اپل می‌خواهد فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مختص خود را بسازد

منبع: فوت و فن

121

1400/9/9

11:07


اپل می‌خواهد فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مختص خود را بسازد

طبق گزارش سایت Variety، شرکت اپل قصد دارد طی چند ماه آینده کارکنانی برای بخش تولید و توسعه جدید خود استخدام کند. این بخش قرار است سال آینده فعالیت خود را آغاز نماید و محتواهایی برای رقابت با سرویس‌های پخش زنده‌ای همچون نت‌فلیکس (Netflix) و آمازون پرایم (Amazon Prime) تولید کند. هنوز مشخص نیست این بخش جدید برنامه‌های تلویزیونی خواهد ساخت یا فیلم یا هر دو؛ اما طبق گزارش، یکی از واحدهای داخلی اپل در حال مذاکره با مدیران هالیوود است.

طبق گفته این وب‌سایت، برنامه‌های اپل در این زمینه در مراحل اولیه هستند؛ اما تمایل شرکت اپل برای ساخت برنامه‌های تلویزیونی یا فیلم‌های مختص خودش طی ماه‌های اخیر افزایش پیدا کرده است. شرکت اپل در ماه جولای و قبل از پیوستن مجریان برنامه Top Gear به آمازون، به جرمی کلارکسون، جیمز می و ریچارد هموند نیز پیشنهاد کار داده بود. مطمئناً شرکت اپل بودجه انجام چنین کارهایی را دارد؛ اما ممکن است آمادگی لازم برای ورود به این حوزه را نداشته باشد؛ زیرا سرویس تلویزیون اینترنتی خود را حداقل تا سال ۲۰۱۶ به تأخیر انداخته است. طبق اخبار، سخت‌افزار اپل تی‌وی جدید قرار است در ماه سپتامبر ارائه شود.

هنوز زود است که بگوییم این شرکت همانند نت‌فلیکس اشتراک ماهانه خواهد داشت یا برنامه‌های خود را روی آی‌تیونز پخش خواهد کرد. با این حال عرضه اپل میوزیک نشان داد شرکت اپل برای کپی‌برداری از سرویس‌های پخش زنده دیگر از نظر ساختار پرداخت مشکلی ندارد.

همه می‌دانند که شرکت اپل در حال مذاکره با شبکه‌ها و شرکت‌های تولیدی بوده است تا سرویس تلویزیون اینترنتی خود را راه‌اندازی کند؛ یعنی این شرکت در حال حاضر روابط موردنیاز برای تولید محتوای خود را دارد. با این حال، هنوز شرکت اپل این اخبار را تأیید یا تکذیب نکرده است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو