۱۰ نکته مهم برای خرید لوازم خانگی از بانه

منبع: فوت و فن

151

1400/9/8

11:44


بانه یکی از شهرهای مرزی کشور است که در استان کردستان و در مرز بین ایران و عراق واقع شده است. برای ورود کالا به شهرهای مرزی تخفیف‌های ویژه‌ای وجود دارد و کالاها با روش خاصی و بدون پرداخت عوارض گمرکی وارد بانه می‌شوند. به همین دلیل قیمت اجناس در مغازه‌های این شهر نسبت به شهرهای دیگر کشور ارزان‌تر است و این مساله باعث می‌شود خرید از بانه دارای صرفه اقتصادی باشد. این موضوع باعث شده بانه به یکی از معروف ترین قطب‌های تجاری غرب کشور تبدیل شود و همه روزه افراد زیادی برای خرید اجناس مختلف به این شهر سفر کنند.

خرید لوازم خانگی و کالاهای صوتی تصویری یکی از بیشترین خریدهایی است که مردم در سفر به بانه انجام می‌دهند. البته باید توجه کرد که برای خرید لوازم خانگی و صوتی تصویری از بانه به تجربه و اطلاعات کافی نیاز است و نباید هر کالایی را تنها به دلیل ارزان بودن خریداری نمود. در برخی موارد ارزان بودن کالا دلیل دیگری دارد و به ضرر خریدار تمام می‌شود.

 در این مقاله ۱۰ نکته مهم برای خرید از بانه را بررسی می‌نماییم. با دانستن این نکات مهم و ضروری درباره شرایط بازار بانه و ویژگی‌های کالاهای آن، می‌توانید با چشمانی باز کالاهای مناسب را انتخاب کرده و یک خرید ارزان، پرسود و لذت بخش داشته باشید.

۱. خرید لوازم خانگی اصل از بانه

نمایندگی اکثر برندهای خارجی به دلیل تحریم‌ها از ایران رفته اند و این برندها دیگر با ایران همکاری تجاری ندارند. اجناس این برندها نیز دیگر وارد ایران نمی شود. در بازار بانه به دلیل قوانین خاص گمرکی و مرزی بودن شهر، امکان ورود لوازم خانگی از برندهای مشهور خارجی وجود دارد و افرادی که به خرید لوازم خانگی اصل خارجی علاقه دارند می‌توانند لوازم خانگی برندهای خارجی را با قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای از فروشگاه‌های بانه خریداری نمایند. بنابراین می‌توان گفت بازار بانه محل مناسبی برای خرید لوازم خانگی اصل خارجی با قیمت مناسب است.

 

۲. چرا باید برای خرید لوازم خانگی ازجمله ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و آبمیوه‌گیری به بانه سفر کنیم

قیمت کالاهای مختلف در بازار بانه بسیار متفاوت است. برخی از کالاهای موجود در بازار بانه اختلاف قیمت زیادی با کالاهای موجود در سایر شهرها دارند و خرید آنها از بانه به صرفه است. قیمت برخی کالاهای دیگر تفاوت چندانی با قیمت سایر شهر‌ها ندارد و با در نظر گرفتن هزینه سفر به بانه و حمل کالا تا شهر مقصد حتی گاهی ممکن است برای خریدار گران‌تر تمام شوند.

خرید لوازم خانگی و لوازم صوتی تصویری از جمله تلویزیون، کولر گازی، یخچال فریزر. لباسشویی، ماشین ظرفشویی،خرید آبمیوه‌ گیری و مایکروویو از بانه به صرفه است و ارزش سرمایه گذاری دارد. قیمت تلویزیون در بانه در مقایسه با سایر شهرها بسیار مناسبتر است. قیمت کولر گازی در بانه نیز اختلاف قابل توجهی با سایر شهرها دارد.

قیمت کالاهایی مانند پلی استیشن و ایکس باکس اختلاف چندانی با سایر شهرها ندارد و این کالاها گزینه مناسبی برای خرید از بانه نیستند.

بنابراین باید در خرید لوازم خانگی و صوتی تصویری از بانه بسیار دقت نمود و کالایی را برای خرید انتخاب کرد که ارزش سرمایه گذاری داشته باشد.

خرید آبمیوه گیری از بانه

۳. از فروشگاه‌های معتبر بانه خرید کنید

شهر بانه دارای فروشگاه‌ها و پاساژهای متعددی است و تشخیص فروشگاه مناسب و قابل اعتماد که اجناس اصل را به مشتریان عرضه می‌کند کار دشواری است. نمی توان کل شهر را گشت و درباره تمام فروشگاه‌ها تحقیق کرده و اجناس آنها را تک تک بررسی نمود.

یکی از راه‌های پیدا کردن فروشگاه قابل اعتماد برای خرید لوازم خانگی و سایر اجناس از بانه خرید از فروشگاه‌های با سابقه است که دارای حسن شهرت بوده و در شهر بانه معروف هستند. با شناخت فروشندگان معتبر و مراکز اصلی خرید در بانه می‌توان با خیال راحت خرید نمود.  خرید غیر حضوری از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد الکترونیکی نیز یک روش مناسب برای پیدا کردن فروشگاه‌های قابل اعتماد شهر بانه است.

۴. تشخیص جنس تقلبی از اصل در خرید از بانه

خیلی‌ها عقیده دارند لوازم خریداری شده از بانه کیفیت مناسبی ندارد و پیدا کردن یک جنس خوب و اصل که بدون هیچ گونه ایرادی باشد تقریبا شانسی است. درست است که در بین فروشندگان بازار بانه عده‌ای اجناس تقلبی و یا مشکل‌دار را به خریداران عرضه می‌کنند اما این موضوع در مورد تمام فروشندگان صحت ندارد و برای خرید کالای با کیفیت و اصل باید از فروشندگان معتبر و خوش سابقه خرید نمود. علاوه بر این در هنگام خرید لوازم خانگی و سایر کالاها از بانه برای پیدا کردن اجناس اصل و بدون ایراد نکات مهمی وجود دارد که توجه به آنها می‌تواند مانع از ضرر خریدار شود.

دستکاری کردن نام، لوگو و تعویض کارتن یکی از متداولترین روش‌های  فروش اجناس تقلبی است. فروشندگان با قرار دادن کالای غیر اصل در کارتن کالاهای خارجی گران قیمت و تغییر دادن مارک و برچسب‌های روی کالا، کالای بی کیفیت را با چند برابر قیمت به جای کالای خارجی گران قیمت می‌فروشند.

همچنین نام برخی از اجناس بی‌کیفیت و تقلبی طوری انتخاب شده که بسیار شبیه نام برندهای معروف است و اگر خریدار در هنگام خرید دقت نکند دچار ضرر خواهد شد. بنابراین خریدار باید قبل از خرید درباره کالای مورد نظر خود به طور کامل تحقیق کرده و عکس و  مشخصات کالا را به دقت بررسی نماید.

لوازم خانگی بانه بنان کالا

۵. خرید همزمان چندین وسیله از بانه برای سود بیشتر

در هنگام خرید لوازم خانگی و صوتی تصویری از بانه اگر چندین وسیله به صورت همزمان خریداری شود بسیار بهتر است. در این روش با کاهش هزینه سفر به بانه و هزینه حمل اجناس به شهر مقصد قیمت تمام شده برای هر یک از اجناس خریداری شده کاهش یافته و خرید به صرفه‌تر خواهد بود.

برخی از کالاها مثل فلش مموری نیز به صورت کیسه‌ای و عمده در بانه فروخته می‌شوند. خرید اینگونه اجناس نیاز به دقت و تجربه زیادی دارد و به همه توصیه نمی شود.

۶. حمل و نقل اجناس خریداری شده از بانه به شهر مقصد

یکی از مهمترین مواردی که در هنگام خرید لوازم خانگی و لوازم صوتی تصویری از بانه باید مورد توجه قرار بگیرد نحوه حمل کالای خریداری شده تا شهر مقصد است. در هنگام خرید ماشین ظرفشویی، یخچال، تلویزیون، لباسوشیی و دیگر لوازم خانگی بزرگ و شکستنی حمل و نقل و جابجایی به دلیل حجم و وزن زیادی که دارند بسیار مشکل است و در هنگام جابجایی احتمال شکستن یا خراشیده شدن آنها زیاد است. همچنین به دلیل مسافت زیاد بانه از شهرهای بزرگ اجناس ممکن است در هنگام جابجایی و قرار دادن داخل ماشین دچار مشکل شده و سالم به مقصد نرسند.

۷. خروج مقدار زیادی کالا به صورت همزمان از بانه ممنوع است

با توجه به ارزان بودن قیمت اجناس مختلف بسیاری از افراد دوست دارند برای خرید کلی اجناس یا خرید جهیزیه به بانه سفر کنند و تمام کالاهای مورد نیاز خود را با قیمت مناسب و به صورت یکجا تهیه نمایند. اما به دلیل جلوگیری از قاچاق کالا و تنظیم بازار خروج کالا از شهر بانه دارای محدودیت‌هایی است و نمی توان مقدار زیادی کالا را  به صورت یکجا و همزمان از بانه خارج نمود.

در صورت عدم  توجه به این قانون، خریدار در ایست‌های بازرسی خروجی شهر جریمه شده و کالای خریداری شده نیز از او گرفته می‌شود.

۸. خرید لوازم خانگی فاقد گارانتی از بانه 

اکثر لوازم خانگی که در فروشگاه‌های بانه عرضه می‌شوند فاقد برگه گارانتی هستند و برخی از افراد ترجیح می‌دهند با پرداخت هزینه بیشتر کالای گارانتی‌دار را از مغازه‌های شهر خود خریداری نمایند.

۹. خرید لوازم خانگی از بانه به صورت تلگرامی یا اینستاگرامی چندان قابل اطمینان نیست

فروشگاه‌های شهر بانه اجناس خود را به روش‌های مختلفی از جمله فروش حضوری از طریق مغازه‌های سطح شهر، فروش در تلگرام و اینستاگرام و یا فروش در سایت‌های اینترنتی به خریداران عرضه می‌کنند. یکی از روش‌هایی که امروزه برای خرید لوازم خانگی، صوتی تصویری و سایر اجناس مانند کیف، کفش و لباس از بانه بسیار رایج شده، خرید تلگرامی یا اینستاگرامی است.

متاسفانه حجم کلاهبرداری‌ها در این روش خرید بسیار زیاد است و این نوع خرید اگر بدون تحقیق و اطلاعات کافی باشد باعث ضررهای زیادی برای خریدار می‌شود. فروشنده‌ها در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام خود مبلغی را به عنوان بیعانه از خریداران دریافت می‌کنند و بعد کالا را به مشتری تحویل نمی دهند. برای خرید لوازم خانگی و سایر اجناس به صورت غیر حضوری از بانه بهتر است از سایت‌های اینترنتی معتبر که نماد اعتماد الکترونیکی دارند و قابل اطمینان هستند خرید نمایید. در صورت بروز مشکل در هنگام خرید از سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی می‌توان مشکل را از طریق اینماد پیگیری و حل نمود.

۱۰. سفر خانوادگی به بانه

شهر بانه با داشتن طبیعت زیبا و چشم نواز و پاساژها و مغازه‌های متنوع  مقصد بسیار مناسبی برای سفر است. با رفتن به این شهر در کنار یک خرید مناسب و به صرفه می‌توان سفر خانوادگی خاطره انگیزی را تجربه نمود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو