طبیعت خیره کننده فنلاند را از زاویه‌ای دیگر ببینید!

طبیعت خیره کننده فنلاند را از زاویه‌ای دیگر ببینید!


منبع: فوت و فن

140

1400/9/9

11:41


طبیعت خیره کننده فنلاند را از زاویه‌ای دیگر ببینید!

یک عکاس فنلاندی با عکس‌های دلفریبی که از لاپلند فنلاند گرفته شگفت زده‌تان می‌کند.

ممکن است تا به حال حتی اسم رووانیمی فنلاند را نشنیده باشید اما شاید اسم لاپلند، شمالی‌ترین منطقه فنلاند به گوش‌تان خورده باشد. این منطقه با زیبایی‌های زمستانه‌اش شناخته می‌شود به خصوص وقتی شفق قطبی یا نورهای شمالی در آسمان پدیدار می‌شوند.

لاپلند بزرگترین و شمالی‌ترین منطقه از منطقه‌های است که بیشتر آن در مدار قطبی شمال واقع شده است. این منطقه به خاطر اقوام شمال اسکاندیناوی که به  “لاپ” معروف اند و به طور پراکنده برای چند هزار سال در آن ساکن هستند، لاپلند نامیده شده است.

جانی یلینامپا عکاسی است که بیش از ۲۰ سال در لاپلند زندگی کرده است. اگرچه بر اساس استاندارد فنلاندی‌ها این شهر بزرگ به حساب می‌آید اما طبیعت به آن خیلی نزدیک است و تنها با ده دقیقه رانندگی از شهر خود را در جنگلی می‌بینید که هیچ انسان دیگری غیر از شما در آن نیست و می‌توانید از طبیعت بکرش لذت ببرید! در حقیقت این شهر به وسیله جنگل‌ها و جزیره‌هایی کوچک دربرگرفته شده است.

یلینامپا با تمرکز بر تغییر فصل و گرفتن عکس‌هایی خارق العاده، ماهیت این شهر زیبا را به تصویر کشیده است. اگرچه فنلاند به بارش برف فراوان در زمستان مشهور است، می‌توانید ببینید که بقیه فصل‌های آن پر از سرزندگی و شادابی است.

۱- می‌توانید عظمت جنگل‌های فنلاند را از زاویه‌ای دیگر ببینید. (عکس بالا)

۲- با بازگشت بهار کم کم گیاهان دوباره از خاک زمستانی برمی‌خیزند و جوانه می‌زنند.

۳- این جزیره که در رووانیمی قرار دارد با فرا رسیدن تابستان لبریز از سبزی می‌شود. به باور یلینامپا این خانه متعلق به جزیره است و کسی در آن زندگی نمی‌کند.

۴- با برگشتن فصل پاییز رنگ جزیره به قرمز و نارنجی تغییر می‌کند.

۵- فنلاند به خاطر مناظر خیره کننده زمستانه‌اش شناخته شده است و رووانیمی هم از این قضیه مستثنی نیست. فنلاندی‌ها از تنهایی‌شان و ارتباطی که با طبیعت که دارند لذت می‌برند. عکس‌های یلینامپا جزیره‌ای پر جنب و جوش و دور افتاده را نشان می دهند که به زحمت برای یک خانه جای دارند.

۶- به دقت نگاه کنید. به سختی می‌توانید خانه کوچکی که در این جزیره قرار دارد را ببینید. به نظر می‌رسد هیچ انسانی تا به حال این جنگل بکر را لمس نکرده.

۷- لاپلند به خاطر برف‌های زمستانه و نورهای شمالی‌اش شناخته شده است، اما منظره این شهر در دیگر فصول سال هم از جذابیتی مسحوره کننده برخوردار است.

۸- جزایر کوچک. منظره‌ای از شمال فنلاند.

۹- این درختان زیبا ثابت می‌کنند که رنگ‌های پاییزی در فنلاند هم یافت می‌شوند و یکی از جاذبه‌های آن هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو