طرز تهیه نافله خوزستانی

نافله خوزستانی , طرز تهیه نافله خوزستانی , دستور پخت نافله خوزستانی

نافله خوزستانی یکی از غذاهای سنتی جنوب کشور می باشد که با مواد متنوعی طبخ می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نافله خوزستانی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
آرد نخودچی۱۲۵ گرم
پیاز۱ عدد
پیاز داغ۳ قاشق سوپ خوری
سرکه انگوریک چهارم پیمانه
نعنا خشک۲ قاشق سوپ خوری
نمک و فلفل سیاهبه میزان لازم
زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه نافله خوزستانی

مرحله اول

برای تهیه نافله خوزستانی خوشمزه ابتدا پیاز را با رنده متوسط رنده می کنیم، سپس آنرا به خوبی فشار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه پیاز رنده شده را به همراه گوشت چرخ کرده داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله آرد نخودچی را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه کرده و مواد را به خوبی ورز می دهیم تا بافت شان یکدست شود. سپس به اندازه یک نارنگی از مواد برداشته و به صورت گرد شکل می دهیم.

مرحله سوم

تمام مخلوط گوشت چرخ کرده را به کوفته های قلقلی متوسط به اندازه نارنگی تبدیل می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم، سپس صبر می کنیم تا روغن به خوبی داغ شود.

مرحله چهارم

در این مرحله کوفته های قلقلی را به تابه اضافه کرده و به صورت یکدست سرخ می کنیم، سپس از تابه خارج کرده و کنار می گذاریم. در ادامه پیاز داغ را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مواد را کمی تفت می دهیم، سپس کمی آرد نخودچی به همراه نعناع خشک، سرکه، شکر و ۱ لیوان آب به تابه اضافه می کنیم. حالا باید صبر کنیم تا سس شروع به جوشیدن کند، سپس کوفته ها را درون سس می چینیم.

مرحله ششم

در این مرحله درب تابه را می گذاریم و اجازه می دهیم کوفته ها به مدت ۳۰ دقیقه با حرارت ملایم بپزند و سس به غلظت مناسب برسد. در نهایت کوفته ها را به همراه سس درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه نان سرو می کنیم.