از مبارزه با سرطان تا کمک به عضله سازی از خواص این حبوبات

39

1400/9/8

22:05


عدس را می توان با پوست یا بدون پوست مصرف کرد. عدس ها منبع خوبی برای پروتئین محسوب می شوند و برای زنان باردار عالی هستند.

از مبارزه با سرطان تا کمک به عضله سازی از خواص این حبوبات

به گزارش بهداشت نیوز، مزایای سلامتی عدس که می تواند برای بدن فراهم کند شامل بهبود هضم، سلامت قلب، کنترل دیابت، مدیریت سرطان، کاهش وزن، پیشگیری از کم خونی و فعالیت الکترولیتی بهتر به دلیل پتاسیم موجود در این ماده غذایی است. عدس ها منبع خوبی برای پروتئین محسوب می شوند و برای زنان باردار عالی هستند. آنها ممکن است به پیشگیری از گرفتگی عروق (یا تصلب شرایین) و حفظ سلامت سیستم عصبی هم مفید باشند. 

خواص عدس برای سلامتی

عدس از زمان پیدایش کشاورزی اولیه کشت می شد، و برای مدت زمان زیادی بخشی از رژیم غذایی ما بوده است. آنها مزایای سلامتی متعددی را برای بدن فراهم می کنند ، از جمله موارد زیر:
1. خواص عدس در بدنسازی: کمک به عضله سازی سریع

اندام ها و عضلات ما ممکن است برای ترمیم و رشد به یک منبع ثابت پروتئین نیاز داشته باشند. عدس، به خصوص جوانه عدس، حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری است که بدن ما برای عضله سازی خوب و عملکردهای ترمیمی به آن نیاز دارد.

2. خواص عدس برای دیابت و کنترل قند خون 

یک مطالعه مقایسه ای که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد، نشان داد که در دسته های مختلف مواد غذایی، احتمال وجود فیبر خوراکی در خانواده باقلاییان بسیار بیشتر بوده است. عدس همراه با لوبیا و نخود از خانواده باقلاییان است. غذاهای حاوی فیبر خوراکی مانند عدس ممکن است به کنترل سطح قند خون کمک کنند. دریافت فیبر خوراکی همچنین ممکن است سرعت جذب غذا توسط خون را کاهش دهد و در نتیجه سطح قند را بصورت مداوم حفظ کند.

3. خواص عدس: کمک به تقویت سیستم گوارش

از آنجایی که عدس حاوی سطوح بالایی از فیبر خوراکی است، و در صورت مصرف منظم ممکن است عملکرد هضم را بهبود بخشد. مصرف عدس همچنین ممکن است برای اجابت مزاج آسان و در نتیجه کاهش یبوست هم مفید باشد. اگرچه عدس باعث نفخ و گاز معده می شود، اما مصرف عدس خیس شده یا جوانه زده هضم این ماده غذایی را برای شما آسان می کند.

4. خواص عدس برای سلامت قلب 

عدس به دلیل دارا بودن مقادیر ناچیز چربی، منبع بالقوه ایده آلی برای پروتئین بدون افزودن چربی اضافی به بدن محسوب می شود و در نتیجه باعث تقویت سلامت قلب هم می شود. عدس حاوی منیزیم و پتاسیم است که هر دو این ترکیبات مهم ممکن است به آرامش عضلات قلبی عروقی و کاهش سطح فشار خون کمک کنند.

4. خواص عدس برای گرفتگی عروق

تحقیقاتی که توسط دکتر Xu در دپارتمان علوم غلات و مواد غذایی در داکوتای شمالی، ایالات متحده صورت گرفت ، نشان داد که مصرف عدس منابع آنتی اکسیدانی را برای بدن تامین می کند که احتمال ایجاد گرفتگی در عروق را کاهش می دهد. همچنین این آنتی اکسیدان ها در خنثی سازی رادیکال های آزاد و در نتیجه جلوگیری از آسیب سلولی و ژن (پیری) نقش دارند.

5. خواص عدس برای کمک به مبارزه با سرطان

مطالعات انجام شده توسط Elvira González De Mejía و Valentin I. Prisecaru در دانشگاه ایلینویز نشان داده است که لکتین های گیاهی، نوع جداگانه ای از پروتئین گیاهی که از طریق مصرف مواد غذایی مانند عدس، گندم، بادام زمینی، نخود فرنگی و سویا فراهم می شوند، تأثیر زیادی بر سلول های سرطانی دارد. مطالعات تحقیقاتی نشان داده است که این لکتین ها باعث سمیت سلولی و آپوپتوز (مرگ سلول ها) می شوند، یعنی این مواد غذایی پتانسیل زیادی برای کنترل رشد سلول های سرطان دارند.

منبع: salamdonya

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو