چگونه می توان سایز منافذ پوست خود را با آرایش کم کنیم؟

چگونه می توان سایز منافذ پوست خود را با آرایش کم کنیم؟


منبع: بیتوته

164

1400/9/9

11:30


چگونه می توان سایز منافذ پوست خود را با آرایش کم کنیم؟



محو کردن منافذ باز پوست با آرایش, بستن منافذ پوست قبل از آرایش, پرایمر برای منافذ باز پوست

کوچک کردن منافذ باز پوست

 

آموزش آرایش قدم به قدم برای پوست با منافذ باز و بزرگ

برای کوچک کردن منافذ پوست با آرایش نیاز به یک سری تکنیک های آرایشی دارید تا صورتتان بعد از آرایش حالتی صاف تر و طبیعی تر داشته باشد و منافذ باز پوستتان کمتر به چشم بیاید. 

اگر پوستتان منافذ باز و بزرگی دارد حتما هنگام آرایش به خصوص استفاده از کرم پودر و پنکیک دچار مشکل می شوید. منافذ باز پوست ظاهر آرایش را خراب می کنند و اجازه نمی دهند مواد آرایش به خوبی روی پوست بنشیند و یک آرایش مخملی و صاف داشته باشید.

منافذ پوستی وظیفه تنفس و رساندن روغن های ضروری به پوست را بر عهده دارند که باعث می شوند پوست مرطوب و با طراوت مانده و سمومش را دفع کند. 

 

برای درمان منافذ باز پوستی باید تغذیه خودتان را تغییر بدهید و از ماسک صورت برای بسته شدن منافذ پوست استفاده کنید که یک شبه قابل حل نیست و نیاز به مراقبت روزانه و کوچک شدن منافذ در طول زمان دارد البته اگر می خواهید به مهمانی بروید و فرصت کافی برای این کار ها ندارید میتوانید با ترفندهای آرایشی تا حد زیادی منافذ باز پوست را بپوشانید.

 

علت باز بودن منافذ پوست صورت

چرب بودن پوست ، اثرات مخرب نور خورشید ،  سن و جنیست در وجود منافذ باز پوست تاثیر گذار هستند. افزایش سن و از دست دادن حالت کشسانی پوست باعث افتادگی پوست و باز شدن منافذ پوستی می شود. 

وجود چربی بیش از حد روی پوست باعث مسدود شدن راه تنفسی پوست شده و پوست شما برای این که بتواند تنفس کند ، منافذ پوستی را بیش از حد باز میکند. 

 

 پرایمر برای منافذ باز پوست, کوچک کردن منافذ پوست با آرایش, منافذ پوست

تکنیک های کوچک کردن منافذ پوست با آرایش

 

روش های کوچک کردن منافذ پوست با آرایش

قبل از هر کاری میتوانید روی صورتتان را با اسپری فیکس مرطوب کنید. 

 

ترکیب کرم پودر با اسپری فیکس و سپس استفاده روی صورت یا زدن اسپری فیکس بعد از استفاده از پنکیک روی صورت به شما کمک می کند که آرایشی مخملی داشته باشید. 

 

برای کوچک کردن منافذ پوست با آرایش باید قبل از هر کاری از پرایمر استفاده کنید. پرایمر به شما کمک میکند پستی بلندی های پوست را از بین ببرید و پوستتان را یکنواخت کنید.

 

قبل از شروع آرایش باید پوستتان را با یک کرم لایه بردار یا اسکراب ماساژ دهید تا لایه های پوست مرده و مواد زائد گیر افتاده در منافذ پوست کاملا تمیز شوند. 

 

استفاده از یک تکه یخ برای ماساژ صورت را امتحان کنید ، سرمای یخ در بسیاری از افراد باعث بسته شدن منافذ باز پوستی می شد. 

 

بعد از لایه برداری در صورت نیاز می توانید با تونر پاکسازی پوست را کامل کنید. 

 

از یک کرم آبرسان روی پوست صورت استفاده کنید. 

 

اگر پوست خشکی دارید بعد از 1 دقیقه و خشک شدن آبرسان از یک کرم مرطوب کننده روی پوست صورت استفاده کنید. 

 

منافذ پوست صورت, کرم برای بستن منافذ پوست, بستن منافذ پوست با آرایش

پرایمر مناسب برای کوچک کردن منافذ پوست با آرایش

 

پرایمر مناسب

اگر منافذ باز پوست شما خیلی بزرگ است بهتر است از یک پرایمز سیلیکونی استفاده کنید. این پرایمرها غلظت بیشتری دارند و فرورفتگی های داخل پوست و چین و چروک و خطوط پوست را پر می کنند. استفاده از پرایمر مناسب پوستتان به شما کمک می کند علاوه بر صاف و یکدست کردن پوست ، ماندگاری آرایش شما بیشتر شود.

 

کرم پودر مناسب

 از کرم پودرهایی استفاده کنید که پیگمنت های قوی و پوشانندگی خوبی دارندو ظاهر طبیعی و مخملی به پوست می دهند . اصطلاحا به این کرم پودرها HD گفته می شود. این گرم پودرها حالت مات یا براق ندارند و بدون این که حس سنگینی داشته باشید پوستتان را صاف و بدون نقص نشان می دهند. 

 

پودر فیکس

بعد از اتمام آرایش از پودر فیکس استفاده کنید و با یک براش پهن و نرم تمام سطح صورتتان را با این پودر بپوشانید. فیکساتور علاوه بر متعادل و یکدست کردن ظاهر پوست ، باعث می شود ماندگاری آرایش شما تا 16 ساعت افزایش پیدا کند. 

 

پرایمر برای منافذ باز پوست, کوچک کردن منافذ پوست با آرایش, منافذ پوست

استفاده از کرم پودر با پوشانندگی بالا برای کوچک کردن منافذ پوست با آرایش

 

نکات لازم برای از بین بردن منافذ باز پوست

وجود منافذ باز روی پوست یک ویژگی ژنتیکی است بنابراین نمی توانید به طور کامل از شرشان خلاص شوید ولی می توانید با یکسری راهکارها ظاهرشانرا به قدری کوچک کنید که دیگر حالتی ناخوشایند نداشته باشند.

 

برای این که پوستی صاف و بدون منافذ باز داسته باشید باید یکسری نکات مراقبتی را به صورت روزانه رعایت کنید تا به مرور زمان پوستتان صاف و یکدست شود. 

 

رژیم غذایی خود را اصلاح کنید و مقدار میوه و سبزیجات را نسبت به مقدار کربوهیدرات بالا ببرید و سعی کند مقدار شیرینی مصرفی را به ماهی 1 – 2 بار کاهش دهید. 

 

روزانه 8 لیوان مایعات به بدنتان برسانید.

 

اگر پوست چربی دارید از محصولات پوستی بر پایه روغن استفاده نکنید.

 

 از محصولات آرایشی چرب استفاده نکنید. 

 

از آرایش سنگین هر روزه استفاده نکنید. 

 

هر شب قبل از خواب حتما هر گونه ماده آرایشی یا آلودگی را از روی پوست خود بشویید.

هفته ای 1 – 2 بار از ماسک های آبرسان و لایه بردار یا ماسک های خانگی برای کاهش منافذ پوستی استفاده کنید. 

 

بستن منافذ پوست با آرایش, منافذ پوست صورت, کرم برای بستن منافذ پوست

شستشوی مناسب صورت و استفاده از تونر برای کوچک کردن منافذ پوست با آرایش

 

شستشوی مناسب صورت

باز شدن منافذ پوستی به دلیل ترشح چربی بیش از حد در سطح پوست است بنابراین اگر پوست چربی دارید سعی کنید روزی دو بار پوستتان را با یک شوینده ملایم به غیر از صابون های معمولی مثل پن شستشو یا فوم و ژل شستشوی ملایم بشویید. 

 

برای کوچک کردن منافذ پوست از آب ولرم برای شستشو استفاده کنید. آب داغ باعث بازتر شدن منافد پوستی می شود. با پوست خود باید ملایم رفتار کنید که مانع از ساییده شدن و التهاب پوست شوید.

 

منافذ پوست, بستن منافذ پوست با آرایش, منافذ پوست صورت

استفاده از پودر فیکس برای کوچک کردن منافذ پوست با آرایش

 

پاک کردن آرایش با تونر مناسب 

برای پاک کردن آرایش از یک محصول غیر صابونی میسلار واتر یا تونر استفاده کنید. این محصولات تمام آلودگی های منافذ پوست را بیرون می کشند و پوستتان را متعدل می کنند. 

 بعد از پاکسازی صورت استفاده از تونر باعث می شود که اسیدیته پوستتان کاملا تنظیم شود و تمام مواد به دام افتاده درون منافذ پوستی خارج شود و پاکسازی صورت به طور کامل انجام شود.

 

تونرها با وجودی که قدرت پاک کنندگی بالایی دارند ولی پوست را خشک نمی کنند. در صورتی که از تونر مناسب پوست خودتان استفده کنید راحت تر می توانید از شر پوست پرتقالی خودتان رها شده و منافذ سطح پوستتان راحت تر کوچک می شوند و از بروز آکنه و التهاب هم جلوگیری می کنید. 

 

استفاده از ضد آفتاب 

همیشه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید که مانع از اسیب پوست خورشید شوید . بهترین گزینه برای حفظ سلامت و صافی پوست استفاده از کرم های ضد آفتاب بی رنگ و آبرسان و حاوی مواد مغذی یا جوانساز است. 

 

ضد آفتاب را باید هر 2 ساعت تمدید کنید. 

اگر قصد شنا در فضای باز ندارید به هیچ عنوان از ضد آفتاب های ضد آب استفاده نکنید چون جلوی تنفس پوست را می گیرد و منافد پوست را مسدود می کند. 

استفاده از ضد آفتاب چرب برای هیچ پوستی خوب نیست حتی اگر پوست چربی دارید بهتر است از یک ضد آفتاب آبرسان  استفاده کنید.

 

اسکراب و لایه برداری

آبرسانی ، اسکراب و لایه برداری منظم پوست به مرور زمان باعث کوچک شدن منافذ باز پوست می شود. 

یکی از اصلی ترین روش ها برای کوچک کردن  منافذ پوستی ، استفاده از اسکراب و لایه بردار مناسب است.

 

اگر پوست خشک ، حساس و مستعد آکنه دارید از لایه بردارهای شیمیایی استفاده نکنید و سراغ لایه بردارهای ملایم بروید. شما می توانید هفته ای 1 بار پوستتان را لایه بردرای کنید. 

اگر پوست چرب و ضخیمی دارید میتوانید از لایه بردارهای قوی تر و تهاجمی تر استفاده کنید.

 

شما میتوانید هفته ای 1 – 2 بار پوستتان را لایه برداری کنید. لایه برداری بیشتر باعث خشک شدن و پیری زودرس پوست می شود. 

اگر پوستتان تیره و مستعد لک شدن است از لایه بردار ملایم استفاده کنید.

 

محو کردن منافذ باز پوست با آرایش, بستن منافذ پوست قبل از آرایش, پرایمر برای منافذ باز پوست

ترفندهای آرایشی برای کوچک کردن منافذ پوست

 

آبرسانی به پوست

اگر میخواهید از شر منافذ باز پوست رها شوید باید به طور مرتب پوستتان را آبرسانی کنید. پوستی که دهیدراته شده باشد برای جبران کم آبی شروع به ترشح بیشتر چربی می کند که اثر مخربی روی منافذ باز پوستی می گذارد و ظاهر پوستتان را خراب می کند.

 

اگر پوست  چربی دارید از کرم های آبرسان که چربی بسیار کمی دارند ولی به اندازه کافی پوست را مرطوب نگه می دارند استفاده کنید ولی اگر پوستتان خشک است می توانید علاوه بر آبرسان از یک مرطوب کننده هم استفاده نمایید. 

استفاده از کرم های آبرسان از بسته شدن منافد پوست به وسیله چربی پیشگیری کرده و در نتیجه ظاهر پوست را یکدست و صاف می کند. 

 

یکی از بهترین و موثرترین آبرسان ها برای پوست استفاده از سرم های ویتامین C یا سرم های لیفتینگ است که علاوه بر آبرسانی به پوست اثرات ضد پیری هم دارند و به مرور کیفیت  پوست را بالا می برند.  این  سرم ها باعث کاهش علایم پیری شده و باعث سفت شدن و استحکام پوست می شوند. 

 

گردآوری : بخش آرایش و زیبایی بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو