۹ دلیل مهم برای اینکه کرده بادام زمینی را در برنامه غذایی خود بگنجانید!

120

1400/9/8

13:50


کره بادام زمینی منبع طبیعی پروتئین، روی، منیزیم، پتاسیم، ویتامین ای، ویتامین‌های گره ب و منگنز است. براساس برخی از تحقیقات مصرف روزانه کره بادام‌زمینی خطر مرگ را تا ۲۱ درصد و خطر بروز بیماری‌های قلبی را تا ۳۸ درصد کاهش می‌دهد.

۹ دلیل مهم برای اینکه کرده بادام زمینی را در برنامه غذایی خود بگنجانید!

کره بادام زمینی منبع طبیعی پروتئین، روی، منیزیم، پتاسیم، ویتامین ای، ویتامین‌های گره ب و منگنز است. براساس برخی از تحقیقات مصرف روزانه کره بادام‌زمینی خطر مرگ را تا ۲۱ درصد و خطر بروز بیماری‌های قلبی را تا ۳۸ درصد کاهش می‌دهد.

این حجم از عناصر حیاتی در کنار طعم دلچسب کره بادام زمینی، آن را به یک محصول منحصر به فرد تبدیل کرده است. با این وجود خواص و کاربرد این محصول فراتر از همین چند عنصر است. برای اینکه بدانید چرا و چگونه باید کره بادام زمینی را به برنامه غذایی روزانه خود اضافه کنید، بندهای بعدی را با دقت بخوانید.

 

همه خواص کره بادام زمینی

اگر بخواهیم خواص این محصول را عنوان کنیم، تعداد آن بسیار زیاد است. اما مهم‌ترین فواید کره بادام زمینی که وجود آن را در برنامه غذایی شما ضروری می‌کند عبارتند از:

  1. صاحب قلبی خواهید شد، که بهتر کار می‌کند!

اگر می‌خواهید قلبتان بهتر کار کند، هر روز کره بادام زمینی بخورید. این محصول سرشار از اسیدهای چرب مفید برای قلب است. یکی از چربی‌های اصلی موجود در این محصول اسید اولئیک است. در شرایطی که اسید اولئیک جایگزین سایر چربی‌ها در رژیم غذایی شما می‌شود، کلسترول خوب، قند خون و فشار خون در سطح طبیعی خود باقی می‌مانند. مدیریت این سه عنصر می‌تواند خطر بروز بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

این محصول همچنین منبع غنی از امگا ۶ است. امگا ۶ کلسترول بد خون یا همان LDL را کاهش داده و کلسترول خوب خون یا HDL را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، بادام زمینی منبع طبیعی آرژنین است. آرژنین اسید آمینه‌ای است که با بهبود عملکرد عروق خونی، از بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری می‌کند.

درضمن نسبت چربی‌های اشباع نشده به چربی‌های اشباع در رژیم غذایی نقش مهمی در سلامت قلب ایفا می‌کند. کره بادام زمینی‌ از این نظر درست مشابه با روغن زیتون است که به عنوان یکی از مفیدترین مواد غذایی برای قلب شناخته می‌شود.

  1. از نظر سطح انرژی کم نمی‌آورید!

درست است که این کره هیچ اثری از شیرینی ندارد، اما انرژی آن زیاد است. بنابراین مصرف روزانه این محصول انرژی روز شما را تأمین می‌کند. درضمن فولات، نیاسین، اسید پانتوتنیک، پیریدوکسین، ریبوفلاوین، تیامین، ویتامین E، ویتامین C، ویتامین A، سدیم، منیزیم، کلسیم، منگنز، فسفر، سلنیوم، مس، آهن و روی موجود در این کره، از آن یک غذای کامل ساخته است.

  1. سرطان از شما دور خواهد شد!

منگنز، ویتامین E و ویتامین‌های گروه B همگی عناصر آنتی‌اکسیدان قدرتمند اند که در این محصول به وفور یافت می‌شوند. عناصر آنتی‌اکسیدان موجود در این کره علاوه بر جلوگیری از آسیب سلولی، نقش ترمیم‌کننده نیز دارد. یکی از قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌های کره بادام زمینی، اسید کوماریک است. همچنین این کره حاوی رسوراترول، همان آنتی‌اکسیدانی است که اثرات ضد سرطانی دارد. بنابراین خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن و انواع سرطان با مصرف روزانه این محصول کاهش پیدا می‌کند.

  1. تجربه خوردن یک خوراکی لذیذ که وزن را نیز کنترل می‌کند!

چربی‌های سالم موجود در کره بادام زمینی اسیدهای چرب غیراشباع یگانه و اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه نامیده می‌شوند. این چربی‌ها بخشی از یک رژیم غذایی سالم با کاهش خطر افزایش وزن و چاقی هستند.

۹ دلیل مهم برای اینکه کرده بادام زمینی را در برنامه غذایی خود بگنجانید!

غذاهای سرشار از چربی‌های غیراشباع یگانه و چندگانه، پروتئین و فیبر مانند کره بادام زمینی مدت زمان زیادی برای هضم شدن نیاز دارند. بنابراین خوردن این محصول در طول روز به شما احساس سیری داده و با پرخوری مبارزه می‌کند. بر این اساس این کره در انواع رژیم‌های غذایی کتوژنیک، سالم‌خوری و امثال آن توصیه می‌شود.

  1. نگرانی در مورد دیابت را کنار می‌گذارید!

اگر جزء افراد پر ریسک ابتلا به دیابت هستید، از خواص کره بادام زمینی به سادگی نگذرید. اسید اولئیک موجود در این محصول، مقاومت بدن به انسولین را کاهش می‌دهد. همچنین امگا ۶ که به وفور در این کره یافت می‌شود، همین اثر را دارد.

در ضمن این محصول کربوهیدرات بسیار کمی داشته و سرشار از فیبر، پروتئین و اسیدهای چرب مفید است. درنتیجه این کره هیچ شکری نداشته و سطح قند خون را بالا نمی‌برد. پس برای بیماران دیابتی این کره یک انتخاب عالی است. حتی یک بررسی آزمایشگاهی در سال ۲۰۱۳ در این زمینه انجام گرفت. نتایج این بررسی نشان داد که خوردن کره بادام زمینی برای صبحانه می‌تواند به زنان مبتلا به چاقی و در خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ کمک کند تا سطح گلوکز خون خود را کنترل کنند.

در نهایت این کره سرشار از منیزیم است و نیاز بیماران دیابتی را برطرف می‌کند. چرا که بیماری دیابت در طولانی مدت، منابع منیزیم را در بدن کاهش می‌دهد.

  1. بدنی از عضله خواهید داشت نه چربی!

اگر تجربه ورزش در باشگاه‌های حرفه‌ای را داشته باشید، حتماً می‌دانید که مربیان عاشق کره بادام زمینی هستند. درواقع مصرف روزانه این محصول به تمام بدنسازان و ورزشکاران حرفه‌ای توصیه می‌شود. پروتئین موجود در این محصول به رشد و ترمیم عضلات بدن کمک می‌کند.

  1. فیبر و تمام فواید آن برای بدن!

بادام زمینی و کره تهیه شده از آن هر دو دارای فیبر بسیار بالایی هستند. یک فنجان یا تقریباً ۱۲۵ گرم بادام زمینی و کره بادام زمینی به ترتیب ۱۲ و ۲۰ گرم فیبر دارند. فیبر یکی از مهم‌ترین بخش‌های رژیم غذایی شما است. زیرا کمبود آن منجر به مشکلات سلامتی و بیماری‌های متعددی مانند یبوست، دیابت، کلسترول و بیماری‌های مختلف قلبی می‌شود.

  1. پیشگیری از بیماری مهلک سنگ کیسه صفرا!

سنگ کیسه صفرا یک خطر بزرگ برای سلامت زنان و مردان در کشورهای توسعه یافته می‌باشد، که ناشی از اضافه وزن، رژیم‌های غذایی نامناسب، انواع خاصی از داروها و قرص‌های ضد بارداری است. نتایج تحقیقاتی که در یک مجله آمریکایی در مورد مصرف بادام زمینی و ارتباط آن با خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا منتشر شد، جالب بود. این نتایج نشان داد که زنان تنها پس از دو هفته مصرف منظم این کره، سنگ کیسه صفرای کوچکتری داشته‌اند.

  1. سلامت سینه زنان تضمین می‌شود!

خوردن کره بادام زمینی، به ویژه از سنین پایین، خطر ابتلا به بیماری‌های خوش‌خیم پستان و حتی سرطان سینه را کاهش می‌دهد.

بر اساس تحقیقات گسترده‌ای که بر روی ۹ هزار دانش‌آموز دختر امریکایی انجام گرفت، مصرف مرتب کره بادام زمینی کاهش چشمگیر خطر ابتلا به بیماری‌های خوش‌خیم و بدخیم سینه را به همراه داشته است. حتی افرادی که سابقه خانوادگی ابتلا به بیماری‌های سینه را دارند، با خوردن روزانه این کره تا حد زیادی از ریسک ابتلایشان به این بیماری کم می‌شود.

 

 

بهترین روش مصرف کره بادام زمینی

در زمینه روش مصرف کره بادام زمینی، بهتر است چند نکته را مدنظر داشته باشید:

  • مصرف کره بادام زمینی در وعده صبحانه توان و انرژی کافی برای فعالیت‌های روزانه‌تان را تأمین می‌کند.
  • یک قاشق از این کره را روی نانی که از غلات کامل تهیه شده بمالید. این یک وعده غذایی پروتئینی و کامل است. به عبارتی نان حاوی اسید آمینه متیونین است که کره بادام زمینی فاقد آن است.
  • کره بادام زمینی را روی نان جو بمالید و روی آن را با تکه های موز قرار دهید. این یک میان‌وعده رژیمی عالی است.

۹ دلیل مهم برای اینکه کرده بادام زمینی را در برنامه غذایی خود بگنجانید!

  • سس بادام زمینی تایلندی را برای انواع سالاد، با استفاده از این کره، آب لیموترش، سرکه، سس سویا و عسل درست کنید.
  • یک قاشق از این کره را به اسموتی‌ها اضافه کنید تا کاملاً سیر شوند.
  • برش های سیب و گلابی را در کره بادام زمینی آغشته کنید و به عنوان یک میان وعده جذاب و خوشمزه آن را مصرف کنید.
  • اگر مایلید کمی شیرینی به طعم کره خالص بادام زمینی اضافه کنید، عسل طبیعی و بکر بهترین گزینه است.
  • با وجود فواید بیشمار این محصول، کالری زیاد جزء ویژگی‌های مهم آن است. بنابراین به شما توصیه می‌شود که این کره را در حد تعادل مصرف کنید.
  • بهترین میزان مصرف این کره برای بزرگسالان تا روزی ۲ قاشق غذاخوری و در کودکان تا روزی ۱ قاشق غذاخوری است.

 

راهنمای خرید کره بادام زمینی

برای خرید کره بادام زمینی بهتر است به چند نکته زیر توجه کنید:

  • محصولی را بخرید که از کره خالص بادام زمینی تهیه شده باشد. وجود نمک، شکر، روغن یا هر افزودنی دیگری به این کره، خواص آن را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
  • جدا شدن روغن و بخش سفت‌تر این کره نشان تقلبی بودن آن نیست. برعکس این نشان می‌دهد که کره مورد نظر اصل و خالص است.
  • محصول را از عرضه‌کننده شناخته شده خریداری کنید. این کار‌ کیفیت و سلامت محصول مصرفی شما را تضمین می‌کند.

 

راهنمای خرید اینترنتی کره بادام زمینی

برای خرید آنلاین کره بادام زمینی، بهتر است از مراکز فروش معتبر استفاده کنید. شما می‌توانید عملکرد هر فروشگاه اینترنتی را در صفحات مختلف شبکه‌های اجتماعی بررسی کنید. و یا کافی است یکی از محصولات فروشگاه مورد نظر را امتحان کنید. پس از آن مطمئن خواهید شد که کیفیت این محصولات در چه سطحی قرار دارد.

پیشنهاد ما به شما مجموعه زیما است. این مجموعه به صورت تخصصی در زمینه تولید محصولات طبیعی و روغن‌های گیاهی فعالیت می‌کند. کره بادام زمینی زیمالب خالص و بکر است و از ابزار و فرآیندهای کاملاً طبیعی برای تهیه آن استفاده می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو