، روغن زیتون، آب لیمو ترش و عسل داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله مواد را با هم ترکیب می کنیم تا با هم یکدست شوند، سپس مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه کرده و مواد را کمی مخلوط می کنیم تا یکدست شوند، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله سوم

حالا سس را درون یخچال قرار می دهیم تا طعم مواد به خوبی با هم تلفیق شود. در همین حین برگ های کلم سفید و کلم قرمز را از هم باز می کنیم و درون آبکش می ریزیم، سپس با آب سرد به خوبی می شوییم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم آب اضافی کلم ها به طور کامل خارج شود، سپس آنها را با استفاده از رشته کن یا یک چاقوی تیز به صورت رشته ای نازک و یکدست خرد می کنیم و درون یک کاسه بزرگ و جادار می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله هویج و خیار را پوست می گیریم، سپس به صورت رشته ای نازک و یکدست خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه پیازچه را به صورت ریز خرد کرده و مواد را با هم مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند.

مرحله ششم

حالا سس را به کاسه اضافه کرده و مواد را زیر و رو می کنیم تا سس به خورد مواد سالاد برود. در ادامه روی کاسه سالاد را با سلفون می پوشانیم و درون یخچال قرار می دهیم تا سالاد خنک شود، سپس آنرا سرو می کنیم.