بهترین قسمت‌های سریال Black Mirror

بهترین قسمت‌های سریال Black Mirror


منبع: فوت و فن

101

1400/9/9

11:07


بهترین قسمت‌های سریال Black Mirror

قبل از موفقیت‌های سریال‌هایی همچون بازی مرکب (Squid Game) و چیزهای عجیب (Stranger Things)، سرویس نتفلیکس یک سریال هیجانی و درامی به نام آینه سیاه (Black Mirror) ارائه کرده بود. این سریال توسط چارلی بروکر (Charlie Brooker) خلق شده بود. سریال آینه سیاه، سریالی مجموعه‌ای و محصول انگلیس بود که دارای ژانر علمی – تخیلی و آخرالزمانی است. سریال آینه سیاه از تکنولوژی برای پرداختن به مسائل اجتماعی استفاده می‌کند. عنوان این سریال بیانگر آن چیزی است که در روی تلفن، لپ تاپ یا تلویزیون می‌بینیم.

سریال آینه سیاه برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ میلادی پخش شده بود. به دنبال آن، این سریال توسط کمپانی نتفلیکس خریداری شد و از همین رو، در میان مخاطبان بیشتری شناخته شد. با اینکه فصل‌های دوم، سوم و چهارم این سریال به موفقیت‌های قابل قبولی دست پیدا کرده بودند اما فصل پنجم آن تنها سه قسمت داشت و با واکنش خوبی از سوی منتقدان و بینندگان مواجه نشده بود. حتی حضور بازیگر برجسته‌ای همچون آنتونی مک‌کی (Anthony Mackie) و خواننده مایلی سایرس (Miley Cyrus) در این فصل از سریال، نتوانسته بود آن را به موفقیت نزدیک کند. هنوز ساخت فصل ششم این سریال تایید نشده است.

قسمت ۲ فصل ۲

“White Bear” (Season 2, Episode 2)

“White Bear” (Season 2, Episode 2)

قسمت دوم فصل ۲ سریال آینه سیاه، با عنوان خرس سفید پخش شده بود. این قسمت از سریال با بازی لنورا کریچلو (Lenora Crichlow) در نقش ویکتوریا اسکیلین بوده است. بسیاری از طرفداران بر این عقیده هستند که این قسمت از سریال آینه سیاه، ترسناک‌ترین قسمت در کل سریال است. این قسمت علاوه بر اینکه ترسناک‌ترین است، یکی از درون‌گراترین قسمت‌های سریال نیز به شمار می‌رود. این قسمت از سریال به بررسی موضوعاتی همچون اصول اخلاقی شکنجه و نحوه برخورد جامعه با جرم و تنبیه به عنوان سرگرمی می‌پردازد.

قسمت ۱ فصل ۴

“USS Callister” (Season 4, Episode 1)

“USS Callister” (Season 4, Episode 1)

قسمت اول از فصل چهارم سریال آینه سیاه با عنوان یواس‌اس کالیستر بوده است. این قسمت از سریال، اشاره مستقیمی به مجموعه استار ترک (Star Trek) دارد. در این قسمت، جسی پلمونز (Jesse Plemons) نقش کاراکتری را بازی می‌کند که در درون یک بازی ویدیویی مشابه با سریال استار ترک است. او در این بازی ویدیویی، کنترل کامل بر همه چیز دارد. تناقض میان محیط علمی و تخیلی رنگارنگ با دستکاری‌های شوم، بسیار نگران کننده است. این قسمت از سریال آینه سیاه، علاوه بر اینکه یک حس کلاسیک را در بیننده بر می‌انگیزد، یک داستان پر از پند و اندرز را بازگو می‌کند.

قسمت ۱ فصل ۳

“Nosedive” (Season 3, Episode 1)

“Nosedive” (Season 3, Episode 1)

اولین قسمت از فصل سوم سریال آینه سیاه با بازی برایاس دالاس هاوارد (Bryce Dallas Howard) در نقش اصلی است. او در این قسمت، نقش شخصی را بازی می‌کند که در جهانی زندگی می‌کند که در آن، رتبه‌بندی اپلیکیشن‌ها به معنای وضعیت اجتماعی فرد است. این قسمت از سریال آینه سیاه، به نقد مواردی همچون نظارت بر رفتار، در معرض دید قرار داشتن و عملکرد افراد می‌پردازد. این قسمت از سریال آینه سیاه تحت عنوان سقوط ناگهانی بوده است و به بررسی شبکه‌های اجتماعی و تاثیر آنها بر زندگی افراد می‎پردازد.

قسمت ۴ فصل ۳

“San Junipero” (Season 3, Episode 4)

“San Junipero” (Season 3, Episode 4)

چهارمین قسمت از فصل سوم سریال آینه سیاه تحت عنوان سن یونیپرو پخش شده است. این قسمت از سریال، برنده جایزه امی شده است. در این قسمت، به تکنولوژی‌ای پرداخته می‌شود که از طریق آن، افراد در حال مرگ یا بسیار پیر، می‌توانند در دنیایی مجازی، زندگی کنند. این قسمت از سریال با بازی مکنزی دیویس (Mackenzie Davis) و گوگو ام‌باتا راو (Gugu Mbatha-Raw) است. این قسمت از سریال آینه سیاه، یکی از معدود قسمت‌هایی است که دارای پایانی شاد است. این قسمت در میان منتقدان و طرفداران بسیار محبوب است. این قسمت به قدرت عشق و تاثیر آن بر تنهایی می‌پردازد.

قسمت ۲ فصل ۱

“Fifteen Million Merits” (Season 1, Episode 2)

“Fifteen Million Merits” (Season 1, Episode 2)

با اینکه ممکن است برخی از افراد مخالفت کنند، اما قسمت دوم فصل اول سریال آینه سیاه تحت عنوان شایستگی پانزده میلیونی، بهترین قسمت از سریال آینه سیاه است. در این قسمت، دنیل کالویا (Daniel Kaluuya) نقش فردی را بازی می‌کند که سعی دارد تا برای شخصی به نام ابی با بازی جسیکا براون فیندلی (Jessica Brown Findlay) بلیطی برای یک مسابقه استعدادیابی بدست بیاورد. این قسمت از سریال، تناسب بیشتری با تم و نام این سریال دارد. این قسمت از سریال به خوبی موفق می‌شود تا پیام‌ها و موضوعات کلی سریال بدون آنکه بیش از حد نمایان و پیچیده باشند را به نمایش بگذارد. این قسمت دارای موضوعاتی همچون سرمایه‌داری، شبکه‌های اجتماعی، تکنولوژی و برنامه‌های ریالیتی تلویزیون است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو