طرز تهیه خورش لوبیا سبز با قلقلی

خورش لوبیا سبز با قلقلی , طرز تهیه خورش لوبیا سبز با قلقلی

خورش لوبیا سبز با گوشت قلقلی یکی از انواع رسپی های خورش لوبیا سبز است که خیلی فوری آماده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش لوبیا سبز با قلقلی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
هویج۲ عدد متوسط
پیاز۲ عدد
زردچوبه و روغنبه مقدار لازم
 پودر لیمو عمانی½ قاشق چایخوری
فلفل سیاه و نمکبه مقدار لازم
آرد نخودچی۱ قاشق غذاخوری
لوبیا سبز۵۰۰ گرم
آب لیمو۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه خورش لوبیا سبز با گوشت قلقلی

مرحله اول

برای تهیه خورش لوبیا سبز با گوشت قلقلی در ابتدای کار، یکی از پیاز ها را پوست گرفته و رنده می کنیم، سپس به همراه گوشت چرخ کرده، زردچوبه، فلفل سیاه، پودر لیمو عمانی، نمک و آرد نخودچی داخل یک کساه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله مواد را با دست خوب ورز می دهیم تا یکدست شوند. در ادامه روی کاسه را سلفون کشیده و درون یخچال به مدت یک ساعت استراحت می دهیم. در ادامه یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله سوم

سپس هویج ها را که شسته و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، به تابه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم. سپس از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم. گوشت های استراحت کرده را به صورت قلقلی به اندازه یک گردو یا کوچک تر در می آوریم.

مرحله چهارم

یک قابلمه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس گوشت های قلقلی را درون آن سرخ می کنیم. وقتی که گوشت ها سرخ شد، آن را از قابلمه خارج می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

یک پیاز باقی مانده را شسته و پوست می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. سپس آن را درون قابلمه تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. رب گوجه فرنگی را به پیاز ها اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم تا تفت بخورد و رنگ باز کند.

مرحله ششم

سپس لوبیا سبز های درشت خرد شده را به آن اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا تغییر رنگ داده و سرخ شوند. هویج های تفت خورده را هم به آن اضافه می کنیم و با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله هفتم

در این مرحله گوشت های قلقلی سرخ شده را هم به آن اضافه می کنیم و در آخر کمی آب به آن اضافه می کنیم و درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم تا حدود یک ساعت با حرارت ملایم پخته و جا بیفتد.

مرحله هشتم

در آخر به خورش نمک و آب لیمو اضافه کرده و بعد از حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه آن را از روی حرارت بر می داریم و در ظرف مناسب سرو می کنیم. این خورش را می توان با گوشت مرغ نیز تهیه کرد اما با گوشت قلقلی زمان کمتری برای تهیه آن نیاز است.