بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی بر اساس راتن تومیتوز

بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی بر اساس راتن تومیتوز


منبع: فوت و فن

205

1400/9/9

10:42


بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی بر اساس راتن تومیتوز

به نظر می‌رسد که این جریان بی‌پایان از فیلم‌های پر از افراد شنل‌پوش و ابرقهرمان، هیچوقت برای بیننده‌ها کافی نیست و برای آنها تکراری نمی‌شود.

از آن سو نیز، منتقدان بیشتر به فیلم‌های سینمایی ابرقهرمانی علاقه‌مند هستند که دارای پیامی قوی باشند و به خوبی بتوانند بازتاب کننده زمانه خود باشند. حتی با وجود اینکه مدت زمانی طول کشید تا با آن کنار بیایند، اما در نهایت منتقدان سخت‌گیر نیز نتوانستند برای همیشه این فیلم‌های ابرقهرمانی را نادیده بگیرند. باید گفت که لیست بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی بر اساس وب سایت راتن تومیتوز بسیار متفاوت‌تر از لیست بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی سایت آی‌ام‌دی‌بی است.

فیلم Thor: Ragnarok (ثور: رگناروک)

امتیاز: ۹۳ درصد

فیلم ثور: رگناروک که در سال ۲۰۱۷ به اکران درآمد، تغییرات بسیار بزرگی در دنیای سینمایی ایجاد کرد و به دیگران نشان داد که از این به بعد چطور کاراکترها را به تصویر بکشند. کاراکتر ثور همیشه کاراکتری غمگین و افسرده نشان داده می‌شد اما کارگردان فیلم ثور: رگناروک این کاراکتر را به شخصی احساسی و دوست‌داشتنی تبدیل کرد.

گرچه در فیلم‌های قبلی ثور نیز کمدی‌های تیره در فیلم وجود داشت اما از زمان فیلم رگناروک، سبک متفاوت و منحصربه‌فرد تایکا وایتیتی از کمدی  به درون تمام فیلم‌های مارول استودیو تزریق شده است. فیلم ثور: رگناروک علاوه بر اینکه یکی از سرگرم‌کننده‌ترین و خنده‌دارترین فیلم‌های دنیای سینمایی است، یکی از بهترین کنار هم قرار دادن ابرقهرمان را به غیر از فیلم The Avengers (انتقام‌جویان) دارد و در فیلم، هالک در کنار ثور یکی از کاراکترهای اصلی محسوب می‌شود.

فیلم Spider-Man 2 (مرد عنکبوتی ۲)

امتیاز: ۹۳ درصد

اگرچه ابتدا فیلم X-Men (مردان ایکس) به اکران درآمد اما این فیلم مرد عنکبوتی بود که ایده و اساس ساخت دنیای سینمایی مارول را پایه‌ریزی کرده است. فیلم مرد عنکبوتی پر از هیجان، شوخ‌طبعی و احساسات است. فیلم مرد عنکبوتی ۲ در سال ۲۰۰۴ حتی پا را از این نیز فراتر می‌گذارد و کارگردان سم رایمی، هنر و سلیقه بیشتری از خود در فیلم به کار می‌برد.

این کارگردان سابقه کارگردانی فیلم‌های ترسناک را در کارنامه دارد و سکان‌دار کارگردانی مجموعه کلاسیک Evil Dead (مرده شریر) بوده است. از همین رو، در فیلم مرد عنکبوتی ۲ به هنگام حضور دکتر اختاپوس در صحنه، شاهد اشاره‌های بسیاری به این سبک کارگردان بوده‌ایم. این فیلم با وجود ابرشروری نمادین و سبک خاص سم ریمی در بیان داستان سبب شده تا به یک فیلم عالی تبدیل شود.

 

فیلم Wonder Woman (واندر وومن)

امتیاز: ۹۳ درصد

گرچه ساخت فیلمی در مورد کاراکتر واندر وومن اندکی نامعقول و عجیب به نظر می‌رسید اما کارگردان پتی جنکینز موفق شد تا خلاف این موضوع را به اثبات برساند. این فیلم، یک فیلم جنگی بسیار خوبی را به تصویر می‌کشد و در عین حال، یک فیلم ابرقهرمانی عالی است. حتی می‌توان گفت که قبل از اکران فیلم ۱۹۱۷ در سال ۲۰۱۹، فیلم واندر وومن بهترین فیلم در مورد جنگ جهانی اول محسوب می‌شد.

فیلم Superman 1978 (سوپرمن)

امتیاز: ۹۴ درصد

فیلم سوپرمن ترکیب بسیار عالی و جالبی از همه موارد مورد نیاز یک فیلم موفق است. این فیلم دارای بازیگران بسیار عالی، تولید بسیار درجه یک و همچنین موسیقی متنی از جان ویلیامز است. این فیلم همچنین، اولین فیلم ابرقهرمانی است که چندین دنباله از آن ساخته شد.

این فیلم، اولین باری بود که یک فیلم ابرقهرمانی با چنان بودجه عظیمی ساخت شد و اولین بار بود که جلوه‌های بصری بسیار عظیمی برای یک فیلم کمیک بوکی استفاده شده بود. در این فیلم، از مدل و ماکت‌های بسیار بزرگی همچون مدل پل گلدن گیت در هنگام تولید استفاده شد. علاوه بر این، استفاده از جلوه‌های کامپیوتری در آن زمان حرکتی انقلابی بود. نقش‌آفرینی کریستوفر ریو نیز در این فیلم در نقش سوپرمن بسیار خاطره‌انگیز است.

فیلم Iron Man (مرد آهنی)

امتیاز: ۹۴ درصد

اکنون دنیای سینمایی مارول پر از بیگانگان و جادوگران است اما اگر به تمام فیلم‌های گذشته نگاهی بیاندازیم، فیلم مرد آهنی، متفاوت‌ترین فیلم در میان آنها است. این فیلم، اولین فیلم از دنیای سینمایی مارول است درست قبل از اینکه کمپانی دیزنی، استودیو مارول را از آن خود نماید.

در مقایسه با دیگر فیلم‎‌ها همچون فیلم مرد آهنی ۳، این فیلم که در سال ۲۰۰۸ به اکران درآمد، موضوعات بزرگسالانه بیشتری دارد و خشونت بیشتری نیز در آن به چشم می‌خورد. باید گفت که نقش‌آفرینی رابرت داونی جونیور در نقش تونی استارک نیز یکی از بهترین انتخاب‌ها بوده است.

فیلم Avengers: Endgame (انتقام‌جویان: پایان بازی)

امتیاز: ۹۴ درصد

فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی، اوج مجموعه‌ای بیش از بیست فیلم سینمایی است و مدت زمان سه ساعته آن نیز خود یک دستاورد قابل توجه به شمار می‌رود. در این فیلم، داستان چندین کاراکتر دنیای سینمایی مارول به پایان خود می‌رسد و علاوه بر این، برای آینده دنیای سینمایی مارول برنامه‌ریزی می‌کند. فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی توانست علاوه بر جلب نظر طرفداران، منتقدان را نیز با خود همراه کند. حتی بزرگترین منتقدان این مجموعه نیز از تاثیر آن بر روی فرهنگ عامیانه بسیار شگفت‌زده شده بودند.

فیلم The Dark Knight (شوالیه تاریکی)

امتیاز: ۹۴ درصد

به دنبال ساخت فیلم Batman Forever (بتمن برای همیشه) در سال ۱۹۹۵، بسیاری کاراکتر بتمن را جدی نمی‌گرفتند اما کریستوفر نولان ثابت کرد که بتمن، کاراکتری بزرگ و دوست‌داشتنی است. فیلم Batman Begins (بتمن شروع می‌کند) پایه و اساس خود را بر روی واقعیت قرار دارد و شخصیت بتمن را به یک نینجای آموزش تبدیل کرد و فیلم شوالیه تاریکی نیز به طور ماهرانه بر همین پایه و اساس ساخته شد. در این فیلم، شاهد حضور جوکر در دنیای گاتهام ساخته شده توسط نولان هستیم. هیث لجر موفق شد تا برای این فیلم برنده جایزه اسکار شود و این اولین باری بود که یک بازیگر موفق به بردن جایزه اسکار برای بازی در فیلمی ابرقهرمانی شده است. با این وجود، این تنها نقش‌آفرینی خارق‌العاده هیث لجر در نقش جوکر نیست که فیلم را به جلو می‌برد. بلکه داستان فیلم به خوبی بیننده را درگیر خود می‌کند و تا پایان پیش می‌برد.

فیلم Black Panther (پلنگ سیاه)

امتیاز: ۹۶ درصد

اکران فیلم پلنگ سیاه در زمان مناسب یکی از جنبه‌های به موفقیت رسیدن این فیلم است. این فیلم درست زمانی که مشکلات و مسائل نژادپرستی در آمریکا به نقطه جوش رسیده بود، بر روی پرده سینماها به اکران درآمد.

طراحی لباس و طراحی صحنه بر اساس گروه‌های قومی در آفریقا بوده و هر بخش از تولید فیلم نیز به گونه‌ای تحت تاثیر فرهنگ آفریقایی قرار گرفته است. گرچه بخش پایانی فیلم پلنگ سیاه بیشتر با جلوه‌های کامپیوتری خلق شده و چندان عالی به نظر نمی‌رسد اما در کل، فیلم از همه لحاظ زیبا و دلنشین است. از لباس‌های متفاوت قبایل حاضر در واکاندا تا زیبایی و جذابیت خود شهر واکاندا، این فیلم به نوبه خود در دنیای سینمایی مارول منحصر‌به‌فرد و یکتا است.

فیلم The Incredibles 2004 (شگفت‌انگیزان)

امتیاز: ۹۷ درصد

در دنیای فیلم‌های ابرقهرمانی و کمیک بوکی، فیلم شگفت‌انگیزان یک فیلم خارج از سیستم محسوب می‌شود. با وجود اینکه فیلم تحت تاثیر ابرقهرمان قرار دارد اما شخصیت‌های آن به طور خاص برای خود فیلم خلق شدند و هرگز در کتاب کمیک نبوده‌اند. با این حال، فیلم شگفت‌انگیزان، فیلم بهتری نسبت به برخی از فیلم‌های ابرقهرمانی است. گرچه این فیلم اساسا یک فیلم ابرقهرمانی است اما به نحوی عناصر ژانر درام خانوادگی را وارد خود می‌کند که سبب می‌شود تا فیلم دوست‌داشتنی‌تر شود. این فیلم نمونه بارزی از این است که چگونه کمپانی پیکسار فیلم‌های کودکانه‌ای می‌سازد که بزرگسالان نیز می‌توانند از آن درس و عبرت بگیرند.

فیلم Spider-Man: Into The Spider-Verse (مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی)

امتیاز: ۹۷ درصد

در مقایسه با دیگر ابرقهرمان، فیلم‎‌های بسیاری در مورد کاراکتر مرد عنکبوتی ساخته شده است. از سال ۲۰۰۲، هشت فیلم در مورد کاراکتر مرد عنکبوتی ساخته شده و نهمین آن نیز اواخر امسال به اکران درخواهد آمد. گرچه فیلم‌های لایو اکشن بسیار هیجان‌انگیز و جذابی ساخته شدند اما این انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی است که بر اساس نظر منتقدان نسبت به دیگر فیلم‌ها بهتر است.

از لحاظ بصری، این فیلم یکی از منحصربه‌فردترین انیمیشن‌های حال حاضر است. این انیمیشن، خنده‌دار، تکان‌دهنده و با صداپیشگی بازیگران بسیار خوبی است. این فیلم موفق شد تا به خوبی ایده دنیاهای چندگانه را به بینندگان و طرفداران منتقل کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو